Firma XPO Logistics zainstaluje rozwiązania telematyczne oferowane przez Trimble w wybranych pojazdach ze swojej europejskiej floty. Firma zdecydowała się na ten krok po sukcesie programu pilotażowego obejmującego 100 jej pojazdów.
XPO Logistics jest jedną z 10 wiodących firm na świecie świadczących usługi w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw. Dysponuje największą w Europie flotą obejmującą ponad 8 tys. pojazdów ciężarowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów XPO Logistics inwestuje w rozwiązania technologiczne, w tym umożliwiające zwiększenie wydajności i śledzenie towarów w całym łańcuchu dostaw. Na innowacje technologiczne służące zapewnieniu klientom usług najwyższej jakości przeznacza rocznie ok. 425 mln USD.
Ze względu na wymogi związane z usługami przewozów całopojazdowych świadczonymi przez XPO Logistics w Europie firma Trimble przygotowała cztery pakiety rozwiązań: 1) komputer pokładowy bez monitora Truck4U, 2) komputer pokładowy Truck4U i tablet FleetXPS na Androida z 8-calowym ekranem dotykowym oporowym, 3) komputer pokładowy Truck4U i tablet FleetXPS na Androida ze skanerem dokumentów oraz 4) aplikację FleetXPS na smartfony z systemem Android.
Firma Trimble zapewniła także wsparcie w zakresie zintegrowania komputerów pokładowych Truck4U z dotychczasową infrastrukturą informatyczną i narzędziami, umożliwiającymi śledzenie przewozów, stosowanymi przez XPO. Konsultanci i pracownicy techniczni przedsiębiorstwa pomogli informatykom z XPO zintegrować stosowane aplikacje z platformami FleetWorks i FleetCockpit, oferowanymi przez Trimble w ramach usługi typu SaaS i służącymi do zarządzania flotą oraz aplikacjami logistycznymi dzięki wykorzystaniu otwartej architektury i możliwości korzystania z usług online. Ponadto dane generowane przez dotychczasowe rozwiązania informatyczne firmy XPO zostały zintegrowane z portalem Trimble, aby zapewnić użytkownikom możliwość nieprzerwanego korzystania z jednego systemu w trakcie stopniowej wymiany całej floty pojazdów XPO.