Raben Transport należący do Grupy Raben zamówił nowe pojazdy u sprawdzonych partnerów: Mercedes-Benz Trucks Polska i EWT Truck & Trailer Polska. Umowa zaowocowała zakupem nowych ciągników siodłowych, podwozi oraz naczep dla transportu krajowego i międzynarodowego.
Wszystkie zamówione na 2022 rok modele są wyposażone w MirrorCam oraz tempomat PPC (Predictive Powertrain Control). System Active Brake Assist 5 generacji umożliwia automatyczne wyhamowanie ciężarówki w razie stwierdzenie przez radar zagrożenia w ruchu drogowym (np. nagłego wtargnięcia pieszego na drogę). Asystent martwego pola ostrzega kierowcę sygnałem wizualnym i dźwiękowy o poruszającym się obiekcie niewidocznym w prawym lusterku. Bezpieczeństwo kierującego zwiększa ponadto poduszka powietrzna.
Zamówione Actrosy mają kabiny BigSpace o wysokości wnętrza 1,99 m, zawieszone na pneumatycznych poduszkach. Łóżka z materacami Premium Comfort, wysuwany stolik dla kierowców po stronie pasażera oraz elektryczna klimatyzacja postojowa podnoszą komfort odpoczynku.
Jako uzupełnienie nowych ciągników siodłowych Grupa Raben zdecydowała się na naczepy Schmitz Cargobull w wersji Mega dla transportu międzynarodowego FTI, w różnych wariantach w zależności od preferencji poszczególnych oddziałów Raben Transport.
W ramach nowej partii naczep Schmitz Cargobull znajdą się kurtynowe S.CS wyposażone w plandekę Power Curtain zgodną z normą EN 12642 Code XL, która przyspiesza za- i rozładunek dobrze chroniąc przewożony towar. Naczepy S.CS Power Curtain są przystosowane opcjonalnie do przewozu koleją i promem.