Na terenie terminala znajduje się ponadto nowoczesne biuro oraz zaplecze socjalno-sanitarne dla kierowców, które łącznie zajmują powierzchnię ok. 620 mkw. Na teren prowadzą cztery bramy wjazdowe, co usprawni przepływ pojazdów. W terminalu znajduje się 45 doków. Teren jest przystosowany do przeładunku nadwozi wymiennych (swap body). Wybudowano także rampę do odśnieżania ciężarówek.
Inwestycja jest elementem programu optymalizacji sieci terminali DB Schenkera. W zeszłym roku firma otworzyła dwie placówki, dzięki którym znacznie podniosła standard własnej infrastruktury w południowo-wschodniej Polsce. Szczeciński terminal położony jest w rozwijającej się strefie przemysłowej, niedaleko drogi ekspresowej S3 czyli transeuropejskiego korytarza transportowego TEN-T (E65).
Nowa terminal Oddziału Szczecin stanowi część sieci ponad 430 terminali firmy w Europie. Obsłuży towary klientów prowadzących biznes na terenie całej Polski oraz zainteresowanych rynkami europejskimi. Dogodna lokalizacja umożliwia błyskawiczny dostęp do Niemiec, stąd nowe codzienne połączenie Szczecin – Berlin, które działa od 5 października.
– Rozwijanie i usprawnianie naszej sieci logistycznej jest kluczowym przedsięwzięciem, dzięki któremu możemy niezmiennie zapewniać naszym klientom wysoką jakość obsługi. Każda kolejna inwestycja sprawia, że stajemy się lepiej przystosowani do dynamicznej sytuacji, w jakiej znalazła się nie tylko nasza branża – mówi Piotr Zborowski, dyrektor regionu Europy Północnej i Wschodniej w DB Schenkerze.
Szczeciński terminal został zaprojektowany zgodnie z zasadami ergonomii oraz z myślą o ograniczaniu wpływu na środowisko. Zastosowano w nim oświetlenie LED, które pomaga ograniczyć zużycie energii czy system wykorzystania szarej wody. Na terenie terminala znajduje się też stacja ładowania samochodów elektrycznych oraz wiata ze stojakami na rowery. Obiekt ubiega się o certyfikację BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method), a od stycznia 2023r. ma być zasilany w 100% zieloną energią.