Podczas konferencji „Szacowanie ryzyka w transporcie”, tematy prelekcji zostały zdominowane przez wyzwania, przed jakimi stoją firmy transportowe. Konferencja cieszyła się dużym zainteresowaniem z uwagi na praktyczny wymiar wystąpień, o czym świadczy frekwencja na poziomie ponad 200 słuchaczy.
Uczestnicy zapoznali się m.in. ze zaktualizowaną wiedzą dotyczącą sektora przewozów drogowych i wskaźnikach rynkowych oraz mieli okazję posłuchać o plusach i minusach dotyczących zatrudniania kierowcy z zagranicy. Rozmawiano również o wykrywaniu manipulacji w systemie tachografu cyfrowego (tachograf przyszłości), a także o wpływie Brexitu na polskich przewoźników. Zabezpieczenie interesów firmy transportowej przed niebezpiecznymi zapisami w umowach było kolejnym poruszonym podczas wydarzenia aspektem. O karnych i administracyjnych konsekwencjach używania niedozwolonych urządzeń zakłócających pracę tachografu opowiedział przedstawiciel Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Najwięcej emocji wzbudził temat płacy minimalnej w Europie. „Płaca minimalna dla pracowników delegowanych to obecnie jedno z najistotniejszych wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorstwami transportowymi. Rosnące koszty pracy, coraz większe bariery administracyjne, a przede wszystkim zmienne otoczenie prawne mogą zniechęcać do rozwijania biznesu. Jesteśmy jednak pewni, że polskie firmy utrzymają pozycje lidera mimo czarnych chmur, które zebrały się nad branżą” uważa Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, współorganizator wydarzenia.
Organizatorem konferencji było Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców, firma Inelo oraz magazyn Truck&Business. Konferencja odbyła się 14 września w hotelu Andersia w Poznaniu. Wystąpili na niej eksperci z branży transportowej – Kamil Korbuszewski z GBOX, Łukasz Chwalczuk z kancelarii Iuridica, Małgorzata Stocerz z Inelo, Euzebiusz Jasiński – przedstawiciel Związku Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, prof. dr hab. inż. Zdzisław Kordel z Uniwersytetu Gdańskiego, Mateusz Śmiglak z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, Jacek Machocki jako praktyk z branży oraz Łukasz Włoch i Sebastian Hunicz z Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.