Wzrost sprzedaży samochodów użytkowych Volkswagena w pierwszych miesiącach 2010 roku

C

08-05-2010

 {modal href="/images/stories/aktualnosci/volkswagen_big.jpg"} {/modal}Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała w pierwszym kwartale bieżącego roku wzrost sprzedaży. Na globalnym rynku klientów znalazło 88.900 lekkich samochodów użytkowych. Wartość ta odpowiada przyrostowi o 13,7 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (1. kw. 2009: 78.200 pojazdów). - Odczuwalna jest poprawa koniunktury na samochody użytkowe, która w 2009 roku szczególnie w Europie się pogorszyła. Nasze innowacyjne, lekkie samochody użytkowe spotykają się z bardzo dużym zainteresowaniem rynku, a ożywienie gospodarki dodatkowo zwiększa popyt - wyjaśnia Harald Schomburg, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.     W Europie Zachodniej w okresie od stycznia do marca 2010 roku sprzedaż wzrosła o 8,9 procent, do 53.600 aut (1. kw. 2009: 49.200 samochodów). Największym rynkiem marki, mimo braku ożywienia były Niemcy, gdzie nabywców znalazło 24.150 samochodów (1. kw. 2009: 24.900 szt. - 2,9 procent). Na innych dużych rynkach europejskich, na których sprzedaż lekkich samochodów dostawczych w 2009 roku znacznie spadła w wyniku światowego kryzysu gospodarczego, produkty marki Volkswagen Samochody Użytkowe w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku, w wielu przypadkach zanotowały zdecydowany wzrost sprzedaży. W Wielkiej Brytanii sprzedaż wzrosła o 52,3 procent, we Francji o 28,7 procent, a w Hiszpanii o 33,3 procent.   Najlepiej sprzedawała się seria T5 (wzrost o 18 procent). Na całym świecie od stycznia do marca przekazanych zostało odbiorcom 32.950 Transporterów, Caravelle, Multivanów i Californii (1. kw. 2009: 27.900 samochodów). - Nowy T5 pod względem zużycia paliwa i ogólnej ekonomiczności zrobił ogromny krok naprzód - podkreśla Schomburg.   Największym pozaeuropejskim rynkiem dla marki Samochody Użytkowye Volkswagen była Brazylia ze wzrostem sprzedaży o 54,9 procent do 20.600 sztuk samochodów typu Saveiro i T2 (1. kw. 2009: 13.300 aut). Na Bliskim Wschodzie sprzedaż w porównaniu z ubiegłym rokiem uległa podwojeniu. Szczególnie duży wzrost odnotowano w Turcji (3.800 pojazdów). W pierwszym kwartale ubiegłego roku sprzedano tam 1.800 aut, co oznacza wzrost o 113,3 procent.   W marcu 2010 roku wraz z wprowadzeniem na rynek południowoamerykański Amaroka, rozpoczęła się sprzedaż czwartego użytkowego modelu Volkswagena. Do końca marca klienci złożyli około 18.000 zamówień na nowego Amaroka.   Najlepszym pojedynczym miesiącem dla marki pod względem sprzedaży był marzec, w którym na całym świecie odnotowany został wzrost o 20,7 procent do 41.700 sztuk (marzec 2009: 34.500). W Europie Zachodniej sprzedaż zwiększyła się o 15,6 procent do 26.250 (marzec 2009: 22.700).   W 2009 roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe po raz trzeci z kolei była liderem w Europie pod względem nowo zarejestrowanych pojazdów. Udział marki w europejskim rynku lekkich samochodów użytkowych wzrósł w 2009 roku do 15,9 procent (2008: 15 procent). Odpowiada to 247.800 zarejestrowanych w Europie samochodów użytkowych Volkswagena.  

 {modal href=”/images/stories/aktualnosci/volkswagen_big.jpg”}

{/modal}Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała w pierwszym kwartale bieżącego roku wzrost sprzedaży. Na globalnym rynku klientów znalazło 88.900 lekkich samochodów użytkowych. Wartość ta odpowiada przyrostowi o 13,7 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (1. kw. 2009: 78.200 pojazdów).


– Odczuwalna jest poprawa koniunktury na samochody użytkowe, która w 2009 roku szczególnie w Europie się pogorszyła. Nasze innowacyjne, lekkie samochody użytkowe spotykają się z bardzo dużym zainteresowaniem rynku, a ożywienie gospodarki dodatkowo zwiększa popyt – wyjaśnia Harald Schomburg, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

 

 

W Europie Zachodniej w okresie od stycznia do marca 2010 roku sprzedaż wzrosła o 8,9 procent, do 53.600 aut (1. kw. 2009: 49.200 samochodów). Największym rynkiem marki, mimo braku ożywienia były Niemcy, gdzie nabywców znalazło 24.150 samochodów (1. kw. 2009: 24.900 szt. – 2,9 procent). Na innych dużych rynkach europejskich, na których sprzedaż lekkich samochodów dostawczych w 2009 roku znacznie spadła w wyniku światowego kryzysu gospodarczego, produkty marki Volkswagen Samochody Użytkowe w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku, w wielu przypadkach zanotowały zdecydowany wzrost sprzedaży. W Wielkiej Brytanii sprzedaż wzrosła o 52,3 procent, we Francji o 28,7 procent, a w Hiszpanii o 33,3 procent.

 

Najlepiej sprzedawała się seria T5 (wzrost o 18 procent). Na całym świecie od stycznia do marca przekazanych zostało odbiorcom 32.950 Transporterów, Caravelle, Multivanów i Californii (1. kw. 2009: 27.900 samochodów). – Nowy T5 pod względem zużycia paliwa i ogólnej ekonomiczności zrobił ogromny krok naprzód – podkreśla Schomburg.

 

Największym pozaeuropejskim rynkiem dla marki Samochody Użytkowye Volkswagen była Brazylia ze wzrostem sprzedaży o 54,9 procent do 20.600 sztuk samochodów typu Saveiro i T2 (1. kw. 2009: 13.300 aut). Na Bliskim Wschodzie sprzedaż w porównaniu z ubiegłym rokiem uległa podwojeniu. Szczególnie duży wzrost odnotowano w Turcji (3.800 pojazdów). W pierwszym kwartale ubiegłego roku sprzedano tam 1.800 aut, co oznacza wzrost o 113,3 procent.

 

W marcu 2010 roku wraz z wprowadzeniem na rynek południowoamerykański Amaroka, rozpoczęła się sprzedaż czwartego użytkowego modelu Volkswagena. Do końca marca klienci złożyli około 18.000 zamówień na nowego Amaroka.

 

Najlepszym pojedynczym miesiącem dla marki pod względem sprzedaży był marzec, w którym na całym świecie odnotowany został wzrost o 20,7 procent do 41.700 sztuk (marzec 2009: 34.500). W Europie Zachodniej sprzedaż zwiększyła się o 15,6 procent do 26.250 (marzec 2009: 22.700).

 

W 2009 roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe po raz trzeci z kolei była liderem w Europie pod względem nowo zarejestrowanych pojazdów. Udział marki w europejskim rynku lekkich samochodów użytkowych wzrósł w 2009 roku do 15,9 procent (2008: 15 procent). Odpowiada to 247.800 zarejestrowanych w Europie samochodów użytkowych Volkswagena.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C