Znamy już wyniki sprzedażowe Grupy Wielton

C

21-11-2017

W pierwszych 3 kwartałach 2017 roku Grupa Wielton osiągnęła rekordowe wyniki przychodów ze sprzedaży, wyższe o ponad 1/3 niż przed rokiem. Grupa umocniła swoją pozycję na rynkach zagranicznych i kontynuuje politykę akwizycyjną, m.in. finalizując przejęcie niemieckiej spółki Langendorf. Skonsolidowany wynik EBITDA w 3 kwartale wyniósł 27,8 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom spółki dominującej w okresie lipiec-wrzesień wzrósł o 16,7% do 14,8 mln zł i był najwyższy w skali kwartału, w bieżącym roku. Wyniki 3 kwartału uwzględniają niemiecką spółkę Langendorf, która jest konsolidowana od sierpnia 2017 r.

W pierwszych 3 kwartałach 2017 roku Grupa Wielton osiągnęła rekordowe wyniki przychodów ze sprzedaży, wyższe o ponad 1/3 niż przed rokiem. Grupa umocniła swoją pozycję na rynkach zagranicznych i kontynuuje politykę akwizycyjną, m.in. finalizując przejęcie niemieckiej spółki Langendorf. Skonsolidowany wynik EBITDA w 3 kwartale wyniósł 27,8 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom spółki dominującej w okresie lipiec-wrzesień wzrósł o 16,7% do 14,8 mln zł i był najwyższy w skali kwartału, w bieżącym roku. Wyniki 3 kwartału uwzględniają niemiecką spółkę Langendorf, która jest konsolidowana od sierpnia 2017 r.

Po trzecim kwartale osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedażowe – skonsolidowane przychody od początku roku po raz pierwszy przekroczyły miliard zł. Wynika to przede wszystkim z naszych dynamicznych wzrostów za granicą. Zgodnie ze strategią wzmacniamy naszą pozycję na rynkach zachodnich, jak i na Wschodzie, gdzie powiększyliśmy nasz udział rynkowy – przychody ze sprzedaży zanotowały tam po 3 kwartałach 2017 r. blisko 60% wzrost r/r. Na stabilnym rynku polskim nie tylko utrzymujemy 3. pozycję, ale wyraźnie zmniejszamy dystans do liderów – komentuje Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A. Grupa Wielton sprzedała ogółem 11 327 sztuk naczep i przyczep drogowych oraz produktów dla rolnictwa. Jest to wynik konsolidujący sprzedaż do klientów w obszarze działalności marek Wielton, Viberti i Fruehauf. Skonsolidowano ponadto 174 sztuki sprzedane przez Langendorf w okresie sierpień-wrzesień br. W porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, kiedy sprzedano 9 717 sztuk, skumulowany wynik za rok 2017 jest wyższy o 16,6% w ujęciu r/r. Blisko 70% (7 811 szt.) to sprzedaż za granicą. We Francji marka Fruehauf umacnia swoją pozycję lidera rynku, realizując wzrosty na poziomie 10,9% r/r, podczas gdy cały rynek wzrósł o 6%. Jej udział w całym rynku produktów wynosił na koniec trzeciego kwartału 20,5% w porównaniu do 19,6% w roku 2016. Przychody ze sprzedaży od początku 2017 r. wzrosły we Francji o 2,2% (do 432,9 mln zł). We Włoszech, na rynku rosnącym o 14,7% r/r zanotowano 34,1% wzrost sprzedaży i 22,3% zwyżkę przychodów (do 63 mln zł), a w Rosji sprzedaż wzrosła o 267% natomiast przychody prawie 4-krotnie (do 111 mln zł).

Jedną z kluczowych inwestycji w trzecim kwartale było sfinalizowanie przejęcia Grupy Langendorf – podsumowuje Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A. i dodaje – Nasze sukcesy w ekspansji zagranicznej, jak i wiodąca pozycja na polskim rynku, zostały już w ubiegłym roku zauważone przez kapitułę konkursu Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP, w którym prezydent Andrzej Duda przyznał nam statuetkę w kategorii Narodowy Sukces. W tym roku byliśmy po raz kolejny do niej nominowani, tym razem w kategorii Międzynarodowy Sukces. Grupa Wielton realizuje ambitny program inwestycyjny, finansowany głównie ze środków własnych, którego celem jest zwiększenie mocy produkcyjnych oraz portfolio produktowego. Na początku 3 kwartału 2017 r. oddano do użytku trzy linie do spawania ram naczep. W kolejnych miesiącach zakończono montaż sprzętu na nowej linii KTL. W tym okresie uruchomiono także nowy magazyn paletowy wysokiego składowania oraz halę załadunków. W sierpniu spółka zawarła także z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju umowę dotyczącą dofinansowania projektu uruchomienia produkcji chłodni. Koszt całego projektu, którego realizacja zakończy się w 2019 r. wyniesie 20 mln zł, z czego 44% będzie dofinansowanych przez NCBiR.

W związku z ostatnimi akwizycjami kontynuowaliśmy pracę nad architekturą naszych marek oraz rozpoczęliśmy proces wdrożenia zmian związanych z rebrandingiem. Jednocześnie dopasowujemy strukturę organizacyjną do dzisiejszych potrzeb, a także przyszłego kształtu Grupy. Pracujemy też nad wprowadzeniem wspólnego konfiguratora produktów dla całej Grupy Wielton, a także rozpoczęliśmy integrację naszych sieci serwisowych w Niemczech – mówi Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A. – To tylko część z szeregu projektów, których realizację rozpoczęliśmy po przyjęciu nowej strategii rozwoju. Przewiduje ona, że do 2020 r. podwoimy naszą sprzedaż do 25 tys. sztuk rocznie a przychody do 2,4 mld zł oraz będziemy uzyskiwali stabilną marżę EBITDA na poziomie 8% – dodaje Mariusz Golec.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C