Tylko w 2021 roku Panattoni ukończyło dla tej firmy centra logistyczne o powierzchni blisko 100 000 m kw. w 11 punktach. Central European Logistics Hub to największy w Europie kompleks logistyczny Panattoni o planowanej powierzchni ponad 720 000 m kw. Inwestycja powstaje przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2. InPost zdecydował się na realizację najnowszego projektu w ramach hub’u, bo to pozwoli mu na sprawniejszą obsługę klientów w aglomeracji łódzkiej.
Blisko 100 000 m kw. w ramach 12 lokalizacji – to bilans wszystkich ukończonych przez Panattoni realizacji dla firmy InPost w 2021 roku. Nowe centra powstały w Wałbrzychu, Poznaniu, Wrocławiu, Kaliszu, Siedlcach, Goleniowie, Białystoku, Olsztynie, Warszawie i dwa w Krakowie. Ponadto w najbliższych miesiącach obok realizacji w Łodzi Panattoni dostarczy kolejne 85 000 m kw. w ramach inwestycji w Rzeszowie, Tychach/Mikołowie, Radomiu, Warszawie, Koninie, Pile, Gdańsku, Grudziądzu i Krakowie.
– Podczas gdy jeszcze 5-6 lat temu on-line kupowało niewiele ponad 50% internautów w Polsce, dziś jest to blisko 80%. Kluczowym wyzwaniem dla firm dostarczających przesyłki jest maksymalne skrócenie czasu dostawy i w tym zadaniu doskonale sprawdzają się centra dystrybucyjne na obrzeżach lub w granicach miast, które są jedną ze specjalności Panattoni. – mówi Robert Dobrzycki, dyrektor generalny i współwłaściciel Panattoni. – Rozwój infrastruktury jest także naturalny dla firmy InPost. Rosnąca baza klientów wymaga nowoczesnych obiektów w całym kraju, szczególnie, że blisko 70% klientów e-handlu mieszka w miejscowościach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Dlatego Panattoni, które zapewnia dostęp do strategicznych lokalizacji, okazuje się doskonałym partnerem.
– Mamy bardzo rozbudowane zaplecze logistyczne w Polsce, co pozwala nam realizować bardzo szybkie terminy dostaw do paczkomatów, czyli realnie D+1. W obecnych czasach efektywne połączenie pracy hubów, transportu i kurierów jest nie lada wyzwaniem, zwłaszcza przy takim wolumenie przesyłek, jaki codziennie realizujemy – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Panattoni od lat obserwuje trend zwiększania udziału e-handlu, dzięki czemu wyspecjalizowało się w dostarczaniu powierzchni do sprzedaży w internecie, zarówno w formatach „big box”, parkach dla wielu najemców, do dostaw ostatniej mili, jak i obiektach BTS. Dotychczas deweloper wzniósł ok. 4 mln m kw. powierzchni dla e-handlu, co stanowi 30% dotychczasowych realizacji Panattoni.
W ramach Central European Logistics Hub wybudowanych zostało już blisko 550 000 m kw., a w budowie pozostaje ok. 40 000 m kw. Firmy, które zdecydowały się już na swój rozwój w hubie to BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Media Expert czy SMYK. Hub napędza rozwój Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi stwarzając możliwość utworzenia 7 tys. miejsc pracy.