Logistyka na miarę potrzeb

C

11-08-2020

Dobry partner logistyczny charakteryzuje się elastycznością działania i zdolnością do wydajnej obsługi dynamicznego wzrostu ilości zamówień. Świetny partner fulfilment jest wyspecjalizowany w danej dziedzinie handlu i oferuje zakres usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Istotna jest bowiem nie tylko szybkość, ale także skuteczność i precyzja.

Kupujący chce się czuć „zaopiekowany”, a zdolność do zapewnienia tego staje się w e-commerce czasem nawet ważniejsza niż atrakcyjna cena produktu. Dlatego tak ważna jest oferta Value Added Services operatora logistycznego.

 

www.ingrammicroservices.com

Dobry partner logistyczny charakteryzuje się elastycznością działania i zdolnością do wydajnej obsługi dynamicznego wzrostu ilości zamówień. Świetny partner fulfilment jest wyspecjalizowany w danej dziedzinie handlu i oferuje zakres usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Istotna jest bowiem nie tylko szybkość, ale także skuteczność i precyzja.

 

 

Logistyka Twoich dostaw

Sprawne przyjęcie towaru, wydajny WMS i warunki magazynowe dostosowane do potrzeb obsługiwanego asortymentu to podstawa skutecznej obsługi logistycznej. Na korzyść danego operatora logistycznego przemawia przy tym poparta doświadczeniem zdolność do elastycznego zarządzania zasobami. To ona bowiem determinuje sprawne reagowanie na zwiększone „obroty” przy zachowaniu wysokiej jakości usług – jej kontrola musi pozostawać na najwyższym poziomie. Okresy „peaków”, kiedy wolumen sprzedaży wzrasta nawet o 120%, stanowią wyzwanie dla każdego sklepu internetowego. Ważny jest przy tym także czynnik międzynarodowego zasięgu działania operatora logistycznego, zapewniony poprzez sieć oddziałów w różnych krajach.

 

Partner 3PL może pomóc zapewnić doskonałe customer experience, zadbać o lojalność oraz zwiększyć retencję klientów sklepu internetowego. Szczególnie pomocny jest przy tym szeroki wachlarz usług dodatkowych.

Personalizuj albo giń

Customer experience obejmuje całość kontaktów z kupującym – zarówno samą organizację sprzedaży przez kontakt z obsługą klienta po logistykę wysyłek i zwrotów. Jego istotą jest indywidualne podejście do każdego zamówienia. Klient oczekuje nie tylko schludnie przygotowanej przesyłki, której rozpakowanie będzie przyjemnością porównywalną z otwieraniem prezentu – chce mieć poczucie wyjątkowości, myśleć, że dany produkt został przygotowany specjalnie z myślą o nim. Kupujący chce się czuć „zaopiekowany”, a zdolność do zapewnienia mu tego staje się w e-commerce czasem nawet ważniejsza niż atrakcyjna cena produktu. Dlatego tak ważna jest oferta Value Added Services operatora logistycznego. Usługi takie jak pakowanie na prezent, insert materiałów marketingowych i kuponów rabatowych lub próbek czy kartek z odręcznie napisanymi życzeniami, a nawet podpis osoby pakującej dane zamówienie, mają ogromne znaczenie dla budowania tożsamości marek, szczególnie luksusowych. Świetny partner logistyczny nie tylko podejmuje się wykonywania usług VAS, ale zapewnia ekspertyzę i doradztwo w tym zakresie na każdym etapie procesu.

 

 


Tomasz Dąbek, Managing Director Ingram Micro Poland

Logistyka sklepów internetowych jest pełna wyzwań. Wymaga skalowalności przy jednoczesnym utrzymaniu uzgodnionych standardów usług. Kluczem do sukcesu jest indywidualne podejście do klienta i współpraca na zasadach partnerstwa. Dedykowany jednemu z naszych klientów Fulfilment Center East koło Szczecina jest tego doskonałym przykładem. Codziennie wysyłamy do 75 tysięcy artykułów, składających się na ponad 10 tysięcy zamówień. Pomagamy przy tym zapewniać wyjątkowe doświadczenia zakupowe, a tym samym budujemy lojalność i retencję kupujących. W naszym centrum obsługi zwrotów w Świebodzinie (pracę centrum można obejrzeć klikając tutaj) codziennie procesujemy ponad 150 tysięcy artykułów z branży modowej. Trafiają do nas zwroty z całej Europy, a artykuły są refundowane przed upływem 36 godzin od chwili dostawy. Jesteśmy jedyną w Europie firmą działającą na taką skalę dla odzieżowych sklepów internetowych. Wyróżnia nas nie tylko skala, ale również szeroki wachlarz usług wartości dodanej, w tym odzysk artykułów wadliwych i uszkodzonych. Dzięki temu nie tylko podnosimy opłacalność biznesów naszych klientów. Jest to także jeden z filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Ważną gałęzią naszej działalności jest logistyka wraz z serwisem urządzeń elektronicznych. W naszym wrocławskim oddziale wspieramy największych producentów sprzętu elektronicznego na świecie. Przez 11 lat współpracy z wiodącym na świecie producentem drukarek naprawiliśmy dla niego ponad 2,5 mln tych urządzeń. Od początku istnienia naprawiliśmy także 1,5 mln dekoderów STB, ponad 0,5 mln telefonów i około 1 mln innych urządzeń. Używamy najwyższej jakości sprzętu do lutowania, wykorzystujemy autorskie aplikacje oraz zautomatyzowane testy funkcjonalne. Jednym z naszych czołowych partnerów w branży jest firma Iiyama, dla której świadczymy usługi serwisowe ale także fulfilment B2B i B2C oraz prowadzimy call center. Współpracujemy już od 7 lat i przez ten czas zwiększyliśmy wolumen wysyłanych z naszego magazynu monitorów o ponad dwa razy przy utrzymaniu tej samej powierzchni oraz ilości pracowników, co pozwoliło znacząco obniżyć koszty dla partnera. Nieustannie się rozwijamy i poszukujemy nowych rozwiązań. Działamy zgodnie z zasadami 5s i filozofią szczupłego zarządzania. Bardzo promujemy przy tym oddolne inicjatywy. Przyświeca nam cel minimalizacji kosztów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego standardu naszych usług i rozwoju naszej oferty, ale także podnoszenia komfortu pracy i bezpieczeństwa naszych pracowników. Naszą najważniejszą inwestycją ostatnich miesięcy była instalacja kamer termowizyjnych, umożliwiających bezdotykowe i masowe pomiary temperatury wszystkich osób wchodzących na teren naszych hal magazynowych. W całej Polsce w naszym dziale biznesowym Ingram Micro CLS zatrudniamy ponad 2300 osób. To ogromny kapitał ludzki, na którym opieramy nasz sukces.


 

W celu maksymalnego zwrotu poniesionych kosztów należy podjąć próbę odzyskania wartości tych zwrotów, które z różnych przyczyn należy sklasyfikować jako artykuły klasy B.

Zrównoważona logistyka zwrotów

Aby firma prowadząca sprzedaż internetową mogła cieszyć się satysfakcją i lojalnością swoich klientów, niezbędny jest sprawnie działający system zwrotów. Odsyłane przez klientów towary muszą być skrupulatnie sprawdzone i sklasyfikowane, zaś te przyjęte do zwrotu w systemie – odpowiednio przygotowane do ponownej sprzedaży zgodnie ze standardem danego sklepu internetowego. Wszystko musi się odbywać szybko i przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Warto jednak wyjść o krok dalej i w celu maksymalnego zwrotu poniesionych kosztów podjąć się także próby odzyskania wartości tych zwrotów, które z różnych przyczyn należy sklasyfikować jako artykuły klasy B. Dzięki takim usługom jak czyszczenie i drobne naprawy odzieży czy naprawy i regeneracja sprzętu elektronicznego maksymalizuje się ilość towaru, który można ponownie sprzedać.

 

 

Pracuj z ekspertami

Serwis i regeneracja sprzętu jest szczególnie istotna w przypadku handlu elektroniką użytkową. Naprawa takich urządzeń jak drukarki, monitory, telefony czy dekodery telewizji naziemnej i satelitarnej wymaga zaawansowanych narzędzi, odpowiedniego przygotowania i wiedzy oraz szeroko rozwiniętej sieci partnerów dostarczających części zamienne. Wiedza i doświadczenie firmy świadczącej takie usługi są kluczowymi czynnikami wyróżniającymi ją na rynku, a pomieszczenia o podwyższonej czystości Cleanroom czy zabezpieczenia ESD to dodatkowe atuty. Współpraca z licznymi podwykonawcami zapewniającymi usługi np. regeneracji obudów, w tym malowania i usuwania rys, umożliwiają producentom redukcję kosztów obsługi serwisowej, co bezpośrednio przekłada się na konkurencyjność oferty sprzedażowej. Przy wyborze operatora logistycznego warto rozważyć szereg czynników. Kluczem do sukcesu jest elastyczność i szeroki zakres świadczonych usług. Partner 3PL może nie tylko pomóc obniżyć koszty, ale także zapewnić doskonałe customer experience, zadbać o lojalność oraz zwiększyć retencję klientów sklepu internetowego. Szeroka oferta usług dodatkowych wyróżnia operatora fulfi lment na rynku logistycznym, ale przede wszystkim pomaga w budowaniu tożsamości marki sklepu internetowego.

 


Mariusz Kuczyński, Dyrektor Generalny Iiyama Polska Sp. z o.o.

Dzięki bardzo dobrej współpracy z firmą Ingram Micro Services nasza firma każdego roku odnotowuje coraz lepsze wyniki sprzedaży, co pozwala nam na ciągły rozwój. Ingram Micro sprostało naszym oczekiwaniom.


 

Serwis i regeneracja sprzętu jest szczególnie istotna w przypadku handlu elektroniką użytkową.

 

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C