Sealed Air: zautomatyzowane systemy opakowaniowe do e-handlu

C

02-11-2022

Zwiększenie wydajności, kontrola kosztów i zmniejszenie wpływu sprzedaży internetowej na środowisko. Ten potrójny cel realizują zautomatyzowane i zoptymalizowane objętościowo opakowania Sealed Air.

Polska jest dwudziestym największym rynkiem handlu internetowego, który w roku 2021 osiągnął przychód równy 15,2 mld USD. Przy przewidywanej rocznej stopie wzrostu na poziomie 7% w latach 2021–2025 Polska powinna w niedługim czasie przekroczyć średnią światową 6% (ecommerceDB). Skala e-handlu ciągle rośnie, a to stawia przed branżą wiele poważnych wyzwań.

Pierwszym z nich, dobrze znanym również firmie Sealed Air, jest dotrzymywanie deklarowanych terminów wysyłki do klienta, zarówno biznesowego, jak i prywatnego. Osiągnięcie tego celu wymaga optymalizacji wszystkich operacji związanych z przygotowaniem zamówień. Tu pojawia się drugie wyzwanie, stojące przed sprzedawcami online: utrzymywanie wymaganego tempa wysyłek. Z tym wiąże się konieczność zatrudnienia większej liczby operatorów, którzy będą odpowiedzialni za pakowanie zamówień, ale rekrutacja jest coraz trudniejsza. A to nie jedyny problem, ponieważ funkcjonowanie świata e-handlu jest determinowane przez sezonowość. O ile w okresach szczytów niezbędne jest zapewnienie odpowiedniej siły roboczej, o tyle w okresach niskiego zapotrzebowania trudno jest zatrzymać najlepszych pracowników, gdyż w handlu elektronicznym marże są często niskie, a kontrola kosztów jest sprawą pierwszoplanową.

Korzystanie z pracowników sezonowych nie zawsze jest optymalnym rozwiązaniem z uwagi na konieczność odpowiedniego ich przeszkolenia i przygotowania, tak aby zapewnić odpowiednią jakość przygotowywanych przesyłek. Staje się to wyjątkowo trudne, kosztowne i czasochłonne, gdy firma pakuje produkty wymagające specjalnej ochrony w transporcie.

 

I-Pack

Automatyzacja procesu pakowania to logiczny wybór

Branża e-handlu, stojąc przed podobnymi wyzwaniami, chętnie sięga po automatyzację procesów pakowania. Firma Sealed Air opracowała metodę zautomatyzowanego pakowania właśnie po to, aby wpierać graczy e-handlu w ich wyzwaniach.

Wykorzystując sieć swoich firm współpracujących, Sealed Air oferuje różne rozwiązania. I-Pack, e-Cube, Ultipack – wszystkie one spełniają te same wymagania dotyczące optymalizacji czasu potrzebnego do pakowania produktów i kontrolowania kosztów. Obsługiwane branże to : materiały biurowe, narzędzia i przyrządy, artykuły kosmetyczne i farmaceutyczne. Firma stale wzbogaca swoją ofertę i dostosowuje ją do zmieniających się warunków rynkowych.

 

I-Pack: zautmatyzowane pakowanie

Zadowolenie konsumentów i zmniejszenie wpływu e-handlu na środowisko

Oprócz kwestii finansowych i kadrowych za automatyzacją pakowania przemawia również inny argument. Mechanizacja w połączeniu z zastosowaniem rozwiązań amortyzujących i ochronnych oferowanych przez Sealed Air umożliwia dostosowanie wagi, rozmiaru i rodzaju opakowania do danego zamówienia. Skuteczna ochrona zapakowanego towaru i zmniejszenie stosunku wagi i objętości każdego opakowania do wysyłanego towaru dają oszczędność kosztów oraz zadowolenie konsumenta. Przyczyniają się również do zmniejszenia wpływu e-handlu na środowisko. A kwestie ekologiczne są coraz ważniejsze, zarówno dla finalnych konsumentów, jak i dla klientów biznesowych.

sealedair.com/uk

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C