Pierwsze, potwierdzone zamówienie na wartość około 120 milionów euro i obejmuje projektowanie, produkcję oraz homologację 24 lokomotyw. Rozpoczęcie dostaw spodziewane jest w 2026 roku.
Nowe lokomotywy będą wykorzystywane do przewozów krajowych i międzynarodowych na zelektryfikowanych sieciach kolejowych Belgii, Holandii, Luksemburga i Niemiec, w tym na wielu liniach wysokich prędkości. Lokomotywy są przeznaczone do współpracy z odmiennymi systemami elektryfikacji w poszczególnych krajach, wyposażono je zarówno w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem, jak i wymagane konwencjonalne systemy sterowania ruchem kolejowym.
Nowa generacja lokomotyw powstała na bazie ugruntowanego sukcesu, jaki odniosła platforma lokomotyw Traxx, których ponad 2400 sztuk sprzedano odbiorcom z całego świata w ciągu ostatnich 20 lat. Lokomotywy Traxx są dopuszczone do eksploatacji w ponad 20 krajach, a rocznie pokonują ponad 300 milionów kilometrów. W krajach Beneluksu pracuje już prawie 280 lokomotyw Traxx.
Obecną trzecią generację lokomotyw Traxx cechuje prędkość 200 km/h, oraz większe możliwości dostosowania do najnowszych wymagań bezpieczeństwa określonych w Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności. Ponadto, zapewnia ona mniejsze zużycie energii oraz dłuższe o 33% interwały prac utrzymaniowych.
Nowa lokomotywa Traxx została zaprojektowana w zakładzie Alstom w Mannheim, a produkowana jest w zakładzie w Kassel w Niemczech. Wózki dostarczane są z zakładu w Siegen w Niemczech, a nadwozia lokomotyw są produkowane we Wrocławiu w Polsce. Z kolei zakład w Charleroi dostarczy narodowe systemy sterowania ruchem kolejowym dla wymienionych czterech państw oraz system ETCS Poziomu 2.