Pierwszy pasażerski Vectron na trasie Warszawa-Berlin

C

19-12-2022

Lokomotywa Vectron Cargounit rozpoczęła pracę na trasie Berlin-Warszawa Express (BWE). Jest to pierwsza z kilkunastu oferowanych przez Cargounit lokomotyw Siemensa do ruchu pasażerskiego.

Wielosystemowe Vectrony to najnowocześniejsze, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Jedna z przekazanych w grudniu lokomotyw Vectron Cargounit została przeznaczona do ruchu pasażerskiego. Premierowy przejazd rozpoczął się w niedzielę 18 grudnia o godz. 5:39 z Warszawy Wschodniej. Trasa wiodła do Berlina. Elektrowóz wraz z pasażerami pojawił się na stolicy Niemiec po godzinie dwunastej. Kurs wykonywało DB Fernverkehr, wspólnie z PKP Intercity obsługujące trasę Berlin-Warszawa Express (BWE)

– Cieszymy się, że możemy odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie rynku, proponując nowoczesne lokomotywy wielosystemowe takie jak Vectron, dostosowane zarówno do ruchu towarowego jak i pasażerskiego. Do tej pory zamówiliśmy już aż 31 lokomotyw Siemensa, a jedna z nich rusza właśnie na tory wraz z pasażerami – powiedział Łukasz Boroń, prezes zarządu spółki Cargounit.

– Podstawowym założeniem konstrukcji Vectronów była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno towarowym jak i pasażerskim. Cieszymy się, że Vectron Cargounit będzie regularnie kursował z pasażerami na bardzo ważnej trasie Warszawa-Berlin, dołączając tym samym do innych lokomotyw Siemensa, Husarzy, z powodzeniem poruszających się między stolicami Polski i Niemiec – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility.

Firma Siemens Mobility sprzedała już 1675 Vectronów łącznie do 63 klientów z całej Europy. Lokomotywy te przejechały ponad 660 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, Freightliner PL oraz Laude Smart Intermodal.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C