– Współpraca na tak dużą skalę z Volta Trucks pozwala nam znaczne przyspieszyć tempo budowy naszej elektrycznej floty, a tym samym inwestować w bardziej ekologiczne rozwiązania transportowe. Przybliża nas to do zakładanego celu neutralnej logistyki pod względem emisji dwutlenku węgla – powiedział Cyrille Bonjean, wicedyrektor transportu lądowego DB Schenkera w Europie.
W ramach współpracy spółka DB Schenker sprawdzi prototyp Volta Zero Trucks w dystrybucji wiosną i latem 2022 roku. Wyniki testów będą wykorzystane w dopracowaniu wersji seryjnej, która trafi do firmy w liczbie 1470 pojazdów. Zostaną wyprodukowane w nowym zakładzie produkcyjnym Volta Trucks w Steyr w Austrii.
Elektryczna 16-tonowa Volta Zero będzie pracować w europejskich terminalach DB Schenker i przewozić towar z hubów dystrybucyjnych do centrów miast i innych obszarów zurbanizowanych. Właśnie w tych rejonach zauważalne są największe korzyści płynące z wykorzystania elektrycznego napędu. Pojazd ma bezpieczną kabinę, zaprojektowaną również pod kątem ochrony innych użytkowników dróg. Wdrażanie nowych pojazdów rozpocznie się w 10 punktach w 5 krajach. W ramach współpracy, po przeprowadzeniu testów zostaną opracowane specyfikacje dla zapowiadanego wcześniej 12-tonowego wariantu Volty Zero.