Euronet jest powszechnie znany jako operator sieci bankomatów. Jak to odpowiada potrzebom firm kurierskich?
Od ponad 25 lat naszej działalności w Polsce bankomaty stały się wiodącą częścią biznesu, jednak dzięki zmianom na rynku od 2012 roku instalujemy wpłatomaty, a w kolejnych latach urządzenia 2w1 zwane wpłato-bankomatami lub recyklerami. Obecnie mamy ponad 3300 takich urządzeń w naszej sieci, a ta liczba stale się powiększa. Nasze urządzenia zlokalizowane są w najczęściej odwiedzanych punktach na terenie całego kraju, często z dostępnym parkingiem oraz możliwością korzystania z nich przez całą dobę. To wszystko sprawia, że nasze wpłatomaty stają się idealnym miejscem do bieżącego rozliczania gotówki odbieranej przy dostarczaniu paczek za pobraniem. Daje to wymierne korzyści naszym partnerom, gdyż kurierzy nie muszą na koniec dnia wracać do centrum logistycznego, by się rozliczyć i jednocześnie minimalizując ryzyko, które niesie ze sobą przewożenie dużych kwot.
Kurier wpłaca pieniądze we wpłatomacie Euronet, a jak firma kurierska dowiaduje się o tej wpłacie?
Nasi klienci otrzymują dostęp do wszystkich naszych urządzeń z możliwością wpłaty, co daje najszerszy zasięg obsługi gotówki w Polsce. Urządzenia przyjmują wszystkie nominały dostępne na polskim rynku, a ponieważ są certyfikowane przez Narodowy Bank Polski ze 100% skutecznością automatycznie wykrywają fałszywe lub uszkodzone banknoty. Dodatkowo, bilon pozostaje w rękach kuriera i on zarządza saldem na swoim własnym rachunku, dzięki temu zawsze ma kilka złotych na wydawanie „końcówek” odbiorcom, co ostatecznie przekłada się na satysfakcję tych ostatnich, którzy nie muszą rozmieniać pieniędzy. Przelew wpłacanych środków jest następnego dnia roboczego, jednak najważniejsza jest informacja o statusie wpłat. Tu mamy kilka możliwości informowania firmy o wpływach, od rozliczania dobowego na podstawie szczegółowych raportów, przez informacje dostarczane w uzgodnionych interwałach czasowych, po wymianę danych w czasie rzeczywistym. W tym ostatnim przypadku współpracujemy z firmą, która ma także duże doświadczenie w integrowaniu naszych rozwiązań z wiodącymi firmami branży TSL.
Jakie doświadczenia mają Państwo we wdrożeniach tej usługi w Polsce?
Już 10 lat umożliwiamy przyjmowanie gotówki w naszych urządzeniach, natomiast branżę TSL obsługujemy od blisko 4 lat. Przez te lata dobrze poznaliśmy oczekiwania firm z tego sektora oraz wiemy za co cenią nasze rozwiązanie, m.in. za poprawienia płynności finansowej przez codzienne wpływy na rachunek, niższe koszty i przejrzysty system prowizyjny, dedykowaną aplikację mobilną dla użytkowników, optymalizację pracy pracowników i procesu obsługi gotówki. Nasz usługa to ukłon zarówno w stronę pracodawcy, jak i pracownika.
Dziękujemy za rozmowę