Producentami zakupionych naczep są m.in. Schmitz Cargobull i Kögel. Unowocześniona flota zapewni optymalizację kosztów eksploatacyjnych i lepszy serwis dla klientów.
Wszystkie nowe naczepy mają zabudowy furgonowe. Połowa z nich to izotermy, w tym część z windami, druga połowa to chłodnie jedno lub dwukomorowe. Posłużą one przede wszystkim do obsługi klientów z branży spożywczej i farmaceutycznej.
– Innowacyjne rozwiązania zastosowane w nowych pojazdach gwarantują zarówno lepszą wydajność sprzętu, jaki i jakość usługi dla naszych klientów – mówi Jacek Oraczewski, dyrektor transportu w Europie Środkowej, FM Logistic. – Partię naczep, którą obecnie odbieramy i wprowadzamy do ruchu, zamówiliśmy już rok temu. Ze względu na sytuację geopolityczną realizacja zamówienia trochę się przedłużyła, ale cieszymy się, że możemy już oddać naczepy do dyspozycji naszym podwykonawcom.
Zdecydowana większość nowego taboru, około 70% została dodatkowo wyposażona w podwójną podłogę, tzw. „doppelstock”. Rozwiązanie może nawet dwukrotnie, tj. do 66 palet, zwiększyć pojemność naczepy, co z kolei pozwala na redukcję kosztów transportu. Tego typu naczepy operator przeznaczył głównie do obsługi klientów w dystrybucji i drobnicy krajowej, zwłaszcza w połączeniach liniowych.
Innym innowacyjnym rozwiązaniem są panele fotowoltaiczne, zamontowane we wszystkich nowych chłodniach. Rozwiązanie służy do ładowania akumulatora rozruchowego podtrzymującego pracę systemów elektronicznych, telematycznych, w tym GPS, w tego typu naczepach. Zapobiega to przyspieszonemu zużyciu akumulatora i konieczności jego wymiany.
– Obecnie flota FM Logistic w Europie Centralnej liczy ok 2500 pojazdów, w tym około 400 naczep własnych, które są wydzierżawiane przewoźnikom. Zgodnie ze strategicznym planem rozwoju w najbliższych latach planujemy zwiększyć udział naczep własnych do 40%. – dodaje Andrzej Wacyk dyrektor wsparcia i zarządzania transportem w Europie Środkowej, FM Logistic.
Operator zapewnia transport drobnicowy oraz całopojazdowy krajowy i międzynarodowy, dystrybucję krajową, transport leków i obsługę e-handlu. W ostatnim czasie rozwija usługi na odcinku „ostatniej mili” dla logistyki miejskiej.