W Polsce wciąż aż 75% towarów na odległość powyżej 300 km przewożona jest transportem drogowym. Nie tylko pandemia, ale ogólne uwarunkowania rynkowe sprawiają, że konieczne jest wprowadzenie zmian w tym obszarze. Przewiduje się, że drogowy transport towarowy wzrośnie do 2030 r. o około 40% oraz o ponad 80% do 2050 r. Te prognozy ukierunkowują politykę transportową całej Unii na zwiększenie udziału mniej zanieczyszczających i bardziej energooszczędnych środków transportu. Efektywnie funkcjonujący system transportowy jest podstawą polityki zrównoważonego rozwoju zakładanej przez UE. Odpowiedzią na te wyzwania jest m.in. transport multimodalny.
Hegelmann Poland w ramach tej usługi zapewnia klientom możliwość planowania jej realizacji z wyprzedzeniem. Jednocześnie daje firmie możliwość reagowania na zmieniającą się sytuację rynkową czy geopolityczną. Wykorzystanie transportu multimodalnego pozwala także na optymalne zbalansowanie czynników ryzyka. Hegelmann dopasowuje środki do danego odcinka transportu i wykorzystuje często podwykonawców działających lokalnie, mających rozeznanie w przepisach, warunkach geopolitycznych, czy niuansach formalno-prawnych i innych, które wpływają na szybkość i bezpieczeństwo dostawy. To wszystko pozwala firmie na działanie zgodnie z ustalonym ze zleceniodawcą harmonogramem i planową realizację dostaw.
– W odpowiedzi na zauważalne tendencje rynkowe i oczekiwania klientów, w strukturach Hegelmann Poland powstał dział agregujący ofertowane przez nas usługi w obszarze transportu multimodalnego. Operujemy z trzech biur w Warszawie, Gdańsku oraz Wrocławiu. Działamy w oparciu o globalną siatkę partnerów i agentów, dzięki czemu nasi kontrahenci mogą liczyć na kompleksową obsługę przewozu towarów. Pracujemy indywidualnie z klientem na zasadzie identyfikacji rzeczywistych potrzeb i terminów, a nie walki o cenę – zaznacza Wojciech Wytrykowski, dyrektor przewozów multimodalnych w firmie Hegelman Transporte Sp. z o.o.
Wykorzystanie przewozów multimodalnych pozwala Hegelmann Poland na realizację dostaw na dużych dystansach między krajami Unii Europejskiej a Azją, ale sprawdza się także w zakresie transportu między Europą kontynentalną a Wielką Brytanią. W tym obszarze ważną rolę odgrywa transport morski (short-sea), dzięki któremu możliwe jest ominięcie przestojów ciężarówek na odprawach, wydłużonych w związku z pandemią Covid-19. Co ważne, firma posiada własne magazyny konsolidacyjne i dekonsolidacyjne w Warszawie oraz we Wrocławiu, które pozwalają na sprawne operowanie ładunkami na miejscu. Hegelmann Poland zapewnia klientom również możliwość skorzystania z usług celnych oraz szereg usług dodatkowych, dostosowanych do indywidulanych potrzeb, w zakresie przeładunków, zabezpieczenia czy składowania towarów.
Na drodze w kierunku dalszego rozwoju transportu multimodalnego stają czynniki geopolityczne. Możliwość ominięcia Kanału Sueskiego w dostawach z krajów Azji jest konieczne, by uniknąć ryzykownych sytuacji, jaka miała miejsce przy okazji utknięcia na mieliźnie statku MS Ever Given. Na wiele z nich przewoźnicy nie mają bezpośredniego wpływu. Dostosowując się do sytuacji, Hegelmann Poland rozwija oferowane możliwości w zakresie transportu multimodalnego. Transport kombinowany to przyszłość, której firma wychodzi naprzeciw.