Jak reklamować usługi spedycyjne, transportowe i logistyczne?

C

26-09-2022

Zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz wzrost zapotrzebowania na wiele dóbr sprawiły, że usługi logistyczne stały się zdecydowanie popularniejsze i potrzebniejsze niż dekadę czy dwie temu. Choć usługi te stały się dużo istotniejsze dla odbiorców, nie oznacza to, że aby odnieść sukces w logistyce wystarczy założyć firmę. W pierwszej kolejności musimy zaprojektować odpowiednie działania marketingowe, aby zakomunikować to, wzbudzić zainteresowanie i zaufanie.

W reklamowaniu usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, oprócz wiedzy o marketingu, niezbędna jest również biegłość w tematyce celnej, transportowej, spedycyjnej i magazynowej. Z tego względu warto nawiązać współpracę z firmą, posiadającą w tej dziedzinie duże doświadczenie – takie jak Warszawska Grupa Mediowa. Ten niezwykle skuteczny dom mediowy realizuje PR oraz marketing w prasie, radiu, telewizji oraz internecie (content marketing, social media, Google ADS czy pozycjonowanie stron).

Dowiedz się więcej na stronie Warszawskiej Grupy Mediowej: www.warszawskagm.pl/tsl

Reklama usług TSL (transport, spedycja logistyka)

Marketing w spedycji, transporcie i logistyce może przyjmować wiele form, z uwagi na ich dużą różnorodność i inne grupy docelowe. Dla jednych podstawą będą działania PRowe w prasie, dla innych np. cyfrowych spedycji, zarówno reklama w prasie, jak i online.

Określenie persony w marketingu dla firmy logistycznej

Reklama usług TSL – ale również każdego innego rodzaju produktu czy usługi – kierowana jest do określonej persony, czyli modelowego klienta. Przykładowo, jeśli firmie logistycznej zależy raczej na obsłudze krajowych odbiorców, dobrym rozwiązaniem jest reklama właśnie w lokalnych mediach. Jeśli jednak firma chce zajmować się logistyką międzynarodową, należy postawić na kanały przekazu, które dotrą także do odbiorców z innych krajów. Na wstępie planowania kampanii reklamowej warto zatem zastanowić się nad profilem działalności oraz tym, do kogo kierowane są usługi.

Responsywna strona internetowa

Odpowiednio przygotowana, responsywna strona internetowa to połowa sukcesu. Obecnie, wielu odbiorców preferuje możliwość zapoznania się z ofertą danej firmy właśnie za pośrednictwem strony internetowej, bez odwiedzania siedziby czy dzwonienia do firmy. Dlatego też odpowiednio przygotowana strona jest niezwykle ważna.

Google Moja Firma

Jednym z najprostszych, a niestety często pomijanych działań marketingowych jest stworzenie profilu Moja Firma w Google, a także dodanie pinezki oznaczającej siedzibę przedsiębiorstwa w Google Maps. Ogromna ilość klientów właśnie w ten sposób wyszukuje potencjalnych dostawców usług logistycznych, najpierw sprawdzając, jakie firmy znajdują się w okolicy, a dopiero w drugiej kolejności dokonuje ostatecznej oceny, odwiedzając witrynę internetową, sprawdzając opinie, czy po prostu dzwoniąc do firmy.

Google ADS

Planując marketing dla firmy logistycznej, nie można zapominać o możliwościach, jakie oferuje Google ADS. Reklamy pokazujące się w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej przeglądarki, z pewnością przykują uwagę potencjalnych odbiorców – i to właśnie w momencie, kiedy poszukują operatora logistycznego! Google ADS umożliwia również włączenie reklam w sieci partnerskiej, na youtube czy wdrożenia remarketingu.

Content marketing dla firmy logistycznej

Odpowiednio przygotowany, wysokiej jakości content marketing zapewni wrażenie profesjonalizmu i sprawi, że potencjalni klienci będą chętniej nawiązywać współpracę. Dostarczając odpowiedzi na nurtujące pytania, przedstawiając eksperckie komentarze czy po prostu ciekawostki, zwiększamy widoczność firmy, zaufanie do marki i pozytywne skojarzenia z nią.

Mobilna reklama siłą w logistyce

Marketing w spedycji kierowany do klientów lokalnych powinien opierać się przede wszystkim na reklamie widocznej na pierwszy rzut oka. Firmowe samochody z wyraźnie zaznaczonym logo czy reklama na autobusie miejskim to świetnie rozwiązanie dla lokalnych operatorów np. magazynowych.

Social media w branży TSL

O sile social mediów nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Większość z nas korzysta z Facebooka, Instagramu czy Linkedina. Dla usług logistycznych warto przede wszystkim wdrożyć działania na Linkedinie oraz Facebooku. Sieci te pozwolą utrzymać komunikację i zbudować świadomość marki – zarówno poprzez działania organiczne, jak i płatne.

Reklama wielkoformatowa

Wreszcie – w lokalnej reklamie usług TSL świetnie sprawdza się również reklama wielkoformatowa. Bannery czy standy z pewnością przykują uwagę potencjalnych odbiorców w okolicy, dając jasny sygnał, że firma działa w pobliżu.

W tym artykule przedstawiliśmy tylko wybrane kanały i narzędzia reklamowe – jednak opcji jest znacznie więcej! Jeśli chcesz dowiedzieć się o wszystkich możliwościach, pozostaw swój kontakt na stronie Warszawskiej Grupy Mediowej oraz skorzystaj z niezobowiązującej konsultacji.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C