Firmy uzgodniły zasady współpracy dotyczące dzielenia się informacjami technicznymi i handlowymi niezbędnymi do zaprojektowania, budowy i oddania do użytku floty dziesięciu trójwagonowych wodorowych zespołów trakcyjnych (HMU – Hydrogen Multiple Unit). Pociągi zostaną wyprodukowane w przez Alstom w Wielkiej Brytanii. Nowa flota HMU oparta będzie na najnowszej wersji modelu pociągu Alstom Aventra. Firmy planują podpisanie umowy na początku 2022 roku.
Eversholt Rail i Alstom zobowiązały się wspierać rządy Wielkiej Brytanii i Szkocji w dekarbonizacji sektora kolejowego do 2040 roku, przy czym rząd Szkocji zakłada osiągnięcie tego celu najpóźniej do roku 2035. Alstom jest pierwszym na świecie producentem pociągu z napędem wodorowym Coradia iLint, używanego obecnie w ruchu pasażerskim w Niemczech.
Specjaliści z Alstomu i Eversholt Rail współpracowali ze sobą już wcześniej: zajmowali się rozwiązaniami dotyczącymi taboru kolejowego napędzanego przez wodór dla brytyjskiego sektora kolejowego. W ramach projektu „Breeze” opracowano plany wymiany elektrycznych zespołów trakcyjnych (EMUs – Electric Multiple Units) na napęd wodorowy. Są przekonani, że zapotrzebowanie na flotę nowych pociągów przeznaczonych dla operatorów kolejowych na terenie Wielkiej Brytanii będzie rosło. Szeroki zakres oraz wysoki poziom wiedzy i doświadczenia, jakie uzyskano w trakcie prac nad projektem „Breeze”, jak również informacje zwrotne od partnerów odnośnie do przyszłych strategii planowania taboru kolejowego, odegrały kluczową rolę w projektowaniu floty pojazdów wodorowych dla Wielkiej Brytanii i Szkocji.
Alstom ma wieloletnie doświadczanie na rynku kolejowym w Wielkiej Brytanii. Jednopoziomowe pociągi Aventra zaprojektowano z myślą o obsłudze głównych linii kolejowych np. systemów metra o dużej przepustowości lub przejazdów międzymiastowych.