Raben zdecydował się zakupić w 2021 roku 26 Mercedesów Actrosów piątej generacji, które do końca marca zasilą flotę.
– Nowoczesna i innowacyjna flota nie tylko poprawia komfort pracy i bezpieczeństwo naszych kierowców, ale przyczynia się również do optymalizacji kosztów transportowych, co w obliczu dzisiejszej sytuacji rynkowej jest niezbędne, aby budować przewagę konkurencyjną nie tylko naszej firmy, ale przede wszystkim naszych klientów – komentuje Piotr Banasiak, dyrektor zarządzający Raben Transport.
Nowe Actrosy wyposażone są w system PPC (Predictive Powertrain Control), Active Brake Assist 5 i kamery MirrorCam.
– Bardzo dziękuję w imieniu Mercedes-Benz Trucks Polska za zaufanie, którym Grupa Raben darzy nas od wielu lat. Cieszę się, że razem z nowym Top-Management w Raben Transport będziemy kontynuować naszą współpracę i szukać nowych rozwiązań biznesowych, wykorzystując potencjał obu naszych firm – powiedział Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska.
Niezawodny transport to nie tylko ciągniki, ale również naczepy. Dlatego, Raben Transport postawił na sprawdzoną markę Schmitz Cargobull, zamawiając aż 178 naczep różnego typu, dystrybuowanych przez firmę EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o. Dział transportu krajowego wzbogaci się o naczepy kurtynowe Schmitz SCS w wersji standardowej oraz X-Line o obniżonej masie własnej. Z kolei do transportu międzynarodowego wykorzystywane będą naczepy mega z praktycznym systemem podnoszenia dachu, szczególnie ważnym w przypadku branży motoryzacyjnej. Na uwagę zasługują również kurtyny Power Curtain będące alternatywą dla naczepowych desek i posiadające specjalny certyfikat do przewozu opon.
– Naczepy kurtynowe z plandeką z listwami pionowymi są stosowane głównie w sektorze motoryzacyjnym, do transportu części zamiennych. Zabudowa z plandeką Schmitz Cargobull z listwami pionowymi stanowi idealne rozwiązanie, ponieważ plandeka charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mocowania bocznego. Ponadto z uwagi na możliwość zrezygnowania z desek burtowych w przypadku tego rodzaju zabudowy, znacznie skrócony zostaje czas załadunku i rozładunku towarów – wyjaśnia Jacek Fiuk, menadżer ds. kluczowych klientów w EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.
– Głęboko wierzymy, że nowe inwestycje w tabor z całą pewnością zwrócą się nie tylko w aspekcie ekonomiczności jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Komfort kierowcy, niskie zużycie paliwa oraz szereg aktywnych systemów bezpieczeństwa to czynniki, które z całą pewnością wpłyną na jakość realizowanych usług, a co za tym idzie na satysfakcję naszych klientów – podsumowuje Andrzej Wardzyński, dyrektor transportu krajowego w Raben Transport.