Panattoni rozszerza swoją obecność w Europie. Po udanych przedsięwzięciach w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Polsce, Hiszpanii, na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji, Panattoni zdecydowało się na ekspansję na kolejny rynek. Najnowszym kierunkiem jest Francja. W pierwszej połowie 2021 r. popyt na francuskie nieruchomości logistyczne wyniósł 1,7 mln m2*.
– Francja stanowi istotny rynek dla naszych klientów. Położona w sercu Europy Zachodniej, jest bramą do wielu krajów europejskich, w których już jesteśmy obecni, jak również do rynków, na których chcemy się rozwijać – wyjaśnia Robert Dobrzycki, dyrektor generalny Panattoni Europe. – Podobnie jak w innych krajach europejskich, globalna pandemia nie miała negatywnego wpływu na popyt na magazyny. Odporność 3PL i detalistów, a także nowe trendy konsumenckie, w szczególności szybki rozwój e-commerce, dały nam pozytywne sygnały, których potrzebujemy, aby już teraz rozpocząć budowę doświadczonego zespołu profesjonalistów we Francji.
Francuskim oddziałem Panattoni pokieruje Salvi Cals, który ma 15-letnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych we Francji, w tym ponad 10 lat w Prologis, gdzie w latach 2010-2014 nadzorował zespół usług inwestycyjnych w Europie Południowej. Następnie Salvi dołączył do zespołu ds. wdrażania kapitału, do 2020 r. odpowiadając za rynki Paryża i Hawru. W trakcie swojej kadencji Salvi zarządzał projektami o powierzchni 330 000 mkw., w tym projektami spekulacyjnymi i built-to-suit, nabył 60 000 mkw. miejskich aktywów logistycznych w Paryżu oraz zabezpieczył 1 mln mkw. nowych terenów inwestycyjnych.
*Źródło: CBRE – France Logistics MarketView Q2 2021