Jeden z czołowych dostawców rozwiązań telematycznych wprowadza nową politykę rozliczania usług

C

06-06-2019

Regionalny lider rynku telematycznego, węgierska firma WebEye z przychodami sięgającymi ponad 18,3 mln euro i zyskiem przekraczającym ponad 3,5 mln euro za ubiegły rok, wprowadza nową politykę biznesową, dotyczącą pakietów cenowych. Od czerwca WebEye udostępnia swoje usługi bez konieczności ponoszenia żadnych opłat początkowych, niezależnie od wybranej konfiguracji. Dzięki temu rozwiązaniu, które jest popularne w branży IT, firma chce ułatwić klientom logistycznym i spedycyjnym podejmowanie bardziej świadomych i opartych na danych decyzji.

Regionalny lider rynku telematycznego, węgierska firma WebEye z przychodami sięgającymi ponad 18,3 mln euro i zyskiem przekraczającym ponad 3,5 mln euro za ubiegły rok, wprowadza nową politykę biznesową, dotyczącą pakietów cenowych. Od czerwca WebEye udostępnia swoje usługi bez konieczności ponoszenia żadnych opłat początkowych, niezależnie od wybranej konfiguracji. Dzięki temu rozwiązaniu, które jest popularne w branży IT, firma chce ułatwić klientom logistycznym i spedycyjnym podejmowanie bardziej świadomych i opartych na danych decyzji.

W ciągu ostatniej dekady telematyka, satelitarne śledzenia pojazdów oraz przetwarzanie wyodrębnionych danych dynamicznie się rozwijały. Wynikało to z pojawiania się nowych trendów na rynku transportowym oraz rosnących oczekiwań klientów. Głównym kierunkiem, napędzającym innowacje stała się konieczność rozwoju urządzeń sprzętowych, które będą bezproblemowo działać w ekstremalnych warunków, a jednocześnie dostarczą wiarygodnych danych oraz staną się łatwiej dostępne i bardziej użyteczne. Wraz z upowszechnieniem urządzeń mobilnych, sieci 4G i publicznie dostępnych baz danych, firmy zaczęły koncentrować się na wykorzystywaniu innowacji biznesowych i usługowych.

Z tego powodu WebEye zdecydował się zmienić podejście do polityki biznesowej, rezygnując w nowych pakietach cenowych z opłat za usługi z góry i wprowadzając pełną gamę usług telematycznych w formie płatności miesięcznych (Telematyka jako usługa).

Doświadczenie pokazało, że koszty początkowe, takie jak sprzęt i akcesoria pokładowe, np. sondy paliwowe, a także opłaty za dostawę i instalację, powstrzymały wiele mniejszych firm przed korzystaniem z innowacji telematycznych. Nawet dla dużych przedsiębiorstw spedycyjnych usługi telematyczne mogły stanowić znaczne koszty. Z tego powodu podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu stałych, miesięcznych opłat za usługę – tłumaczy Paweł Wloczek, CEO WebEye Polska Sp. z o.o.

Telematyka jako usługa

Popularność takiej formy rozliczania usług wzrasta nie tylko dzięki redukcji kosztów początkowych. W przypadku sprzętu telematycznego zainstalowanego w pojazdach użytkownik oszczędza na kosztach zakupu, dostawy i instalacji. Dodatkowo ma pewność, że usługodawca podejmie się wymiany i naprawy urządzeń przez cały okres obowiązywania umowy. W przypadku WebEye ta nieograniczona w czasie gwarancja na urządzenia zastąpiła dotychczasowy tradycyjny model, bazujący na 24-miesięcznym okresie gwarancyjnym. Telematyka jako usługa pomoże więc uniknąć wielu problemów podczas całego okresu współpracy.

W przypadku nowej oferty przeciętna firma, w zależności od konfiguracji technicznej, może zaoszczędzić jednorazowo nawet do 800 EUR na jednym pojeździe, w porównaniu z tradycyjnym modelem usługi, bazującym na opłacie startowej. System, który został uruchomiony w drugim kwartale tego roku, jest dostępny zarówno dla obecnych, jak i przyszłych klientów firmy przy zakupie nowych subskrypcji, niezależnie od wielkości firmy i typów pojazdów, wchodzących w skład firmowej floty

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C