Pandemia, zwłaszcza w swojej początkowej fazie, wpłynęła na zaburzenia łańcuchów dostaw w segmencie nowych pojazdów ciężarowych. Brak dostępności komponentów w postaci choćby półprzewodników doprowadzał nawet do zatrzymania produkcji, a to wprost przełożyło się na brak dostępności nowych pojazdów. Czas oczekiwania na nowe auto wydłużył się nawet do kilkunastu miesięcy, a w wielu przypadkach dealerzy po prostu zamrozili przyjmowanie nowych zamówień.
Gdy po kilkunastu miesiącach udało się ustabilizować sytuację, nagła agresja Rosji na Ukrainę ponownie zakłóciła europejski rynek ciężarówek. Tym razem zakłócone zostały łańcuchy dostaw części, komponentów i surowców z obu tych krajów, a dodatkowo niepewność polityczna i gospodarcza wpłynęła na inwestycje w branży motoryzacyjnej.
Alternatywą samochody używane
Jednym słowem, od trzech lat sektor produkcji i dystrybucji pojazdów ciężarowych operuje w warunkach dużo większej niepewności i nieprzewidywalności, co wprost przekłada się na dostępność nowych pojazdów ciężarowych. Terminarz realizacji zamówień wciąż sięga wielu miesięcy i to bez gwarancji, że dostawa nie będzie dalej przesuwana. W dobie takich problemów, przewoźnicy i użytkownicy pojazdów ciężarowych zaczęli poszukiwać nowych rozwiązań zapewniających im bezpieczne i sprawne funkcjonowanie. Przy braku dostępności nowych aut oraz wobec większej niepewności biznesowej, ciekawą alternatywą stały się samochody używane, które są dostępne od ręki i cieszą się dużą popularnością.
Na taką potrzebę rynku i klientów szybko odpowiedział MAN Financial Services – jedna z wiodących firm zajmujących się finansowaniem i ubezpieczeniem pojazdów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów w Polsce, oferująca szeroki zakres produktów finansowych dostosowanych do potrzeb klientów. Oferta MAN Financial Services na pojazdy używane szyta jest indywidualnie i zgodnie z bieżącymi oczekiwaniami klienta. Z racji specyfiki polskiej branży transportowej największym powodzeniem cieszą się używane, ale stosunkowo nowe ciągniki siodłowe, oczywiście z normą Euro6, które mogą być finansowane zarówno w formie leasingu, jak i najmu. Pojazd używany, oprócz pakietu usług dodatkowych, takich jak nowe ogumienie, ubezpieczenia OC, AC, NW, opłata podatku drogowego czy usługa Truck Assistance, objęty jest również pakietem obsługowo-naprawczym oraz dodatkową gwarancją, co jest bardzo bezpieczną opcją dla klienta.
Oferta MAN
Wspólnie z marką MAN TopUsed, kończy się właśnie bardzo udana akcja najmu i leasingu na pierwszy kwartał 2023, a już od kwietnia rusza akcja najmu i leasingu na kwartał drugi. W ofercie dostępne są głównie ciągniki TGX 18.460 oraz 18.500 BLS i LLS-U zarówno z kabinami XLX jak i XXL, nie starsze niż z rocznika 2017/2018, dostępne choćby w najmie 12, 24 i 36-miesięcznym oraz leasingu (głównie 36-miesięcznym, ale dostępnym w opcjach od 24 do 60 miesięcy) z niską wpłatą wstępną lub całkowicie bez niej i z kilkoma opcjami wykupu po okresie finansowania.
Eksperci z MAN Financial Services, dostępni we wszystkich regionach kraju, dobierają wspólnie z klientem najlepsze rozwiązanie finansowe dla danego przedsiębiorcy. Cały proces i wszelkie procedury związane z wynajmem lub leasingiem obsługiwane są szybko i niezawodnie z przedstawicielem regionalnym, na zasadach one stop shopping. To bardzo wygodne, bezpieczne i kompleksowe rozwiązanie dla każdego klienta.