Seryjnie produkowany egzemplarz Coradia iLint, bez żadnych modyfikacji konstrukcyjnych pokonał 1175 kilometrów na jednym zbiorniku wodoru, emitując jedynie wodę i pracując z bardzo niskim poziomem hałasu. Pojazd użyty do tej podróży pochodzi z floty należącej do LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen), i od połowy sierpnia jest regularnie eksploatowany w sieci evb (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH). Przy realizacji projektu Alstom współpracował z firmą Linde, która dostarcza paliwo wodorowe.
– Dzięki tej podróży dostarczyliśmy kolejnego dowodu na to, że nasze pociągi wodorowe mają wszelkie predyspozycje do zastąpienia pojazdów spalinowych – powiedział Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes zarządu w firmie Alstom. – Jesteśmy niezmiernie dumni z pionierskiej pracy, jaką wykonaliśmy we wprowadzaniu wodoru do transportu kolejowego.
Trasa pociągu rozpoczęła się w Bremervörde w Dolnej Saksonii i prowadziła przez Hesję do Bawarii, gdzie pojazd zatrzymał się w Monachium. Po tej niezwykłej podróży, pociąg skieruje się teraz do stolicy Niemiec. W ramach targów InnoTrans 2022, które odbędą się w dniach 20-23 września, zaplanowano kilka przejazdów przez Berlin.
Oprócz umowy z LNVG na 14 pociągów Coradia iLint w regionie Dolnej Saksonii, Alstom otrzymał zlecenie na dostawę 27 pociągów Coradia iLint w obszarze metropolitalnym Frankfurtu. Poza Niemcami, Alstom buduje sześć pociągów na wodór Coradia Stream we włoskim regionie Lombardii, z dodatkową opcją uzgodnioną na osiem kolejnych pojazdów.