Transport całopojazdowy z Chin do Europy trasą południową

C

27-05-2022

Wojna w Ukrainie wpływa na międzykontynentalny transport drogą lądową między Azją a Europą. Przejazdy przez Rosję i Białoruś, a także przez strefę konfliktu stały się niemożliwe. Jednak Dacheser Cargoplus nadal niezawodnie świadczy usługi, korzystając z alternatywnej trasy południowej.

Aby zapewnić bezpośrednie połączenie drogowe z chińskich zakładów produkcyjnych do klientów w Europie, transport całopojazdowy jest obecnie obsługiwany alternatywną trasą południową. Ciężarówki wyjeżdżają z Chin przez przejście graniczne w Alashankou w kierunku Kazachstanu. Następnie ładunki płyną promem przez Morze Kaspijskie do Azerbejdżanu, a stamtąd drogą lądową przez Gruzję, Turcję do odbiorców w Europie. W zależności od czasu oczekiwania na granicach i na promie, które mogą być w tym przypadku wąskim gardłem, podróż trwa od 26 do 30 dni. W sumie towar jest dwukrotnie przeładowywany na inną ciężarówkę.

Dachser Cargoplus uruchomił przewozy całopojazdowe między Chinami a Europą dwa lata temu, szybszą wówczas trasą przez Rosję. Usługa ta jest skierowana w szczególności do branży modowej, motoryzacyjnej, chemicznej i artykułów do majsterkowania, a także do producentów urządzeń elektrycznych i komponentów oraz produktów medycznych.

 

„Zielone światło” dla płynnego eksportu

Chińskie służby celne często zmieniają swoje wymagania, przepisy oraz zasady kontroli przeładunku i towarów. W celu zapewnienia płynności transportu drogowego Dachser Cargoplus wdrożył procedurę „zielonego światła”. Dopiero po pomyślnym złożeniu i sprawdzeniu dokumentów eksportowych przez organy celne Chin oraz Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej ładunek otrzymuje „zielone światło” umożliwiające jego odbiór w punkcie załadunku.

Dachser Cargoplus oferuje również kompleksową obsługę wszystkich rodzajów transportu, który można śledzić za pomocą GPS poza granicami Chin. Dotyczy to również towarów niebezpiecznych. Wykluczone są towary objęte embargiem, których przewóz przez kraje Euroazjatyckiej Unii Celnej jest zabroniony ze względu na międzynarodowe wytyczne.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C