GEFCO przetransportowało 500 ton części motoryzacyjnych z Wuhan w Chinach do Francji. Transport zrealizowano jednym z pierwszych pociągów blokowych, które wyruszyły z Wuhan po wybuchu epidemii COVID-19 i wstrzymaniu wielu operacji logistycznych.
Ze względu na duże zapotrzebowanie na transport kolejowy z Chin i fakt, że większość połączeń kończy bieg w Niemczech, GEFCO podjęło bliską współpracę z operatorami kolejowymi i właścicielami terminali w celu koordynacji transportu i domówienia szczegółów przejazdu pociągu blokowego bezpośrednio do Francji.
GEFCO opracowało rozwiązanie typu door-to-door, obejmujące wszystkie niezbędne ustalenia przed i po wykonaniu transportu drogowego i kolejowego, załadunek kontenerów u dostawców w Szanghaju i Chengdu, procedury celne oraz usługi magazynowe we Francji.
41 kontenerów dotarło do terminala Lille Dourges w Dourges na północy Francji w ciągu 19 dni od zgromadzenia towarów, pokonując trasę 10 000 km przez siedem krajów: Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę, Niemcy i Francję. GEFCO zadbało o procedury bezdotykowe w terminalach w ramach przestrzegania zasad bezpieczeństwa wobec zagrożenia COVID-19. Transport części motoryzacyjnych koleją przez trzy tygodnie w szczelnym zamknięciu, pozwolił uniknąć ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa.
Transport kolejowy jest ważną usługą w portfolio GEFCO. W porównaniu z transportem lotniczym jest tańszy i umożliwia znaczne ograniczenie emisji CO2. Opisywany pociąg blokowy z Chin do Europy umożliwił redukcję emisji CO2 o 4500 ton w porównaniu do usługi lotniczej.
Gdy producenci samochodów wstrzymali produkcję w Europie, GEFCO przygotowało możliwość przechowywania towarów w lokalnych magazynach, aby zapewnić klientom szybki dostęp do części, gdy tylko produkcja zostanie wznowiona. W ramach wsparcia dla wznowienia produkcji, GEFCO dostarczyło ponad dwa miliony masek transportem lotniczym i kolejowym, aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo pracowników klientów po ponownym uruchomieniu zakładów.