Pierwsza elektryczna ciężarówka dotarła już do Madrytu. Od początku czerwca akumulatorowy, elektryczny Fuso eCanter jeździ po centrum Madrytu.
– Dzięki koncepcji Dachser Emission-Free Delivery realizujemy dostawy na określonym obszarze miasta bez emisji zanieczyszczeń. Model zrównoważonej logistyki miejskiej, który w Niemczech zdobył nagrodę federalną, jest obecnie wdrażany w jedenastu europejskich metropoliach, a Madryt jest jedną z pierwszych – wyjaśnia Celestino Silva, dyrektor European Logistics Iberia w Dachserze.
Zeroemisyjna ciężarówka wyjeżdża każdego dnia z magazynu centralnego Dachsera w Coslada, by dostarczyć towary do centrum Madrytu. Jedną z jej zalet jest niski poziom hałasu, dzięki czemu nocne dostawy nie są tak uciążliwe dla mieszkańców tej części miasta.
Firma postawiła na eCantera, jedyny na rynku seryjnie produkowany 7,5-tonowy elektryczny samochód ciężarowy, którego zasięg wynosi do 120 km, a ładowność 2,7 tony. Fuso może pomieścić 10 palet. Kolejny krok we współpracy Dachser i Mercedes-Benz Trucks
Oficjalne przekazanie eCantera odbyło się 15 czerwca w madryckim oddziale Dachsera. W Niemczech Dachser korzysta z eActrosa.
Dzięki koncepcji Dachser Emission-Free Delivery dostawca usług logistycznych zarządza dostawami towarów w centrach miast wyłącznie za pomocą pojazdów o zerowej emisji zanieczyszczeń oraz mniejszej emisji hałasu. Program został uruchomiony w grudniu 2018 roku w Stuttgarcie. Od tego czasu Dachser Emission-Free Delivery został rozszerzony na Strasburg i Paryż, Freiburg, Oslo, Pragę i Porto. Do końca 2022 r. zostanie ona wdrożona w sumie w jedenastu europejskich miastach.