Również w obliczu kryzysu klimatycznego niezwykle istotną kwestią jest zmniejszenie oddziaływania na środowisko naturalne tak, aby przyszłe pokolenia mogły korzystać z takich samych zasobów co my. Biorąc pod uwagę te dwa ważne zagadnienia, kluczowa jest współpraca i partnerstwo. Czy da się pogodzić budowanie łańcucha dostaw odpornego na zewnętrzne biznesowe wyzwania, z redukcją negatywnego wpływu działalności na środowisko?
Wiele przeszkód
W trakcie ostatnich lat wiele przedsiębiorstw z branży FMCG spotkało się z różnymi przeszkodami. W zeszłym roku biznes dotkliwie odczuł problemy związane z dostępnością surowców, spowodowanych m.in wojną w Ukrainie i zerwanymi łańcuchami dostaw, co skutkowało znacznym wzrostem cen pszenicy czy kopalin. Te wydarzenia miały znaczny wpływ na koszty prowadzenia działalności i wzrost inflacji, które wraz z pojawieniem się w 2020 r. pandemii zachwiały globalnymi łańcuchami dostaw.
CHEP, będąc dostawcą usług poolingowych, współpracuje ze wszystkimi uczestnikami łańcuchów dostaw i w naturalny sposób zna ich potrzeby i wyzwania. Z wiedzy firmy wynika, że partnerstwo, współpraca i gotowość do dzielenia się wiedzą jest kluczem do opracowania rozwiązań odpornych na kryzysy.
Inne podejście do biznesu
Cyrkularny model ekonomii współdzielenia i ponownego wykorzystywania, który ponad 60 lat temu wprowadziła firma CHEP, daje namacalne korzyści od strony zrównoważonego rozwoju i wpływu na środowisko, na każdym etapie łańcucha dostaw. W dynamicznie zmieniających się czasach dobrze mieć takiego partnera, który wesprze w optymalizacji procesów od strony operacyjnej i pomoże uzyskać wymierne korzyści środowiskowe. W przypadku CHEP osiąga się to poprzez wydłużenie cyklu życia palet, za pomocą ich współdzielenia i ponownego wykorzystywania przez producentów oraz dystrybutorów w całym łańcuchu dostaw. Działania te pozwalają na zmniejszenie ilości odpadów, emisji CO2 oraz oszczędność zasobów naturalnych, takich jak woda czy drewno.
CHEP jako pionier regeneracyjnych i zrównoważonych łańcuchów dostaw, codziennie łączy ludzi z produktami pierwszej potrzeby w pozytywny dla planety sposób. Firma pomogła tysiącom swoich klientów na całym świecie zredukować emisję CO2 o 2,5 mln ton, zaoszczędzić 4,470 megalitrów wody, zapobiec wycince 3,2 mln m3 drewna
i 3,1 mln drzew oraz zmniejszyć produkcję odpadów o 1,5 mln ton w skali globalnej tylko w ciągu roku fiskalnego 2022.
– W CHEP stawiamy na otwartość, współpracę i partnerstwo z naszymi klientami. Naszym celem jest zwiększanie wydajności i trwałości łańcuchów dostaw w zrównoważonym modelu biznesowym. Tym samym pomagamy naszym klientom i partnerom optymalizować koszty, upraszczać procesy, a co za tym idzie, zwiększać odporność łańcucha dostaw na działanie czynników zewnętrznych – mówi Marek Kołodziejczyk, szef Działu Zarządzania Aktywami i Współpracy z Rynkiem.
CHEP stawia na współpracę
Co więcej, zrównoważony rozwój pomaga także budować miejsce pracy, które sprzyja kooperacji i jest otwarte na talenty niezależnie od wieku, pochodzenia czy płci pracowników. Szczególnymi wartościami dla CHEP są przede wszystkim wsparcie oraz wzajemny szacunek, który ma swoje odzwierciedlenie w wielu nagrodach przyznawanych firmie – między innymi globalnej nagrodzie Top Employer Global czy też Top Employer Polska, która została przyznana spółce już po raz szósty. – Dzięki różnorodnemu zespołowi możemy lepiej zrozumieć naszych partnerów, wspólnie budując silne i zrównoważone łańcuchy dostaw, które są istotne szczególnie w niespokojnych czasach – dodaje Marek Kołodziejczyk.
Wydarzenia z ostatnich trzech lat pokazują, że szybkie dostosowywanie się do zmian i współpraca wpływają na znaczną poprawę odporności łańcuchów dostaw. Współpraca z CHEP to sposób na poprawę ekologicznej i ekonomicznej efektywności łańcucha dostaw z korzyścią zarówno dla partnerów, jak i planety.