LOGISTYKA
Seifert Polska w czasie pandemii koronawirusa
W momencie wybuchu pandemii koronawirusa wrażliwa na wszelkie zmiany branża logistyczna, zaraz po turystyce i gastronomii, najszybciej odnotowała skutki wprowadzonych reżimów
Operator logistyczny w roli partnera
Żyjemy w erze coraz większej dominacji technologii, w której przemysł high-tech ma ogromny wpływ na wiele sektorów gospodarki i na ludzi na całym świecie. Dostarcza nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które są wykorzystywane zarówno przez zwykłych konsumentów, jak i przez liczne branże, m.in. rakietową i lotniczą, zbrojeniową, rządową, chemiczną czy medyczną. Wymagania w stosunku do operatora zajmującego się logistyką przemysłu high-tech zależą głownie od rodzaju transportowanych towarów oraz od zakresu zakontraktowanej współpracy.
Bezpośrednie połączenie z Chinami
Co drugi mieszkaniec planety korzysta z telefonu komórkowego. Co piąty ma dostęp do Internetu. Postępujący rozwój telekomunikacji jest cechą współczesnego społeczeństwa. W ciągu ostatnich dziesięcioleci obserwujemy systematyczny rozwój technologii transmisji sygnału. Agencja Insight Research przewiduje, że globalne przychody z usług komunikacyjnych wzrosną o 8,3% w ciągu 5 lat – z 2,2 bln dolarów amerykańskich w 2015 r. do 2,4 bln w 2020 r.
Rynek otwiera się na nowe trendy
Elektronika staje się coraz bardziej obecna w każdej dziedzinie naszego życia i powoli opanowuje wszystkie sektory gospodarki. Jest to branża, która intensywnie się rozwija, a od operatora logistycznego, który ją obsługuje wymaga dużych umiejętności i kompetencji. Jak radzi sobie z tymi wyzwaniami DB Schenker, mówi Marcin Bryjak, zatrudniony na stanowisku Key Account Managera w tej firmie.
Agility rozwija działalność w Omanie
Agility swoją działalność w Omanie rozpoczęło w 2006 r. Obecnie Agility Oman (Global Logistics (Oman) LLC) jest jedną z niewielu największych globalnych firm spedycyjnych, które posiadają własną licencję na wykonywanie usług pośrednictwa celnego w tym kraju. W ostatnich miesiącach polski oddział Agiliy nawiązał z nim udaną współpracę.
Pandemia determinuje rozwój branży TSL na Bliskim Wschodzie
Od początku pandemicznego zamieszania jasne było, że branżą, która w ślad za swoimi klientami bardzo mocno odczuje negatywne skutki wpływu koronawirusa, będzie TSL. Dlatego, gdy ogłaszane są kolejne etapy odmrażania światowych gospodarek, przychodzi czas na spojrzenie z perspektywy ostatnich trzech miesięcy i zrobienie pierwszych podsumowań dotyczących tego, jak gracze tej branży poradzili sobie z wyzwaniami pandemicznej rzeczywistości oraz w jakiej kondycji wchodzą w jej kolejny etap.
Blisko, dalej, wszędzie – transport międzynarodowy w Geis PL
Ostatnie miesiące zostały zdominowane przez tematy związane z COVID-19. Ograniczenia, z jakimi nadal mamy do czynienia, wywarły olbrzymie piętno na biznesie. Wszyscy obserwujemy błyskawiczne zmiany nawyków konsumenckich oraz gwałtowne modyfikacje w międzynarodowych łańcuchach dostaw.
LOGISTYKA – TECHNOLOGIA
Łatwa i szybka realizacja projektu
Gdy powstają nowe hale przemysłowe, ważny jest każdy dzień budowy, ponieważ relokacje i przyszłe procesy produkcyjne są logistycznie dostosowane do terminów jej zakończenia. Dlatego dla firmy Robert Hofmann GmbH, podczas budowy hali produkcyjnej, tak ważni byli niezawodni partnerzy i dostawcy.
10 lat współpracy CHEP Polska i Colian
Firma CHEP Polska od 10 lat zarządza gospodarką paletową grupy Colian, co pozwala zwiększyć efektywność i jakość łańcucha dostaw tego producenta słodyczy i napojów.
SYSTEMY IT
Grupa AB ósmym największym dystrybutorem w Europie
Jedyną polską firmą znajdującą się w gronie 8 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie jest Grupa AB. Oferuje ona najszersze na rynku portfolio produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii, do ponad 16 tys. partnerów handlowych.
Informatyka wsparciem dla procesów biznesowych
W dzisiejszych czasach nie można nie doceniać potęgi wszechobecnej digitalizacji. Świat zmienia się każdego dnia, a systemy informatyczne wspierają nas w coraz większej ilości procesów, tak biznesowych jak i codziennych. Branża logistyczna nie odbiega od tego schematu.
POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE
W perspektywie dwóch-trzech lat
Eksperci jednogłośnie twierdzą, że obostrzenia związane z pandemią koronawirusa nie będą miały negatywnego wpływu na rynek magazynowy. Motorem rozwoju tego rynku jest rosnący sektor e-commerce i zwiększenie poziomu zapasów. Prologis w swoim raporcie w piątej części przewiduje, że gwałtowny wzrost popytu na nieruchomości logistyczne, związany z rozwojem handlu elektronicznego i wyższym poziomem zapsów, nastąpi w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat.
Gdy bycie eko staje się standardem
Panattoni wprowadziło nowy standard elewacji swoich parków. Dominują aluminiowo-szklane fasady, nowy układ kolorystyczny, a także zwiększone strefy zieleni. Innowacyjna metamorfoza jest częścią realizowanej koncepcji zrównoważonego rozwoju.
PRAWO
Czy polisa OC zawodowej pokryje zobowiązania finansowe przewoźnika?
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (zawodowej) przewoźnika stanowi jedną z dwóch form dokumentowania zdolności finansowej wymaganej od przewoźników drogowych przy ubieganiu się o licencje transportowe. Pomimo, że obejmuje ochroną zobowiązania finansowe powstałe po stronie przewoźnika, nikt nie traktuje go jako produktu ubezpieczeniowego. Obecna sytuacja wywołana koronawirusem doprowadziła do zmniejszenia liczby zleceń, ograniczenia przychodów i możliwości regulowania zobowiązań finansowych. Czy posiadana polisa OC zawodowej jest w stanie pokryć długi przewoźnika, których on nie jest w stanie zapłacić?
Jak prawidłowo i szybko rozliczyć kierowcę, bez uszczerbku na jego wynagrodzeniu?
Z ogromną radością popełniam ten artykuł na zlecenie redakcji TSL Biznes, której przedstawiciele poprosili naszą kancelarię, aby przekaz był pozytywny i motywujący do działania w dobrym kierunku. Pomimo ciężkich czasów warto zobaczyć szanse. Czy kryzys w ogóle je przynosi? Tak. Wystarczy tylko je dostrzec.
Nota obciążeniowa w transporcie – czy jej wystawienie jest wystarczające?
Zdarza się, że zlecona usługa transportowa została zrealizowana, przewoźnik jest przekonany że nastąpiło jej pełne rozliczenie, a po jakimś czasie niespodziewanie otrzymuje od kontrahenta wezwanie do zapłaty z załączoną notą obciążeniową. Czy taka nota obciążeniowa powinna – oprócz zdziwienia – zawsze budzić niepokój przewoźnika i jak powinien postąpić z wezwaniem do zapłaty wystawionym w oparciu o nią?
Zmiana w wysokości rekompensaty przysługującej wierzycielowi
Przewoźnicy i przedsiębiorcy z innych branż na długo przed spowolnieniem gospodarczym 2020 r. zmagali się z opóźnieniami w płatnościach. Nieuczciwi przedsiębiorcy zmuszają kontrahentów do finansowania ich działalności przez zamierzone odwlekanie płatności.
TRANSPORT DROGOWY
Kryzys w branży transportowej trwa
Niestety, okres pandemii COVID-19 jeszcze bardziej pogłębił kryzys w transporcie. Według badania Bibby MSP Index jest to najbardziej pesymistycznie patrząca w przyszłość branża. Jednym z kluczowych jej problemów jest brak poduszki finansowej.
Kompleksowa oferta
Należąca do Grupy EFL spółka EFL Finance podpisała list intencyjny z producentem i dostawcą naczep Kässbohrer Polska Sp. z o.o. Dzięki ich współpracy klienci obu partnerów otrzymają kompleksową ofertę finansowania naczep tego dostawcy.
Skrócenie łańcucha dostaw sprzyja przewoŹnikom
W czasach pandemii coraz bardziej popularne stają się webinary. Również branża TSL chętnie z nich korzysta. Przykładem jest webinar zorganizowany 3 czerwca przez Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska oraz Santander Bank Polska „ Transport drogowy rzeczy w post-covidowej rzeczywistości”.
FINANSOWANIE I UBEZPIECZENIA
Ostre hamowanie w branży leasingowej
Koronawirus sprawił, że w pierwszych miesiącach 2020 r. światowa gospodarka wyhamowała. Konsekwencją tego są złe wyniki branży leasingowej. Również w Polsce. A wiele czynników przemawia za tym, że przezwyciężenie obecnego kryzysu może zając nam więcej lat niż w przypadku kryzysu z roku 2008.
W branży transportowej większy optymizm niż w innych
Pod koniec kwietnia Europejski Fundusz Leasingowy, w ramach drugiej edycji Barometru COVID-19, zapytał przedsiębiorców, w tym przewoźników drogowych, o wpływ kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa na kondycję branży w jakiej działają, w perspektywie następnych 6 miesięcy.