Artur Pęksyk objął stanowisko dyrektora Pionu Sprzedaży i Marketingu utworzonego w Porta KMI Poland w wyniku strategicznej decyzji o konsolidacji dwóch departamentów. W ramach swoich obowiązków będzie koordynował działania w obszarze sprzedaży i marketingu, a także logistykę oraz eksport. Operacyjnie silne wsparcie będzie mu zapewniał Jacek Woźniak w nowej funkcji Dyrektora Sprzedaży.
Połączenie funkcji sprzedaży i marketingu w ramach jednego pionu to efekt doskonalenia procesów biznesowych w naszej firmie. Już 3 lata temu zdecydowaliśmy się przyjąć strategię, która stawia w centrum klienta i jego potrzeby. Artur potrafił świetnie wdrożyć tę wizję w obszarze marketingu. Teraz przyszedł czas, by bardzo silnie zaistniała także w zakresie naszej codziennej współpracy z siecią dilerską, a w efekcie mogła w pełni przełożyć się na klientów Porta także od strony procesu sprzedaży. Jestem przekonany, że Artur i Jacek, którzy w ostatnich latach tworzyli zgrany zespół współpracujący z naszymi partnerami handlowymi, będą potrafili zaproponować innowacyjne podejście do sprzedaży, wyznaczające nowe standardy działania w branży. Życzę obu panom powodzenia i wielu sukcesów w realizacji nowych zadań – komentuje Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland.
Artur Pęksyk jest związany z Porta KMI Poland od 2006 r. Dzięki swojej wizji i determinacji przez lata inicjował zmiany wspierające wzrost i ekspansję firmy z poziomu dyrektora marketingu. Wcześniej był dyrektorem zarządzającym agencji reklamowej ITV. Ukończył filozofię i socjologię na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Jacek Woźniak, dotychczasowy Szef Sprzedaży w Porta na Polskę, jest związany z pomorskim producentem od 2005 r. Przez kolejne lata rozwijał swoje kompetencje sprzedażowe w firmie, zajmując się eksportem, marketingiem zagranicznym oraz handlem. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.
Od lat bardzo silnie zachęcamy w naszej komunikacji do otwartości w różnych wymiarach. My również jako producent drzwi chcemy być jak najbardziej otwarci na naszych partnerów biznesowych i klientów. To właśnie ich potrzeby chcemy stawiać na pierwszym miejscu w strategii i codziennych działaniach. Wraz z Jackiem zamierzamy stworzyć nowe procesy sprzedażowe, które pozwolą na dynamiczny rozwój naszym parterom i będą zapewniać najwyższy poziom obsługi klientów. Liczę, że wspólnie wdrożymy rozwiązania, które po raz kolejny potwierdzą pozycję Porta jako lidera i innowatora na rynku, tym razem w obszarze sprzedaży – komentuje Artur Pęksyk, Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu w Porta KMI Poland.
Porta KMI Poland, producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, w samym 2017 r. sprzedała ponad 1,5 miliona skrzydeł i ościeżnic i planuje dalszy, dwucyfrowy wzrost obrotów w 2018 r. Dynamiczny rozwój to m.in. efekt inwestycji realizowanych w ramach grupy. Tylko w tym roku Porta zamierza przeznaczyć na innowacje technologiczne 40 mln zł, w pięcioletnim okresie 2014-2019 wydatki na te cele wyniosą blisko 163 mln zł. Drzwi Porta sprzedawane są w ponad 30 krajach, m.in. odbiorcom z południa Europy, wymagającym klientom indywidualnym z Europy Zachodniej, na wschodzie kontynentu, a także na bardziej odległych rynkach, jak Wietnam, gdzie Porta już ma dwa salony firmowe i planuje otwarcie kolejnych. Zarząd szacuje, że w ciągu najbliższych lat udział eksportu w przychodach grupy zwiększy się do ponad 40%.