TSL Biznes – lipiec-sierpień 2013

C
[su_button url=”https://tsl-biznes.pl/online/TSLbiznes_2013_07m.pdf” wide=”yes” icon=”icon: file-text-o”]Pobierz PDF[/su_button]

> Wydarzenia

TRAKO zmienia oblicze
Innowacyjne produkty, nowoczesne rozwiązania, premiery i niespodzianki dla zwiedzających ? wszystko to już od 24 września będzie można obejrzeć w Gdańsku, podczas 10. Jubileuszowych Targów Kolejowych TRAKO 2013, organizowanych po raz pierwszy w nowej siedzibie, w Centrum Wystawienniczo Kongresowym AmberExpo.

 

Polska na fali wzrostu intermodalu
Intermodal to przyszłość, którą tworzymy już dziś. Naszą wysoką pozycję rynkową traktujemy jako zobowiązanie do oferowania rozwiązań, które spełniają najwyższe oczekiwania klientów, czemu sprzyja korzystny klimat tworzony przez regulatora rynku. Myślimy w skali europejskiej, ale działamy lokalnie, dlatego przyjeżdżamy do Państwa, by na miejscu rozmawiać o nowych możliwościach.

 

 

> Logistyka

Cysterny – na szynach i drogach
Branża chemiczna i sektor paliwowy dużą uwagę poświęcają kwestiom bezpieczeństwa, a w obszarze logistyki i transportu kwestia ta pozostaje priorytetem. Przekłada się z jednej strony na nowoczesność rozwiązań logistycznych, ale z drugiej na wyższe koszty inwestycji i eksploatacji zaplecza transportowego.

 

InterCars z własnym generatorem logistycznym
Z pionu logistycznego Inter Cars SA, firmy będącej największym polskim dystrybutorem części motoryzacyjnych, została utworzona oddzielna spółka ILS, której zadaniem jest oferowanie usług na rynku operatorów logistycznych. O specyfice tej branży, w wywiadzie przeprowadzonym przez redakcję TSL Biznes, mówi Krzysztof Lutrowicz, odpowiedzialny za obsługę klienta w ILS sp. z o.o.

 

Wciąż rozszerzamy kompetencje
Obsługa branży przemysłowej, dominuje w działalności GEFCO, które rozwinęło się bazując na sektorze automotive. Logistyka z nią związana opiera się na zaawansowanych procesach i wykorzystaniu nowoczesnych technologii. O tym, jak to wygląda w praktyce i dlaczego w branży przemysłowej warto korzystać z outsourcingu, TSL Biznes mówi Aleksander Zacirka, dyrektor transportu i magazynowania w GEFCO Polska.

 

Dopasować się do potrzeb
Sytuacja na rynku logistycznym stale się zmienia. Jednak operatorzy mający mocną pozycję na rynku, którzy tworzą usługi adekwatne do potrzeb, nadal utrzymują silną pozycję. Dzięki jakim zabiegom to się udaje? Jak wygląda ich strategia i jakie portfele klientów są rozwijane? ? Marcin Marczuk z TSL Biznes pyta Piotra Sukiennika, dyrektora generalnego FM Logistic w Polsce.

 

Klient wybiera, my dostarczamy rozwiązań
Priority Freight od wielu lat jest dostawcą krytycznych usług logistycznych, a rok temu firma otworzyła biuro we Wrocławiu. O polski rynek, istniejące na nim bariery rozwoju, czy też o dalszą ekspansję firmy na Wchód, CEO Priority Freight Andrew Austina pyta Konrad Kułak z TSL Biznes.

 

DSV Daily Pallet dobrze przyjęte
Nowy serwis drobnicowy, wprowadzony przez DSV Road przekroczył granicę 1 000 zrealizowanych przesyłek już w pierwszym miesiącu oficjalnegofunkcjonowania na polskim rynku.

 

Kompleksowość jest niezbędna
Obsługa projektów logistycznych, obok spedycji lotniczej i morskiej, jest jedną z głównych usług świadczonych przez DHL Global Forwarding. Obecnie firmaposiada dwa duże centra logistyczne w Piasecznie i Łodzi.

 

Rhenus już od 20 lat w Polsce
Mija 20 lat, od kiedy Grupa Rhenus obecna jest na polskim rynku. Przez dwie dekady polski oddział Rhenus z trzyosobowego przedsiębiorstwa przeistoczył się w silnego gracza logistycznego o ogólnopolskim zasięgu, zatrudniającego ponad 800 pracowników w 26 oddziałach. Okrągła rocznica istnienia w Polsce była obchodzona bardzo uroczyście, gala 20-lecia Rhenus Logistics odbyła sie W budynku Ufficio Prim.

 

Podniebny fracht
Sektor towarowych przewozów lotniczych, po zapaści w okresie 2008-2009, przeżywał różne wahania koniunktury. Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), po dość dobrym roku 2010, dwa następne lata nie były zbyt udane dla tej branży. O jej wpływie na rynek światowy, polski oraz na LOT Cargo, Franciszkowi Nietzowi z TSL Biznes mówi Mariusz Kuczek, dyrektor Biura Cargo i Poczty PLL LOT.

 

25 lat w powietrzu
Brązowy samochód transportowy UPS typu Pullman jest powszechnie kojarzony z firmą,  można nawet powiedzieć, że jest okryty legendą. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że oprócz samochodów, UPS posiada fltę obecnych na całym świecie samolotów, równie wyróżniających się, bo z charakterystycznymi brązowymi ogonami.

 

Cały świat w 48 godzin
6 lutego na polski rynek weszły linie lotnicze oferujące codzienne połączenia z Warszawy do Dubaju oraz z Dubaju w 129 kierunkach świata. To szansa dla polskich importerów i eksporterów korzystających z usług lotniczych. Co to oznacza dla polskiego biznesu? Na jakie korzyści będą mogły liczyć polskie firy?


 

> Powierzchnie magazynowe

Górny Śląsk – produkcyjna stolica Polski
Przemysłowe tradycje, wyspecjalizowane zasoby kadrowe oraz rozwinięta infrastruktura transportowa budują pozycję Górnego Śląska jako produkcyjnego centrum kraju oraz jednej z kluczowych lokalizacji dla projektów magazynowych w Europie Środkowo ? Wschodniej

 

> Transport drogowy

viaTOLL działa już od dwóch lat
Minęły 2 lata od kiedy wprowadzono w Polsce elektroniczny system opłat drogowych via TOLL dla pojazdów samochodowych i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t i busów oraz manualny pobór opłat na państwowych autostradach płatnych od kierowców pojazdów osobowych na państwowych odcinkach płatnych autostrad A2 i A4.

 

Jak zmniejszyć wydatki na paliwo?
Wydatki te to jedna z największych pozycji kosztowych w firmie transpotowej. Redukcja zużycia paliwa ma nie tylko wymiar ekonomiczny, ale i ekologiczny. Dlatego właśnie ruszyła kampania społeczna ?Green Drive?. Inicjatorzy akcji chcą pomóc firmom transpotowym ograniczyć wydatki na paliwo nawet o 20%, a tym samym pozytywnie wpłynąć na środowisko naturalne.

 

Na Węgrzech nowe opłaty
1 lipca 2013 r. Węgry wprowadziły elektroniczny system opłat drogowych o nazwie HU-GO. Jego zasięg to 6513 km dróg krajowych i autostrad. Według szacunków DKV Euro Service średni koszt tranzytu przez ten kraj wzrósł o 30% w porównaniu z rozliczeniami przy pomocy winiet.

 

Ecotaxe na specjalnych warunkach
Firmy transportowe, które zarejestrują się do francuskiego systemu Ecotaxe poprzez DKV, mogą liczyć na specjalne warunki współpracy. Prowizja za rozliczanie podatku przez cały okres umowy wyniesie 0%. Przewoźnicy otrzymają też bardzo korzystną ofertę dzierżawy urządzeń pokładowych.

 

Pierwsza Scania Streamline wydana
Niespełna trzy miesiące po premierze nowego modelu Scania w siedzibie wrocławskiego oddziału firy odebrana została pierwsza w Polsce Scania Streamline.

 

Efektywne narzędzie
Wdrożenie systemu CarLo w centrum logistycznym Erkada

Rosnące potrzeby związane z dynamicznym rozwojem centrum logistycznego Erkada w Gorzycach Wielkich skłoniły kierownictwo firy do wdrożenia oprogramowania logistycznego CarLo firy Soloplan. Funkcjonalności nowego systemu umożliwiają szybszą i wydajniejszą obsługę klientów oraz sprawniejsze rozliczanie podwykonawców, co wydatnie przekłada się na korzyści biznesowe.

 

DAF XF Euro6 dla firmy Sachs Trans
Najnowszy ciągnik siodłowy DAF XF Euro 6 trafił do piewszego polskiego klienta, firy Sachs Trans z Radlina. Samochód odebrał właściciel firy Marek Sachs wraz z żoną, córką oraz synami, którzy wspólnie zarządzają rodzinną firmą.

 

Być zawsze na bieżąco
Nowy TC eMap? ? wydajny moduł kalkulacyjny z rozwiązaniem trackingowym

 

Pragmatyczna gama
Ciężarówka to narzędzie pracy, które przede wszystkim musi na siebie zarabiać. ?Renówki? nigdy nie uchodziły za szczególnie finezyjne czy ekstrwaganckie, ale użytkownicy cenili je właśnie za niskie koszty eksploatacji. Nowa gama pojazdów ciężarowych Renault Trucks ma być rozwinięciem tego założenia.

 

> Transport intermodalny
Marco Polo przyjazne środowisku
Dotacja dla projektów transportowych

W 2013 r. dano nam ostatnią szansę ubiegania się o dotację dla projektów transportowych przyjaznych środowisku w ramach programu Marco Polo. W nowym okresie budżetowym, rozpoczynającym się w 2014 r., program Marco Polo już nie wróci, przynajmniej nie w obecnej jego formie.

 

Freightliner przejmuje ERS Railways
Grupa Freightliner przejmuje wiodącego europejskiego kolejowego przewoźnika intermodalnego i kolejowego ? ERS Railways B.V. od Maersk Line.

 

Czy inwestycje nadążą za kontenerami?
Deepwater Container Terminal (DCT) oddano do użytku w październiku 2007 r. czyli blisko 6 lat temu. Zbudowano go w gdańskim porcie zewnętrznym, zakładając że będzie mógł obsługiwać pół miliona znormalizowanych kontenerów (TEU) rocznie. W pierwotnych planach przewidywano rozbudowę terminalu, ale dopiero w dalszej przyszłości. Tymczasem już na początku 2010 r. stało się jasne, że jego potencjał będzie pilnie wymagał rozbudowy, gdyż sukces terminalu daleko przerósł oczekiwania inwestorów.

 

> Transport kolejowy
Czy Polska stanie się hubem?
Geograficzne położenie naszego kraju, na pzecięciu transportowych szlaków północ-południe i wschód-zachód, predestynuje go do roli europejskiego centrum komunikacyjnego. Atut ten nie jest jednak dostatecznie wykorzystywany, szczególnie przez kolej. Polskę omijają zbyt często ładunki kierowane na zachód kontynentu lub przez Białoruś, Ukrainę i Rosję na Daleki Wschód.

 


> Prawo

Wytyczne dla transportu – lipiec/sierpień 2013
Bliska współpraca redakcji TSL Biznes z Biu-rem Prawnym Arena 561 owocuje licznymi opracowaniami z zakresu prawa transporto-wego i prawa pracy. Jasna i zrozumiała forma profesjonalnych publikacji, w zakresie tych trudnych i skomplikowanych tematów, jest dla przewoźników i zarządzających transpor-tem niewątpliwym wsparciem merytorycz-nym, dzięki któremu mogą oni łatwiej i bez-pieczniej prowadzić biznes. Obszerne opracowania, które zamiesz-czamy na naszych łamach, są istotne dla tematów złożonych i wymagających omó-wienia całości problemu. W branży trans-portowej stale pojawia się jednak wiele no-wości prawnych. Już sama informacja o ich obowiązywaniu i opatrzenie krótkim ko-mentarzem może być dla transportowców bezcenne. Biuro Prawne Arena 561 prowadzi takie doradztwo dla swoich klientów w po-staci publikacji konkretnych wskazówek w serwisie www.wytyczne.pl. Od aktualnego numeru czasopisma wy-brane przez prawników fimy Arena 561 kazusy i wskazówki będą publikowane rów-nież na łamach TSL Biznes. Wierzymy, że bieżąca informacja o nowościach w prawie transportowym będzie szczególnie pomocna właścicielom i zarządzającym fimami trans-portowymi. Wytyczne dla transportu staną się comiesięczną, stałą rubryką dla naszych czytelników. Zarejestrowani czytelnicy będą je mogli również pobrać w wygodnej formie PDF ze strony www.TSL-biznes.pl/Arena561

 

Oszust vs. spedytorzy – 2:0
Do konfrontacji oszustów ze spedytorami dochodzi dość często. W większości przypadków ci drudzy przegrywają, czasami bardzo boleśnie. Pomimo licznych przypadków oszustw w transporcie, trudno znaleźć wartościowe informacje o tym jak ich unikać. Niektórzy, co prawda, opisują metody działania oszustów transportowych i wskazują na zagrożenia jakie się z tym wiążą, jednak wciąż na ten temat mówi się zbyt mało, aby doprowadzić do zmiany mentalności i metod pracy spedytorów. Wierzymy jednak, że nasz artykuł uchroni choćby paru spedytorów.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C