W 2021 roku obydwie firmy ogłosiły szeroko zakrojony projekt współpracy. DB Schenker zamówił przedpremierowo blisko 1500 elektrycznych pojazdów Volta Zero. Było to największe dotychczasowe zamówienie na średniej wielkości zelektryfikowane samochody ciężarowe w Europie. 16-tonowe Volty Zero wykorzystywane będą przez europejskie terminale DB Schenkera do transportu towarów z węzłów dystrybucyjnych do centrów miast i obszarów podmiejskich. To właśnie w takim środowisku pojazd ten może przynieść największe korzyści.
Volta Trucks i DB Schenker będą wspólnie badać potencjalne zastosowanie elektrycznych ciężarówek pod kątem szerszego wykorzystania. Proces ich wdrażania rozpocznie się w dziesięciu wybranych punktach w pięciu krajach.
– Od początku partnerstwa jesteśmy w bliskim kontakcie i nieustannie współpracujemy nad rozwojem pojazdu – mówi Cyrille Bonjean, wiceprezes przewozów lądowych w DB Schenkerze w Europie. – Wspaniale jest już dziś widzieć rezultaty tych prac na ulicach Paryża. Wszystko zaczęło się od pomysłu, teraz stał się rzeczywistością. Z niecierpliwością czekamy na oddanie pierwszych pojazdów pilotażowych do użytku flotowego w Europie na początku 2023 roku.
Essa Al-Saleh, dyrektor w Volta Trucks, dodaje:
– Widok Volty Zero na ulicach Paryża zapiera dech i jest dobitną zapowiedzią tego, że już w najbliższej przyszłości będziemy dostarczać klientom znacznie więcej takich ciężarówek.