W najnowszym numerze TSL Biznes
WYDARZENIA
W wieku więcej niż poważnym
JF Hillebrand, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, w tym roku obchodzi 175 lat działalności. Hasłem przewodnim obchodów, organizowanych na całym świecie w tym samym czasie i w takiej samej konwencji, jest „175&Beyond”.
TRAKO rośnie. Po raz 13. w AMBEREXPO w Gdańsku
30 tys. m2 powierzchni wystawienniczej, tysiąc metrów torów do ekspozycji taboru oraz maszyn i urządzeń torowych, ponad 700 wystawców – to wizytówka 13. Edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2019, największego i najbardziej prestiżowego w Polsce spotkania branży transportu szynowego oraz drugich co do wielkości i znaczenia targów kolejowych w Europie.
LOGISTYKA
Nowa platforma logistyczna CAT LC Polska w Sosnowcu
CAT LC Polska – operator logistyczny należący do międzynarodowego koncernu Groupe CAT, specjalizujący się w obsłudze m.in. branży motoryzacyjnej, otworzył w parku Panattoni Sosnowiec nowoczesną platformę logistyczną. Uroczysta inauguracja odbyła się 11 czerwca tego roku.
10 lat partnerstwa i zaufania
Rok 2019 jest wyjątkowy dla Colian Logistic. Firma świętuje 10-lecie działalności. I tu nasuwa się pytanie: Jakie były jej początki i jak potoczyła się jej historia?
Nowe przepisy ADR a dobrze zorganizowana logistyka
Transport towarów niebezpiecznych musi przebiegać z zachowaniem wielu rygorystycznych wymogów. Najważniejszym dokumentem regulującym przepisy, których należy przestrzegać podczas przewozu chemikaliów jest międzynarodowa Konwencja ADR. Umowa ta jest aktualizowana w cyklu dwuletnim, a już 1 lipca 2019 r. jej najnowsze zapisy stały się obligatoryjne dla wszystkich podmiotów będących stronami w transporcie produktów chemicznych.
Rozwiązania zależne od specyfiki regionu
DB Schenker obsługuje przede wszystkim klientów B2B, a w związku z tym również szeroko pojętą branżę przemysłową. W zależności od specyfiki rynku w regionie, w którym znajdują się nasze oddziały, dostarczamy różnorodne rozwiązania m.in. dla przemysłu spożywczego, chemicznego, budowlanego (drzewnego) czy automotive.
Największym wyzwaniem transport towarów ADR
W portfolio Grupy Raben jest m.in. obsługa branży chemicznej, w tym ADR. O to, jaki zakres usług dla tej branży realizuje operator i na które jest największe zapotrzebowanie? – pytamy Michała Chochołka, menedżera sprzedaży ds. kluczowych klientów Raben Transport, Grupa Raben.
Siłą globalna sieć połączeń
Przemysłowe rozwiązania logistyczne koncentrują się na realizacji szeregu zadań, często w odległych i trudnych miejscach na świecie. Siłą Kuehne + Nagel jest globalna sieć połączeń w siedmiu regionach świata oraz dedykowane zespoły ekspertów z wysokim poziomem wiedzy technicznej i długoletnim doświadczeniem. Nasi specjaliści są w stanie zaprojektować i stworzyć indywidualne rozwiązania dla klientów – z indywidualnym podejściem, determinacją i dbałością o szczegóły.
LOGISTYKA TECHNOLOGIA
Jungheinrich aktywnym uczestnikiem zmian w Polsce
W tym roku mija 25 lat od utworzenia pierwszego oddziału Jungheinrich w Polsce. W budynku o powierzchni blisko 100 m2 pracowało początkowo siedmiu pracowników, a oferta firmy obejmowała wózki widłowe i regały magazynowe. Najbardziej popularne wśród klientów były wózki paletowe, akumulatorowe unoszące i czołowe spalinowe. Po 2 latach od otwarcia firmy do pierwszego klienta trafiły regały magazynowe o wysokości 11 m, co było unikalnym rozwiązaniem jak na ówczesne czasy.
SYSTEMY IT
O tym co jest dziś i co będzie jutro
Już po raz trzeci firma FM Logistic zorganizowała w czerwcu tego roku autorską konferencję Open Minds Debate, poświęconą kluczowym dla przyszłości trendom i wyzwaniom. Wzbudziła ona spore emocje wśród uczestników, a to za sprawą poruszanych tematów i zaproszonych ekspertów.
Raport. Trendy, które zmieniają biznes
Rewolucja cyfrowa trwa. Firmy zmuszone są do adaptacji i rozwoju w dziedzinie łączności cyfrowej, automatyzacji, sztucznej inteligencji, miniaturyzacji i personalizacji. Globalna organizacja GS1 zbadała, jak trendy i innowacje wpłyną na naszą pracę i życie.
Inteligentne okulary Google w magazynach DHL
Na wprowadzenie do pracy w magazynach i centrach dystrybucji okularów Google najnowszej (drugiej) generacji zdecydo-wała się firma DHL Supply Chain. Wydłużony czas pracy baterii, szybszy procesor oraz skrócony czas ładowania sprawiają, że nowe urządzenia są lepiej dostosowane do użytku przemysłowe-go w obszarze intralogistyki niż poprzedniej generacji.
POWIERCHNIE MAGAZYNOWE
Działalność na ogromną skalę
Panattoni Europe jest częścią Panattoni Development Company, jednego z największych deweloperów powierzchni przemysłowych na świecie, prowadzącego działalność w 26 oddziałach w Ameryce Północnej i Europie. Deweloper obecny jest w Polsce od 2005 r., kiedy to założyciel, właściciel i prezes Panattoni Development Company Carl Panattoni zaproponował Robertowi Dobrzyckiemu otworzenie środkowoeuropejskiego oddziału Panattoni. W 2014 r. został on mianowany dyrektorem zarządzającym na Europę. O aktualnej sytuacji fi rmy mówi Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe.
Trendy wpływające na dalszy rozwój e-commerce w Polsce
W pierwszym kwartale 2019 firma doradcza Cushman & Wakefield przeprowadziła badanie rynku powierzchni logistycznych wykorzystywanych do obsługi branży e-commerce w Polsce, w którym udział wzięli deweloperzy i najwięksi operatorzy logistyczni w kraju. Jego wyniki przedstawiła podczas śniadania biznesowego „Jak ugryźć e-commerce w magazynie?”, które odbyło się 12 czerwca w Warszawie.
Sukcesy Prologis efektem strategii biznesowej
W połowie roku ukazał się najnowszy raport Prologis „O krok przed potrzebami klientów” podsumowujący postępy firmy w kluczowych obszarach ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i zarządzania (Environmental, Social and Governance reporting, ESG).
TRANSPORT DROGOWY
Jak prawidłowo rozliczać wynagrodzenia kierowców
Pracodawca prowadzący działalność transportową prędzej czy później staje przed pytaniem: Czy prawidłowo naliczam wynagrodzenie dla swoich kierowców? Czy w razie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy mam się czego obawiać? W artykule podpowiadamy mu o czym należy pamiętać rozliczając czas pracy kierowców.
Branża transportowa musi wrzucić trzeci bieg
Branża transportowa odczuwa skutki spowolnienia gospodarczego. Wyhamowanie wzrostów na poszczególnych zachodnioeuropejskich rynkach, niedobór pracowników i gorsze wyniki eksportu nie pozostają bez wpływu na nią. Aby utrzymać się na wysokiej pozycji, konieczne jest ciągłe inwestowanie, poszerzanie portfolio i dywersyfikacja geograficzna.
AsstrA podsumowuje wyniki programu paliwowego
Ponad 100 partnerów transportowych w 32 krajach świata skorzystało z dodatkowej usługi AsstrA-Associated Traffic AG w ramach programu paliwowego. W ciągu ostatnich pięciu lat obrót wyniósł 30 milionów euro.
TRANSPORT LOTNICZY
Ostre hamowanie
Po rekordowym roku 2017, kiedy to wzrost popytu na przewozy globalnego frachtu lotniczego mierzonego w tonokilometrach (FTK) wyniósł 9,7%, prognozy na 2018 r. zapowiadały się dość optymistycznie. Według ocen ekonomistów Międzynarodowego Zrzeszenia Transportu Lotniczego (IATA) z marca ubiegłego roku, w okresie 2018-2022 wzrost popytu powinien utrzymywać się na poziomie około 5%. Jednakże ci sami eksperci już w połowie czerwca ubiegłego roku musieli przyznać, że najwyższy wzrost popytu na przewozy frachtu już minęły, a światowy handel wydaje się słabnąć.
Tylko jeden procent europejskiego rynku
Według IATA, na całym świecie w 2017 zostało przewiezionych 52 mln ton ładunków drogą powietrzną. Licząc według masy, przewozy te stanowią mniej niż 1% światowego handlu, jednakże to ponad 35% światowej wartości handlowej, co oznacza, że każdego dnia drogą lotniczą transportowanych jest około 6,8 mld USD.
PRAWO
Transport ponadgabarytowy – czekając na zmiany
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, wraz z rozwojem całej polskiej branży transportowej i spedycyjnej, rozwijał się także wysoce wyspecjalizowany typ transportu – ponadgabarytowy. Polscy przewoźnicy konkurują ze swoimi zachodnimi kolegami po fachu, posiadają równie profesjonalny sprzęt, a dzięki pracowitości naszych kierowców możemy śmiało rywalizować o najwyższe nagrody. Na przestrzeni ostatnich 3 lat, dwie polskie fi rmy – MTD Skuratowicz oraz Ol-Trans, wygrały ogólnoeuropejskie nagrody za najbardziej spektakularne transporty ponadgabarytowe.
KIERUNEK AMERYKA
Z wykorzystaniem biur lokalnych
Operatorem logistycznym, który prowadzi działalność w obu Amerykach jest Grupa Fracht. W Ameryce Północnej jest to USA i Kanada, a w Ameryce Południowej Brazylia, Argentyna, Kolumbia i Chile. Oferta fi rmy obejmuje pełen zakres usług logistycznych, tj. fracht lotniczy, morski, kolejowy i drogowy oraz kompleksową obsługę ładunków typu project cargo.
Z możliwością dostawy do obu Ameryk
Firmą o polskim rodowodzie, która dostarcza przesyłki do przeróżnych zakątków świata, w tym do obu Ameryk, jest PEKAES. Doświadczeniem, jakie zdobyła w tym zakresie przez 60. lat obecności na rynku, dzieli się z nami Kajetan Jagłowski, dyrektor Spedycji Morskiej i Lotniczej PEKAES w Grupie PEKAES.
Priorytetem nieskazitelna jakość usług
Jedną z niewielu fi rm o europejskich korzeniach, która jeszcze w XIX w. rozpoczęła działalność na terenie obu Ameryk, jest JF Hillebrand. Zajmuje się tam zarządzaniem łańcuchami dostaw alkoholi i napojów. Dziś, zarówno w Ameryce Północnej jak i Południowej, jest znaczącym graczem. O tym jak ważną rolę pełni tam obecnie – mówi Ellina Lolis, country manager, JF Hillebrand Poland.
Wolny handel między UE a państwami Mercosur
Dzięki umowie gospodarczej zawartej między Unią Europejską a Mercosurem powstaje właśnie największy blok handlowy na świecie, który połączy kraje UE z Brazylią, Argentyną, Paragwajem i Urugwajem. Razem odpowiadają one za 1/4 globalnej gospodarki.