Emirates rozbudowuje flotę samolotów akademii szkolenia pilotów

C

23-03-2023

Emirates Flight Training Academy (EFTA) nadal spełnia swoją obietnicę zapewnienia nowatorskich technologii i najnowocześniejszych samolotów, aby kształcić przyszłych pilotów i pomóc zlikwidować lukę kompetencyjną w branży.

Samolot AUSTRO DA42-VI zasilany paliwem lotniczym ma być flagowym statkiem, który zapoczątkuje szkolenia MEP w EFTA.

– Nasza nowa flota firmy Diamond Aircraft jest elementem większej strategii względem naszego programu dla kadetów. Pomaga nam  zaprojektować program pomostowy MEP dla przyszłych pilotów, aby zdobyli dodatkowe doświadczenie w pilotażu przechodząc z samolotu jednosilnikowego na lekki odrzutowiec. Wzmacnia to naszą ofertę i czyni ją bardziej unikalną, wszechstronną i solidną. Nasi kadeci odniosą ogromne korzyści, ponieważ zdobędą doświadczenie na trzech różnych typach samolotów, jeszcze przed uzyskaniem licencji. Nowa flota pomaga nam również wyjść poza ramy zgodności z nowymi wytycznymi GCAA. DA42-VI jest niezawodny, przyjazny dla środowiska i stanowi praktyczną platformę do szkoleń MEP. Jesteśmy pewni, że dokonaliśmy właściwego wyboru – powiedział Kapitan Abdulla Al Hammadi, wiceprezes Emirates Flight Training Academy.

– Jesteśmy zachwyceni, że nasz DA42-VI został wybrany do szkolenia lotniczego Emirates. To po raz kolejny umacnia jego pozycję jako wiodącego w branży wielosilnikowego samolotu szkolno-treningowego – powiedział Liqun (Frank) Zhang, prezes Diamond Aircraft Austria. – Wraz z Emirates dodajemy kolejną akademię lotniczą do naszej długiej listy renomowanych operatorów szkoleniowych i z niecierpliwością będziemy ich wspierać najbardziej zaawansowanymi i ekologicznymi samolotami dostępnymi obecnie na rynku ­– dodaje Liqun (Frank) Zhang.

4-osobowy DA42-VI to najnowszy model samolotu Diamond, który jest liderem technologicznym wśród lekkich tłokowych samolotów dwusilnikowych. Jest to pierwszy certyfikowany samolot tłokowy dla lotnictwa cywilnego, który łączy w sobie nowoczesną technologię płatowca, awioniki i zespołu napędowego.

Dzięki unikalnemu połączeniu wydajności i użyteczności, napędzany paliwem lotniczym DA42-VI został zaprojektowany tak, aby przejście z samolotu jedno- na dwusilnikowy było znacznie łatwiejsze. Samolot generuje oszczędności paliwa do 50% w porównaniu do konwencjonalnych bliźniaków zasilanych gazem AVGAS, a jego panoramiczna osłona kabiny pilota zapewnia doskonałą widoczność podczas wszystkich manewrów w czasie lotu.

Od momentu wprowadzenia na rynek, dostarczono ponad 1 100 samolotów DA42, które wyprzedziły ogółem wszystkie inne certyfikowane dwusilnikowe samoloty tłokowe. Wykonany w całości z kompozytu DA42-VI wyposażony jest w wydajne, ciche, czyste i niezawodne silniki AUSTRO zasilane paliwem lotniczym AE300 o mocy 168 KM, Garmin G1000 NXi z 3-osiowym systemem automatycznego sterowania lotem oraz opcjonalną klimatyzację z napędem elektrycznym.

Dostawa samolotów ma się rozpocząć niebawem, przy czym wszystkie trzy mają zostać odebrane przez EFTA w pierwszej połowie 2023 roku. Od 2020 roku ponad 100 kadetów z sukcesem ukończyło EFTA, tworząc silną bazę rekrutacyjną pilotów dla Emirates i całej branży.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C