Deweloper zakończył rozbudowę fabryki dla europejskiego producenta artykułów higienicznych. Firma, która dotychczas zajmowała 26 000 m kw., teraz skorzysta z kolejnych 43 000 m kw., z czego aż 16 200 m kw. wyniesie powierzchnia produkcyjna. Przekazanie fabryki nastąpiło z początkiem tego miesiąca.
Kiedy w połowie 2018 r. Panattoni kończyło pierwszą część zakładu produkcyjnego dla klienta zajmującego 26 000 m kw., oczywistym było, że to nie koniec. Atrakcyjna działka w połowie drogi między Łodzią a Warszawą pozwalała niemal na potrojenie powierzchni. Blisko 3,5 roku później deweloper ruszył z ekspansją, a europejski producent artykułów higieny osobistej już może korzystać z dodatkowych 43 000 m kw. Ponad 16 000 m kw. zajmuje powierzchnia produkcyjna. W nowej inwestycji znalazł się również magazyn surowców oraz magazyn wyrobów gotowych. Ponadto, na 1400 m kw. powstała strefa socjalna oraz pomieszczenia biurowe przygotowane z myślą o dobrostanie użytkowników – z zadbaniem m.in. o komfort cieplny, odpowiednią akustykę czy zwiększony dostęp światła dziennego.
– W przypadku tego projektu warto podkreślić, że rozbudowa fabryki odbyła się bez wstrzymywania produkcji w istniejącej części obiektu i udało się ją zakończyć w zaledwie 7 miesięcy. Co więcej, powierzchnię pod montaż linii technologicznych udostępniliśmy klientowi już po 5 miesiącach – mówi Marzena Tkaczuk, dyrektor rozwoju BTS w Panattoni.
Konstrukcja dachu została przygotowana pod instalację fotowoltaiczną, a zastosowane w obiekcie technologie pozwolą również na znaczne oszczędności w zakresie zużycia wody i energii. Deweloper dostarczył m.in. instalację tryskaczową w standardzie FM Global, a magazyn surowców wyposażono w obniżony sufit zabezpieczony dodatkową warstwą tryskaczy.
Rozbudowany zakład znajduje się w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, zajmującej blisko 1800 hektarów i obejmującej 45 podstref w 3 województwach: łódzkim, mazowieckim i wielkopolskim. Obszar bardzo zyskuje na swojej lokalizacji na przecięciu szlaków transportowych Wschód-Zachód i Północ-Południe, leżąc jednocześnie w obszarze, na którym mieści się największy węzeł komunikacyjny w kraju. Taka lokalizacja pozwala na sprawną współpracę z poddostawcami oraz efektywną dystrybucję towarów zarówno na terenie Polski, jak i za granicę.