Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, co to jest system CRM:
- CRM (z ang. customer relationship management – zarządzanie relacjami z klientami) to scentralizowana platforma, dzięki której możliwe jest efektywne zarządzanie kontaktami, projektowanie procesu sprzedaży i obsługi klienta, a także prowadzenie działań marketingowych, sprzężonych z procesem sprzedaży oraz obsługi klienta.
CRM w firmie przeprowadzkowej – dlaczego warto?
Poniżej prezentujemy pięć zalet, które – mamy nadzieję – pomogą przekonać do wdrożenia systemu CRM jeszcze nieprzekonanych.
1. Lepsza znajomość klientów
Wdrożenie systemu CRM umożliwia kontrolę nad wszystkimi przeszłymi i aktualnymi szansami sprzedażowymi. Oznacza to, że jeśli jakiś klient skontaktuje się z firmą raz, informacje na temat tego klienta zostają w bazie i są proste do wyszukania w przypadku np. ponownego kontaktu ze strony klienta. Dzięki temu możliwe jest:
- lepsze skonstruowanie nowej oferty w odpowiedzi na zapytanie,
- łatwiejsze zbudowanie pozytywnej relacji.
W momencie, gdy mamy już historycznie zapisane informacje o kliencie, jego preferencjach czy nietypowych potrzebach – wystarczy do tego nawiązać, by klient poczuł się „lepiej zaopiekowany”, „znany” przez pracowników firmy.
Drugim aspektem posiadania scentralizowanej bazy danych na temat klientów, zarówno historycznych, jak i tych „w toku” jest możliwość wykonywania pogłębionych analiz – po to, by lepiej dopasowywać ofertę cenową, np. wdrażając rejonizację i inne stawki zależnie od poziomu trudności dojazdu w danym rejonie, czy np. typu klienta w danym rejonie.
2. Lepsza organizacja
Wdrożenie systemu CRM poprawia także efektywność pracy. Kierownik zespołu może szybko sprawdzić status na dany okres ma też prosty podgląd do zaplanowanych zleceń oraz zaangażowanych w ich realizację zespołów. Idealna sytuacja z perspektywy firmy przeprowadzkowej jest wtedy, gdy wybrany CRM ma od razu wbudowany moduł planowania – czyli tworzenia szczegółowych harmonogramów dla zespołów wykonujących przeprowadzkę. Pozwala to nie tylko na kontrolę wszystkich zleceń, zespołów ich realizujących, ale także – w powiązaniu z opcją np. zbierania ankiet satysfakcji – na bieżącą kontrolę jakości usług.
3. Lepsze przewidywanie potrzeb
Dobry CRM ma możliwość uruchomienia dodatkowych modułów, na przykład marketingowego, czy generatora oferty dla klienta. Takie moduły – jeśli są wbudowane w system, pozwalają nie tylko stworzyć lepsze materiały sprzedażowe dla klienta na bieżąco, ale ich analiza historyczna pozwala także „wyłapać” trendy sprzedażowe. Posiadanie wiedzy dotyczącej tego, co wybierają klienci, czyli np. jakie usługi dodatkowe, czy jakiego typu i ilości dodatkowych materiałów pakowych w powiązaniu na przykład z wyżej wspomnianą rejonizacją, pozwala na lepsze przewidywanie potrzeb nowych klientów.
4. Lepsza i szybsza komunikacja
System CRM, o którym więcej informacji znajduje się na stronie remowings.com, najczęściej posiada wbudowane opcje połączenia kalendarza z pocztą e-mail czy aplikacją do dzwonienia. Oznacza to, że już w tym systemie możliwe jest prowadzenie komunikacji z klientem. To jednak niejedyna zaleta tych funkcjonalności – posiadanie ich w systemie daje bowiem możliwość przygotowywania szczegółowych raportów z aktywności pracowników firmy. A to jest pierwszy krok, by usprawniać efektywność sprzedawców – czyli wiedza o tym, jak pracują i jakie to daje efekty w postaci sprzedaży.
Nowoczesne systemy CRM poza wspomnianymi powyżej funkcjonalnościami, posiadają także moduły związane z badaniem satysfakcji klienta z wykonanych usług oraz moduły do obsługi reklamacji (chociażby w podstawowym zakresie). Dzięki wdrożeniu systemu i procesów obsługi – zbierania i analizy opinii klientów, tych zadowolonych czy z reklamacji – to jest podstawa polepszania jakości usług. Wiedza ta pozwala bowiem analizować nie tylko kwestię oferty i cen, ale także zadowolenie z ekip przeprowadzkowych i komunikacji pracowników z klientem. Posiadając zaś wiedzę, można usprawniać proces oraz trenować pracowników, by na przykład poprawić komunikację, prezencję, czy dbałość w wykonywaniu usługi „na oczach klienta”, czyli w trakcie przeprowadzki.
System CRM to obustronne korzyści
Wdrożenie systemu CRM to wiele korzyści zarówno dla firmy przeprowadzkowej, jak i dla jej klientów. „Dobry” CRM pozwala zautomatyzować podstawowe zadania, usprawnić przepływ pracy, zoptymalizować koszty i zwiększyć transparentność sprzedaży w firmie. Zdecydowanie też pomaga kontrolować jakość pracy i wykonywanych usług – a jak wiadomo, zadowolony klient przyciąga kolejnych. Warto więc o tych klientów zadbać wykorzystując dostępne na rynku narzędzia.
Więcej o systemie na stronie remowings.com