UTA One działa w systemach myta w Belgii wraz z Liefkenshoektunnel, Niemczech, Francji, Włoszech, Austrii, na Węgrzech, w Portugalii, Hiszpanii, Norwegii (w tym promy i mosty autostradowe), Szwecji (mosty), Danii (mosty) oraz Szwajcarii wraz z Liechtensteinem. Zakres funkcjonowania UTA One obejmuje łącznie 15 systemów opłat w 14 krajach europejskich, co czyni urządzenie najbardziej kompleksowym rozwiązaniem w zakresie europejskiej usługi opłaty elektronicznej (EETS) na rynku.
Uruchomiony w czerwcu system e-TOLL, wykorzystujący technologię pozycjonowania satelitarnego (GNSS), po okresie przejściowym już 1 października 2021 r. całkowicie zastąpi dotychczasowy system viaTOLL. W ramach systemu e-TOLL opłaty będą pobierane elektronicznie od pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów o liczbie miejsc powyżej 9 na odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez państwowego operatora GDDKiA (Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad). Sieć dróg płatnych w Polsce pozostaje bez zmian.
Do uiszczania opłat w nowym systemie e-TOLL można zastosować urządzenie pokładowe (OBU), urządzenie telematyczne lub aplikację e-TOLL. Wkrótce będzie można również ko-rzystanie z kart paliwowo-serwisowych, np. kart UTA. Klienci decydują o wyborze najlepszej dla siebie opcji. Zawarcie umowy z operatorem nie jest już konieczne, wystarczy założyć internetowe konto klienta (IKK) za pośrednictwem portalu internetowego e-TOLL. Konto pozwala na samodzielne zarządzanie zarejestrowanymi pojazdami, urządzeniami i metodami płatności, a jednocześnie zapewnia dostęp do wszelkich danych w każdej chwili. Klient może założyć konto samodzielnie w punkcie obsługi klienta lub za pośrednictwem wybranych operatorów kart paliwowych, takich jak UTA.
Nowe systemy opłat drogowych instalowane są w urządzeniach UTA One zdalnie poprzez aktualizację „over-the-air”. Aktywacja może być dokonana przez klienta online w Specjalnej Strefie Klienta na stronie internetowej UTA. Nowe usługi myta są więc dostępne dla klientów natychmiast i bez żadnych nakładów administracyjnych.