Firma Yusen Logistics otrzymała nagrodę od Tesco za współpracę z detalistą w obszarach promocji i budowania asortymentu. Nagroda została wręczona w uznaniu dla jakości systemu zarządzania zapasami klienta przez dostawcę (tzw. systemu VMI) oferowanego przez Yusen Logistics w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
System ten obejmuje ponad 1400 linii produktowych, w tym produkty zdrowotne i kosmetyczne, suche artykuły spożywcze i wina, jak również produkty sprzedawane pod marką własną Tesco. Główne centrum operacyjne mieści się w centrum dystrybucji Yusen Logistics w czeskich Strančicach (niedaleko Pragi), które zajmuje powierzchnię 23 000 m2. Centrum to świadczy usługi przechowywania i usługi o wartości dodanej na rzecz 75 dostawców Tesco z całego świata, jak i dla samego Tesco.
Ta operacja wymaga cotygodniowej wymiany do 100 ładunków, przy czym większość wysyłanych towarów jest uprzednio pobierana na poziomie opakowania zbiorczego. Opakowania jednostkowe są etykietowane, przepakowywane i umieszczane na paletach, a następnie dostarczane do krajowych centrów dystrybucji Tesco w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wraz z jednoczesną optymalizacją procesu ładunkowego. Wspomniane centrum operacyjne wspiera także wprowadzanie nowego asortymentu na rynek, zarówno w ramach projektów długofalowych, jak i sezonowych, gdzie istotne znaczenie ma jednoczesna realizacja wielu różnych zadań przy bardzo napiętych terminach.
John Steventon, Head of Tesco Primary CEE, powiedział: „Niniejsza nagroda jest dowodem na to, jak bardzo cenimy sobie wysoką jakość pracy wykonywanej przez zespół Yusen Logistics. Doceniamy szybkość reakcji, elastyczność działania i ogólnie świetne wyniki w zakresie etykietowania towarów, ich znakowania dla celów podatkowych i wysyłki. Otrzymaliśmy wszystkie produkty, których potrzebowaliśmy w okresie świąt Bożego Narodzenia, gwarantując naszym klientom pełen dostęp do naszego asortymentu.”
Przyjmując nagrodę w imieniu Yusen Logistics, Jan Lonek, Business Development Manager z czeskiego oddziału Yusen Logistics, odpowiedzialny za pion Retail w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, powiedział: „Jesteśmy absolutnie zaszczyceni otrzymaniem nagrody, która stanowi wyróżnienie dla naszych usług świadczonych na rzecz Tesco. Będziemy w dalszym ciągu angażować się we współpracę w celu zagwarantowania nieustannej poprawy jakości naszej pracy.”