Cargounit modernizuje lokomotywy manewrowe

C

01-07-2022

Cargounit przeznaczył do modernizacji 15 lokomotyw manewrowych. Zostaną zmodyfikowane przez ich producenta, firmę Newag do wersji SM42 6Dg.

Cargounit ma we flocie 10 lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez Newag, w tym 7 lokomotyw Dragon, 3 lokomotywy Griffin oraz 5 zmodernizowanych lokomotyw manewrowych SM42 6Dg. Po zakończeniu modernizacji będzie jedyną firmą oferującą na polskim rynku na wynajem aż 20 zmodernizowanych lokomotywy manewrowych SM42 6Dg.

Umowa na modernizację lokomotyw spalinowych spółkami pomiędzy Newag S.A. a Cargounit Sp. z o.o. została podpisana 24 czerwca 2022 r. Zgodnie z jej postanowieniami, pierwsze lokomotywy zostaną przekazane zamawiającemu w terminie 14 miesięcy od daty podpisania umowy. Dostawa kolejnych planowana jest cyklicznie, po 2 sztuki miesięcznie, natomiast zakończenie dostaw przewidziane jest w pierwszym kwartale 2024 r. Zmodernizowane lokomotywy objęte są 24 miesięczną gwarancją.

Warto przypomnieć iż zamówione lokomotywy nie są pierwszymi zmodernizowanymi lub wyprodukowanymi przez Newag pojazdami, które Cargounit ma we ofercie. W przeszłości firma zamówiła już 5 lokomotyw 6Dg, 3 lokomotywy elektryczne E4DCUd – Griffin, 3 lokomotywy elektryczne sześcioosiowe Dragon 1, oraz 4 lokomotywy Dragon 2.

– Powiększymy naszą flotę manewrowych lokomotyw spalinowych o kolejne lokomotywy SM42 6Dg, które cieszą się dobra opinią użytkowników oraz wpisują się w politykę obniżania emisyjności transportu poprzez zastosowanie nowoczesnego silnika spalinowego spełniającego najnowsze normy emisji spalin. Cargounit będzie jedynym podmiotem na polskim rynku, który będzie oferował na wynajem zmodernizowane lokomotywy manewrowe SM42 6Dg – powiedział Łukasz Boroń, prezes spółki Cargounit.

Zmodernizowana lokomotywa SM42 6Dg jest najbardziej rozpowszechnionym modelem nowoczesnej lokomotywy spalinowej manewrowej w Polsce. Po polskich torach porusza się ich ponad 190. W porównaniu do SM42 6D czyli wersji przed modernizacją, oferuje szereg m.in. obniżone o blisko 30% zużycie oleju napędowego oraz 77% niższe zużycie oleju silnikowego, a wszystko dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika spalinowego spełniającego normy emisji spalin Stage 5.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C