Cargounit największym operatorem Vectronów w Polsce

C

05-07-2022

Cargounit odebrał kolejną lokomotywę Vectron MS. Firma zdecydowała się domówić kolejnych 5 pojazdów od Siemens Mobility z uruchomionej już opcji na zakup. Łącznie Cargounit zamówił do tej pory aż 28 lokomotyw Siemensa.

Nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron to klucz do realizacji różnorodnych zadań przewozowych w całej Europie i intensywnego rozwoju także w segmencie intermodalnym. Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

Odebrana lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz została wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy Vectron z kontraktu z 2021 r. przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co ważne, pojazdy z platformy Vectron jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie madają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Wraz z nowym zamówieniem Cargounit zakupił łącznie już 28 lokomotywy od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron, z możliwością zamówienia dodatkowych pojazdów do końca przyszłego roku. Łącznie Cargounit może mieć do 2025 w swojej flocie blisko 40 lokomotyw Siemensa.

– Poprzez realizację opcji na dodatkowe 5 pojazdów, Cargouni stanie się największym operatorem wielosystemowych lokomotyw Vectron w Polsce. Cieszymy się na kolejne lata współpracy i dynamiczny rozwój firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej przy dużym udziale naszych nowoczesnych pojazdów – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

– Wobec szybko wypełniającego się portfela zamówień na lokomotywy oraz braku dostępności lokomotyw wielosystemowych innych producentów zagranicznych i krajowych podjęliśmy decyzję o realizacji opcji dodatkowych zamówień Vectron MS na lata 2023 i 2024. Lokomotywy Vectron MS to obecnie jedyne dostępne na rynku europejskim nowe lokomotywy z homologacją na 20 krajów, które pozwalają prowadzić pociągi w ruchu transgranicznym bez podmiany lokomotywy. Realizujemy naszą misję wspierania realizacji połączeń transportowych w krajach Trójmorza w osi Północ-Południe i Wschód-Zachód. Kolejna odbierana przez nas lokomotywa Vectron MS nazwana zgodnie z naszą firmową tradycją imieniem pracownika „Monika” trafi do klienta w Czechach i będzie obsługiwać połączenia w krajach Europy Środkowo-Wschodniej – dodał Łukasz Boroń, prezes firmy Cargounit.

Siemens Mobility sprzedał już 1412 lokomotyw Vectron łącznie ponad 60 klientom. Lokomotywy te przejechały ponad 585 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C