TSL biznes – lipiec/sierpień 2017

C
[su_button url=”https://tsl-biznes.pl/online/TSLbiznes_2017_078m.pdf” wide=”yes” icon=”icon: file-text-o”]Pobierz PDF[/su_button]

W najnowszym numerze TSL Biznes

Logistyka

Ponad standard – wyzwanie dla logistyka
Przedmioty o ponadnormatywnych wymiarach, niebezpieczne substancje chemiczne to wyzwanie dla firm logistycznych i transportowych podejmujących ich się przewozu, i to często na duże odległości. Tu wymagania są nietypowe – specjalistyczny sprzęt, znajomość oraz przestrzeganie związanych z tym przepisów i posiadanie odpowiednich certyfikatów.

Bezpieczeństwo i jakość są najważniejsze
Kompleksowa obsługa logistyczna, m.in. dla szeroko rozumianej branży przemysłowej, w tym dla branży chemicznej, to dziedzina w której specjalizuje się Grupa Rhenus, realizując rocznie około 4 mln dostaw towarów niebezpiecznych.

Wyzwania, z którymi trzeba się mierzyć
W 2013 r. Grupa PEKAES przejęła spółkę Chemikals, właściciela kolejowych terminali przeładunkowych gazu płynnego na granicy Polski z Obwodem Kalingradzkim. Zainwestowała w rozbudowę infrastruktury, dzięki czemu dwukrotnie zwiększyła moce rozładunkowe. Obecnie bocznica należąca do Chemikals może jednocześnie przyjąć ponad 200 wagonów szerokotorowych, przeładowując wolumen gazu płynnego na poziomie ponad 20 tys. ton miesięcznie.
O szczegółach działalności, nie tylko spółki Chemikals, mówi jej prezes Marcin Dobruchowski.

Z szerokim portfolio produktów przemysłowych
Obsługa branży przemysłowej stanowi około 20% obrotów Grupy Raben, i to ze znacznym udziałem sektora chemicznego (11%). Do tego portfolio produktów jest bardzo szerokie.

Podstawą wykwalifikowana kadra i know-how
W obsłudze branży przemysłowej i chemicznej coraz prężniej rozwija się Grupa GEFCO. Każdego roku obserwujemy znaczne przyrosty wolumenu i obrotu. Biorąc pod uwagę całą Grupę, branża
przemysłowa stanowi około 8% biznesu. W GEFCO Polska wartość ta oscyluje pomiędzy 7-8% i jest praktycznie na takim samym poziomie jak w większości krajów europejskich.

Bezpośrednio od producenta, z pominięciem dystrybutora
Najnowsze badanie UPS przeprowadzone wśród nabywców przemysłowych w Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach jest dowodem na to, że handel online rewolucjonizuje zakupy także w przemyśle.

W PKS Gdańsk-Oliwa
W naszej firmie relatywnie sporo usług świadczonych jest dla przemysłu metalurgicznego, chemicznego, mineralnego, drzewno – papierniczego. W zależności od rodzaju przewożonego towaru, dostosowujemy indywidualne wymagania klientów do środka transportu, wyposażenia, certyfikatów, ubezpieczenia oraz przede wszystkim – warunków transportu.

Specjalizacja – logistyka kontraktowa
Rok 2016 był owocny dla Grupy ID Logistics specjalizującej się w logistyce kontraktowej. Jej przychody po raz pierwszy w historii firmy przekroczyły miliard euro. Uruchomiono aż 31 magazynów i pozyskano kolejnych, międzynarodowych klientów. Grupa przejęła też operatora logistycznego z Półwyspu Iberyjskiego, firmę Logiters.

Co spedytorzy lubią najbardziej
Przewóz ładunków drobnicowych (LTL), jak dostawa najnowszego modelu smartfona do punktu sprzedaży, cegieł na budowę domu, maszyn i innych urządzeń niezbędnych w pracy, to wyjątkowo
wymagający dział logistyki. Zwłaszcza dla spedytora, który odpowiada za ich bezpieczny dowóz.

Kerry Logistics stawia na Polskę
Do grona operatorów logistycznych działających na terenie Polski dołączył Kerry Logistics, firma o globalnym zasięgu, pochodząca z Hong Kongu i szczycąca się wysoką jakością usług  transportowo-magazynowych. Swój pierwszy polski oddział otworzyła w Warszawie.

Dalszy podział DHL Express
1 sierpnia ze struktur DHL Express (Poland) wydzielono dwie dywizje – DHL Parcel i DHL Fracht. Spółka jednak zachowuje osobowość organizacyjno-prawną jako samodzielna i niezależna
firma DHL Express. Głównym obszarem jej działalności biznesowej pozostaje realizacja międzynarodowych usług ekspresowych, zgodnie ze specjalizacją funkcjonującej na rynku dywizji DHL Express.

 

Logistyka – technologia

Palety Inka – idealne rozwiązanie dla eksportu drogą morską i lotniczą
W kontenerach transportowanych drogą morską do Stanów Zjednoczonych, znacznie lepiej niż używane w Europie palety o wymiarach 800×1200 mm, sprawdzają się palety szersze. Inka, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, do przewozu towarów w tamtym kierunku stworzyła palety F11 1140×1140 i F10 1000×1200.

 

Kierunek Ameryka

Zmiany w przepisach dotyczących eksportu żywności do USA
Na terenie Stanów Zjednoczonych w maju br. zaczęła obowiązywać dodatkowa weryfikacja produktów spożywczych wprowadzanych do obrotu. Nowe przepisy nakładają na polskich eksporterów obowiązek wskazania podmiotu o nazwie ,,FSVP Importer’’ podczas składania deklaracji importowej.

Na atlantyckim szlaku
Ubiegły rok Biuro Cargo i Poczty PLL LOT (LOT Cargo) może zaliczyć, podobnie jak cały polski rynek lotniczych przewozów towarowych, do udanych. Spółka przewiozła 65 tys. przesyłek o łącznej wadze pond 34 tys. t., o 17% więcej niż w 2015 r.

Dachser po drugiej stronie Atlantyku
Jednym z głównych partnerów handlowych spoza Unii Europejskiej dla Dachser Polska są Stany Zjednoczone. To efekt polityki firmy polegającej na konsekwentnym umacnianiu pozycji w tym
kraju oraz – pośrednio – w pozostałych krajach Ameryki Północnej i Południowej. Operator rozwija także usługi związane z importem i eksportem w ten region świata z różnych krajów, w tym z Polski.

Na obszarze sześciu Sub-Regionów
DHL Global Forwarding w Ameryce Północnej i Południowej zatrudnia ponad 8 tys. pracowników, pracujących łącznie w 316 lokalizacjach i 16 krajach. Obszar ten podzielony jest na 6 Sub-Regionów, w skład których wchodzą: Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Meksyk, oraz dwie grupy mniejszych krajów: Spanish Speaking South America (SSA) oraz Central America & Caribbean (CENAC).

 

Transport drogowy

Magda-Trans rozszerza zasięg usług przewozowych dzięki Teleroute
Magda-Trans to jedna z najszybciej rozwijających się firm spedycyjnych w Polsce. Została założona w 2007 r. i obecnie prowadzi działalność w trzech głównych placówkach – w Krakowie, Poznaniu i Starym Sączu, gdzie 40-osobowy zespół wysoko wykwalifikowanych profesjonalistów zarządza transportem ponad 22 tys. zleceń rocznie.

Faktoring – finansowanie na dobre i złe czasy
Polski transport znalazł się na drodze ze znakiem „Uwaga! Niebezpieczny zakręt!”. Ile będzie tych zakrętów i dla kogo okażą się niebezpieczne? – czas pokaże.

DKV rozlicza w Chorwacji opłaty drogowe
Chorwacja stanowi dla przewoźników ważny kraj tranzytowy. Wraz z wprowadzeniem tu wiosną 2017 r. pełnej palety usług DKV, kierowcy w końcu mogą opłacać wszystkie należności
bezgotówkowo, za pośrednictwem jednej kart paliwowej.

Brexit – i co z transportem?
Brytyjski minister do spraw imigracji Brandon Lewis 27 lipca, podczas rozmowy z radiem BBC, poinformował, że do marca 2019 r., po oficjalnym Brexicie, brytyjski rząd wprowadzi nowe
rozwiązania w sprawie wjazdu unijnych obywateli na Wyspy. Zapowiedź końca swobodnego przepływu osób między Unią a Wielką Brytanią dotyczy także transportu.

TimoCom integruje swoją nowość – TC Transport Order®
Cyfrowa realizacja zleceń na platformie TimoCom

TimoCom, dostawca usług IT, rozszerzył największą w Europie platformę transportową o nową aplikację! Z TC Transport Order® ponad 120 tys. użytkowników TimoCom realizuje swoje zlecenia transportowe bezpośrednio na platformie transportowej TimoCom, a dzięki cyfrowej realizacji procesu optymalizuje swoją codzienną pracę.

 

Transport kolejowy

PKP CARGO przyspiesza
Ostatni okres dla Grupy PKP CARGO to czas osiągnięć. Pod koniec czerwca podpisała wartą prawie 1,3 mld zł umowę na kontynuację usług dla Grupy ArcelorMittal. Z kolei w lipcu uruchomiła nowoczesną linię produkcji i napraw wagonowych zestawów kołowych.

 

Transport lotniczy

Podniebny fracht liczy na e-handel
Lotnicze przewozy towarowe wybudziły się wreszcie z trwającej sześć lat śpiączki – raportował 5 czerwca, na konferencji Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) w Cancun, Alexandre de Juniec, dyrektor generalny i przewodniczący tej organizacji. Według najnowszych danych, z maja 2017 r., wielkość przewozów drogą lotniczą zwiększyła się o 7,8% w skali rocznej. Przez pierwsze pięć miesięcy bieżącego roku przewieziono o 10% więcej towarów niż w 2016 r. W trzecim kwartale 2017 r., według prognoz IATA, wzrost światowego air cargo powinien utrzymać się na poziomie ok. 8%

Sprawą kluczową – poprawa obsługi naziemnej
Po kilku latach wzrostu rzędu 4,5-5,0% lotnicze cargo w 2015 r. odnotowało spadek o 2,2%, aby wzrosnąć o 3,8% w roku 2016. Skąd wzięły się te wahania? Jak może wyglądać sytuacja na tym rynku w najbliższych latach? – na pytania Franciszka Nietza odpowiada Michał Rene, Vice President Airfreight Cluster NortheastEurope w DB Schenker.

LOT liderem lotniczego cargo
W ciągu 2017 r. łączna liczba ładunków przewiezionych przez LOT z Polski wzrosła o ponad połowę.

Od kwiatka po samochód rajdowy
Emirates SkyCargo, dywizja cargo należąca do grupy Emirates, obecne jest także w Polsce. Tu rozwija swoją działalność oraz rozszerza specjalistyczne usługi. W okresie od stycznia do maja 2017 na trasie Dubaj – Warszawa – Dubaj linie przetransportował ponad 3100 ton towarów.

 

Transport morski

Zanosi się na lepszą pogodę
Już drugi rok z rzędu pierwszy kwartał okazał się dla naszych portów bardzo dobry, jeśli chodzi o przeładunki. Dotyczy to wszystkich głównych portów, chociaż nie w jednakowym stopniu.

 

Prawo

Transport ponadgabarytowy – zamiast zmian idą nowe kary
Z końcem 2016 r. oraz w maju 2017 r. minister infrastruktury i budownictwa ruszył z dwoma bardzo ważnymi dla branży transportowej projektami zmian ustaw o transporcie drogowym oraz ustawy o ruchu drogowym.

Transport artykułów spożywczych
Szybko psujące się artykuły spożywcze, ze względu na swoją specyfikę, wymagają specjalnych warunków transportu. Uregulowano je poprzez odpowiednie przepisy prawne.

Pakiet mobilności
Firma transportowa nie ucieknie przed zagraniczną płacą minimalną
W dniu 31 maja 2017 r. Komisja Europejska zaproponowała zmiany przepisów dotyczących transportu drogowego, zwane pakietem mobilności. Pakiet obejmuje nowelizację m.in. dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 96/71/WE z dnia 16 grudnia 1996 r., dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C