Dostawca rozwiązań logistycznych, firma CHEP, wraz ze światowym gigantem sektora FMCG, firmą Unilever, ściśle współpracują przy optymalizacji sieci transportowej. Poprzez ograniczenie emisji CO2, unikanie „pustych przebiegów” i minimalizację zbędnych kilometrów ciężarówek firmom udaje się zmniejszyć koszty operacyjne oraz skutecznie osiągać cele zrównoważonego rozwoju.
Pełne wykorzystywanie przestrzeni ładunkowej
Dzięki wykorzystaniu innowacyjnego systemu BIG DATA i kompleksowej analizie danych nt. milionów ruchów paletowych na terenie Polski, CHEP identyfikuje i oblicza potencjał i opracowuje zrównoważone rozwiązania biznesowe w transporcie i logistyce. Wykorzystanie tych danych pozwala na skracanie i proponowanie partnerom współdzielenia tras przewozowych. Dzięki temu firmy mogą planować pełne wykorzystywanie przestrzeni ładunkowej w samochodach dostawczych.
Firma Unilever wdrożyła optymalizację swoich przepływów ładunkowych, dzięki czemu udało jej się ograniczyć „puste przebiegi” w drodze do odbiorców. Natomiast CHEP dostarczał puste palety do magazynu centralnego, a także odbierał je z tych samych lokalizacji, do których Unilever przywoził towary. Dzięki tej współpracy zostały zidentyfikowane punkty, z których odbierane są palety CHEP, a następnie połączono te miejsca w ramach jednej trasy. W konsekwencji ta sama ciężarówka po dostawie zabiera puste palety i wraca z nimi do magazynu centralnego.
Efekty współpracy
Od początku współpracy obu firmom udało się zaoszczędzić 7417 kilometrów i uniknąć emisji aż 5,98 ton dwutlenku węgla.
– Dla naszej firmy to nowe możliwości współpracy z partnerami – mówi Magdalena Jakubczyk, Customer Service and Logistics Senior Manager Poland & Baltics, Unilever. – Poprzez współdziałanie i wykorzystanie innowacyjnej analizy danych jesteśmy w stanie spełnić oczekiwania konsumentów dotyczące jak największej redukcji śladu węglowego końcowego produktu – dodaje. Magdalena Jakubczyk wyjaśnia też, że działania zmierzające do znacznej redukcji emisji CO2 to wymierne korzyści dla planety, obniżenie kosztów działalności, a także aspekt przewagi konkurencyjnej.
– Kluczem do długofalowej współpracy między Unilever i CHEP jest pełna zgoda w nadrzędnych wartościach, jakie wyznajemy – twierdzi Katarzyna Nowosielska, European Key Account Manager, CHEP. – Głęboko wierzymy, że rozwój biznesowy i troska o środowisko naturalne nie tylko wzajemnie się nie wykluczają, ale wręcz idą ze sobą w parze – dodaje. Jak też wyjaśnia, zamykając obiegi i redukując straty w ramach Współpracy Transportowej, firma buduje platformę pod bardziej wydajny biznes i lepszą planetę.