Na potrzeby realizacji Panattoni zakupiło od firmy Solaris wydzieloną wcześniej nieruchomość, którą przygotuje do prowadzonych operacji do połowy 2022 r. W obiekcie magazynowane będą części do produkcji pojazdów w sąsiadującej hali, a sama inwestycja spełni kluczową rolę w łańcuchu dostaw części i podzespołów do produkcji autobusów i trolejbusów. Deweloper zadba o odpowiednie połączenie budynków zarówno pod kątem infrastruktury drogowej, jak i mediów.
– Realizacja dla firmy Solaris to doskonały przykład, że owocna współpraca zaczyna się na długo przed startem budowy. Wsparcie na etapie wczesnych rozmów, czy przygotowania harmonogramu prac, nasza wiedza, a także doświadczenie i elastyczność okazały się kluczowe dla naszego klienta. Możemy zapewnić, że dowieziemy tę realizację tak sprawnie, jak autobusy Solaris miliony pasażerów w całej Europie – mówi Marek Foryński, dyrektor zarządzający BTS, Panattoni.
W ramach 10 100 m kw. aż 2250 m kw. zajmą nowoczesne pomieszczenia socjalne (m.in. szatnie, pomieszczenia dla kierowców, sala jadalniana) i biurowe: dobre wyciszone, wentylowane i zapewniające dostęp do światła dziennego. Ponadto zarówno w tej części, jak i na powierzchni magazynowej deweloper wprowadzi zaawansowane urządzenia do detekcji dymu. W obszarze wielopoziomowych podestów magazynowych rozbuduje m.in. wentylację bytową, system oddymiania, czy dodatkowe poziomy instalacji tryskaczowej. Ponadto Panattoni przewiduje dostosowanie rozmieszczenia oświetlenia oraz liczby i układu hydrantów wewnętrznych do układu regałów. Planuje również wzmocnienie konstrukcji dachu pod montaż instalacji fotowoltaicznej. Rozkład paneli zostanie dopasowany do rozmieszczenia klap oddymiających i świetlików. Wykorzystanie energii słońca w zasilaniu budynku to jedno ze zrównoważonych rozwiązań, które znajdą się w obiekcie, a sama inwestycja przejdzie certyfikację metodą BREEAM.
Przygotowywany przez Panattoni obiekt BTS oraz istniejący już zakład, położone są w około 8 km. od granic Poznania i 20 od jego centrum. Ponadto 25 km od budynków przebiega autostrada A2 ę, a nieco ponad 20 km droga ekspresowa S11, która docelowo połączy Katowice na południu, z Koszalinem na wybrzeżu Bałtyku.
Rozwój w ramach bolechowskiej fabryki potwierdza ogromny potencjał Poznania i okolicy. To właśnie ten rynek cieszył się największym popytem w sektorze magazynowym w I poł. 2021 r., z wynikiem 650 000 m kw., o blisko 100 tys. wyprzedzając konkurencję. Panattoni w regionie przekroczyło już 1 mln m kw. dostarczonej powierzchni i nie zwalnia tempa.