Centrum dystrybucyjne o powierzchni 61 135 m kw. będzie zlokalizowane na zachodzie Polski, w Sulechowie. Inwestycja wesprze dostawy produktów do sklepów TK Maxx w Polsce, Niemczech, Austrii i Holandii. W transakcji spółkę TJX Europe reprezentowała firma doradcza Cresa.
Obiekt BTS o powierzchni 61 135 m kw., w tym 5644 m kw. na pomieszczenia socjalne i biura, powstanie w Sulechowie, 20 km od Zielonej Góry. Inwestycja będzie gotowa na przełomie lat 2022/2023. Na jej terenie powstanie atrakcyjny obszar krajobrazowy, będzie samowystarczalna i w pełni ogrodzona. Obiekt w Sulechowie będzie szóstym centrum dystrybucyjnym firmy w Europie.
Jak komentuje Dorota Jagodzinska, dytrektor Panattoni:
– Polska dzięki strategicznej lokalizacji w centrum Europy w coraz większym stopniu staje się hubem dla działalności firm na całym kontynencie. Zyskuje na tym zachodnia część kraju, która korzysta z bliskości niemieckiej granicy i przyciąga liderów z różnych branż, stając się idealnym miejscem na rozwój nawet podczas pandemii. Cieszy nas, że firma TJX Europe inwestuje, skutecznie się rozwija, i że wybrała nas jako ważnego partnera w tym rozwoju.
Tom Listowski, partner, dyrektor działu powierzchni przemysłowych i magazynowych na Europę Środkowo-Wschodnią firmy Cresa, powiedział:
– Zachodnia Polska to dynamicznie rozwijający się region, który przyciąga wielu inwestorów zarówno z Polski, jak i z zagranicy dzięki rozbudowanej sieci dróg, bliskości Niemiec i Europy Zachodniej oraz dostępności wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy wspierać firmę TJX Europe przy pozyskaniu strategicznego, regionalnego centrum dystrybucyjnego w Polsce.
BTS dla TJX Europe jest kolejną inwestycją realizowaną przez Panattoni dla branży odzieżowej. Deweloper na wzór krawca dostosowuje obiekt na potrzeby klienta, niczym projektant odzieży dogłębnie analizuje potrzeby, konstruuje i finalnie tworzy niestandardowy projekt. Te indywidualne rozwiązania determinowane są przez złożony system łańcucha dostaw przy stałej wymianie towaru na nowe modele czy przez coraz bardziej skomplikowany proces zarządzania dostawą. Większości tych usług nie wykonuje się już w sklepach, a w centrach dystrybucyjnych, a Panattoni jako doświadczony deweloper wspiera swoich klientów w realizacji tego typu inwestycji.
TJX Europe to firma zarządzająca markami detalicznymi TK Maxx i Homesense w Europie. Należy do The TJX Companies, Inc., sprzedawcy ubrań i artykułów dla domu w okazyjnej cenie w Stanach Zjednoczonych i na świecie. Pomysł TK Maxx, jak i Homesense opiera się na tzw. modelu off-price, który polega na sprzedaży znanych marek i projektantów w okazyjnych cenach, do 60% taniej od regularnych cen sprzedaży w Polsce i na świecie. Sieć TK Maxx ma 602 sklepy w sześciu krajach Europy: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Polsce, Austrii i Holandii oraz sklep internetowy www.tkmaxx.com. Homesense ma 78 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii.¹
¹ Wyniki finansowe TJX Companies, Inc. za IV kw. 2020 r.