Auta Lumar jeżdżą od Portugalii po Finlandię oraz od Norwegii po Turcję, zatem do każdego kraju UE, ale także z poza nią. Firma obsługuje klientów z wielu różnych branż, m.in.: automotive, FMCG, e-commerce, spożywczej, przemysłowe, drzewnej. Auta przystosowane są do transportu materiałów niebezpiecznych. Lumar realizuje także transport kabotażowy na terenie Unii Europejskiej.
Dlaczego wybraliście państwo rozwiązanie Webfleet Solutions? Jakie cechy, funkcjonalności tego rozwiązania są dla Was szczególnie przydatne?
Zależało nam na nowoczesnym rozwiązaniu, które daje nam nie tylko GPS, ale wesprze nas w zarządzaniu wieloma codziennymi aspektami pracy. Ważna była dla nas także konkurencyjna cena. Poza usługą pozycjonowania pojazdu korzystamy również z kontroli ekonomicznej jazdy naszych kierowców, komunikacji z nimi, czy też z wyliczania ETA na rozładunku i załadunku. Nasi kierowcy doceniają także fakt, że mogą korzystać z bieżąco aktualizowanej mapy przystosowanej do wymagań i ograniczeń pojazdów ciężarowych, a nam daje to pewność, że nasze auta nagle nie znajdą się w dziwnym miejscu bo kierowca zaufał jakiejś taniej nawigacji kupionej w sklepie, która nie jest przystosowana dla pojazdów ciężarowych – mówi Damian Kępka, prezes Lumar Transport Sp. z o.o.
Jak oceniacie państwo zastosowane rozwiązanie? Jakie pozytywne efekty po jego wdrożeniu?
Bez telematyki kompletnie nie wyobrażam sobie prowadzenia firmy transportowej. Jest to dla nas tak samo niezbędny element jak paliwo w ciężarówce. Funkcjonalna i odpowiednio dostosowana telematyka po prostu usprawnia, ułatwia i przyspiesza pracę zarówno kierowcy jaki dyspozytora, a także pomaga uniknąć błędów lub zbędnych kosztów.
W jakiej skali chcielibyście wykorzystywać rozwiązanie Webfleet?
Cała nasza flota posiada telematykę i raczej będziemy chcieli korzystać z niej w coraz bardziej zaawansowany sposób.
Jakich korzyści i oszczędności oczekujecie państwo po tym rozwiązaniu?
Wiele korzyści zauważamy na co dzień i to na każdym poziomie pracy: dyspozytorów, kierowców i osób zarządzających procesami.
Przykładowo gdy dyspozytor wylicza ETA robi to w kilka sekund i zna realny czas oparty na możliwościach ciężarówki. Gdy używał do tego zwykłej mapy google musiał najpierw wprowadzić pozycje auta i ciężarówki. Następnie sprawdzić czy wyznaczona trasa nadaje się dla dużych pojazdów, a na koniec uwzględnić prędkości ciężarówki ponieważ google podaje wartości dla pojazdów osobowych. To zajmuje co najmniej kilkanaście sekund. Gdy weźmiemy pod uwagę kilkadziesiąt czy kilkaset pojazdów oraz fakt że klient wymaga aktualizacji kilka razy na dzień to dzięki profesjonalnej tematyce oszczędzamy wiele godzin pracy i eliminujemy posyłki – błędy ludzkie.
Zauważamy także korzyści związane z oszczędnością paliwa. Nadzór sprawia, że kierowcy starają się lepiej zarządzać czasem i stylem jazdy, co wpływa na zużycie paliwa i eksploatację floty. Ponadto, korzystając z góry wyznaczonych optymalnych tras unikamy kosztów zbędnych kilometrów.
Jednym kliknięciem możemy wygenerować pożądane raporty dostarczające nam wielu cennych danych. Jest to ogromne wsparcie dla osób zarządzających flotą i kolejna oszczędność czasu. Ostatnia rzecz, o której warto wspomnieć, to przypomnienia informujące o zbliżającym się przeglądzie, słabych akumulatorach, zużytych klockach lub niskim ciśnieniu w ogumieniach. Kierowcy często ignorują te informacje. Nasz dział techniczny widząc takie powiadomienia może zawczasu zapobiec awarii i zaplanować serwis auta.
Zakupiliście niedawno kilkadziesiąt nowych urządzeń – PRO 8475, jak się sprawdzają?
Wdrożyliśmy już zakupione terminale PRO8475. Nasi kierowcy cenią sobie nie tylko możliwość dwustronnej komunikacji między kierowcami i menedżerami flot, ale także właściwości tego tabletu – elastyczność (możliwość używania innych aplikacji, system Android 9), jego odporność na czynniki zewnętrzne i niemalże pancerny charakter.