Cargounit wyrasta na największego odbiorcę lokomotyw Siemensa w Polsce. Najnowsze dwie lokomotywy dostarczone w marcu 2023 trafią do Freightliner PL oraz DB Cargo Polska.
Odebrane dwie lokomotywy Vectron MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3).
– Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Holandii, Rumunii oraz Bułgarii. Co niezwykle ważne, pojazdy z platformy Vectron, jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie, mają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.
Nowe pojazdy na rynek rumuński
Do tej pory firma Cargounit zakupiła już 31 od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron, z możliwością zamówienia dodatkowych pojazdów do końca 2024 r. Obecnie firma zdecydowała się zakupić dwie kolejne dwie lokomotywy Smartron. Flota lokomotyw Cargounitu liczy już 27 Vectronów oraz 6 Smartronów, a do 2025 r. można ona wzrosnąć do ponad 40 lokomotyw.
– Decyzja o zakupie kolejnych dwóch lokomotyw Smartron na rynek rumuński to pochodna dużego zainteresowania naszą ofertą na tym rynku ze strony lokalnych przewoźników. Jest to dowodem na szybką transformację rynku lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie coraz więcej klientów decyduje się na najem nowoczesnych pojazdów – powiedział Łukasz Boroń, prezes firmy Cargounit.
Firma Siemens Mobility sprzedała już 1679 Vectronów łącznie do 63 klientów z całej Europy. Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.