![]() |
[su_button url=”/online/TSLbiznes_2018_11m.pdf” wide=”yes” icon=”icon: file-text-o”]Pobierz PDF[/su_button] |
W najnowszym numerze TSL Biznes
Logistyka
CHEP, Lactalis i Fresh Logistics odpowiedzialni za przyszłość łańcucha dostaw
W procesie logistycznym kluczowym elementem są optymalizacje wdrażane na każdym jego etapie. Jak optymalizować koszty przy jednoczesnym dbaniu o najwyższą jakość serwisu? Co zrobić, aby podnosić efektywność operacyjną? Gdzie szukać oszczędności środowiskowych, które są niezbędne w dobie kurczących się zasobów naturalnych?
E-commerce a handel tradycyjny w regionie CEE-6
„Przetrwają najsilniejsi” („Survival of the fi ttest”) to tytuł raportu dotyczącego sektora logistycznego i handlowego opublikowanego przez Colliers International. Wynika z niego, że w krótkiej i średniej perspektywie sprzedaż internetowa i kanał tradycyjny mogą nadal koegzystować w regionie CEE-6 1 .
Coraz bardziej stabilnie na rynku e-commerce
Z badań Barometr E-shopper 2017, przeprowadzonych na zlecenie DPDgroup, wynika że polski rynek e-commerce coraz bardziej się stabilizuje, choć jego rozwój wciąż jest dynamiczny. Zwyczaje zakupowe nie zmieniają się gwałtownie, natomiast konsumenci coraz częściej korzystają ze smartfonów, robiąc e-zakupy. Na popularności zyskuje również e-handel zagraniczny, głównie chińskie portale e-commerce.
Handel internetowy – konieczność czy jedna z możliwości rozwoju?
Podejmując się obsługi kanału e-commerce firmy powinny traktować operacje nie jako konieczność, a jako szansę rozwoju, biorąc przy tym pod uwagę wyzwania związane z wymogiem sprawnej obsługi zamówień. Jest to klucz do zapewnienia efektywnego poziomu obsługi.
Kanał e-commerce wyborem operatora
Firmy logistyczne przestają być usługodawcą, a stają się partnerem w biznesie. Dla nas, operatorów logistycznych, oznacza to konieczność specjalizacji w wybranych dziedzinach – tak, by wykorzystywać wiedzę o branży naszych klientów i móc doradzać im w strategicznych decyzjach.
Najważniejsze – pewny i stabilny partner
W obsłudze branży e-commerce specjalizuje się firma Prime Cargo. Obecnie nawet ok. 80% klientów obsługiwanych przez tego operatora to klienci z tej właśnie branży. Są to zarówno sklepy internetowe sensu stricte, jak i duże firmy multibrandowe posiadające także sklepy stacjonarne jak i system sprzedaży wysyłkowej.
Czy automatyzacja sprawdza się w e-commerce?
Dynamiczny rozwój e-commerce, szeroko rozumiana dygitalizacja i zmiany technologiczne nie pozostały bez wpływu na logistykę. Logistyka dla e-commerce różni się w zależności od skali projektu i oferowanych produktów.
Automaty – tak, ale przede wszystkim ludzie
Obsługa kanału e-commerce to ważny obszar działalności PEKAES. Z jednej strony podążamy z duchem czasu i pojawia się konieczność dostosowania się do szybko zmieniających się warunków na rynku i potrzeb klientów. Z drugiej zaś, zyskujemy szansę na dalszy rozwój i doskonalenie procesów optymalizacji łańcucha dostaw.
Parzniew tylko dla handlu e-commerce
Rozwój branży e-commerce daje szansą rozwoju fi rmom kurierskim. DPD Polska postawiła na nią już w 2007 r., wtedy to, obserwując zmiany nawyków zakupowych konsumentów, zdecydowała się na obsługę segmentu B2C. Dziś jest wiodącym graczem na rynku usług dla handlu internetowego i nadal rozwija ten segment działalności.
Łatwy dostęp do rynku przesyłek drobnicowych dzięki sieci Pall-Ex
Po trzech latach nieobecności na polskim rynku, rok temu Pall-Ex wznowił swoją działalność. Co skłoniło sieć do powrotu do Polski? Jaki jest jej model funkcjonowania i jakie miejsce polska spółka zajmuje w sieci? – TSL Biznes pyta Mieszka Rusinowskiego, członka zarządu Pall-Ex 24 sp. z o.o.
Operator logistyczny zbuduje dom i nastroi gitarę
Rynek TSL systematycznie dostosowuje się do zmieniających się warunków rynkowych. Zaawansowane niegdyś systemy informatyczne obecnie stanowią standard. Liczące się na rynku fi rmy logistyczne coraz bardziej specjalizują się i rozbudowują zakres usług w swoim portfolio. Czym jest VAS i w jaki sposób mogą na nim skorzystać producenci?
Logistyka – technologia
Szybkobieżna brama spiralna z ochroną antywłamaniową klasy RC2
Na terenie Centrum VW-Audi w Landshut zainstalowało szybkobieżne bramy spiralne Efaflex z antywłamaniową blokadą nocną. Przed dużymi koncernami i średnimi przedsiębiorstwami, które oferują wartościowe towary, zakłady ubezpieczeniowe stawiają coraz większe wymagania dotyczące ochrony przeciwwłamaniowej. Dlatego Centrum Audi Eichbichler w Landshut, w ramach rozbudowy firmy, wyposażyło dojazd do warsztatu centralnego w szybkobieżną bramę spiralną Efafl ex EFA-SST®.
Systemy IT
5 innowacji na kolejne 5 lat prezentuje IBM
Po raz kolejny IBM zaprezentował swoją listę 5-in-5, czyli 5 przełomowych innowacji, które mogą kompletnie zmienić oblicze naszego życia. Poprzez publikację raportu IBM chce zwrócić uwagę na to, jak technologia wpływa na różne aspekty życia i skłonić do zastanowienia się nad sposobami jej jak najlepszego wykorzystania.
Jedyny taki w Europie
Nuctech Warsaw otworzył 25 września nowy zakład produkcyjno-biurowy w Kobyłce pod Warszawą. Inwestycja, o wartości około 40 mln zł i powierzchni prawie 6 tys. m 2 pozwoli firmie na podwojenie produkcji skanerów.
Powierzchnie magazynowe
Impulsem rozwoju branża e-commerce
Rynek magazynowy ostatnio rozwija się intensywnie i przechodzi transformację, co dotyczy również tak znacznego gracza jak Prologis. Ostatnio sprzedał on kilka obiektów, a to wywołały obawy wśród klientów, że magazyny, w których działają zostaną przejęte innego zarządcę. Na ile obawy te są słuszne? – mówi Paweł Sapek, Senior Vice President, Country Manager Prologis w Polsce.
Kierunek Europa Zachodnia
Dachser – silny w Europie
Dachser to globalny operator logistyczny, który posiada gęstą sieć transportową na terenie całej Europy. Składa się ona z 363 oddziałów (często położonych w pobliżu granicy), z czego aż 87 znajduje się w Hiszpanii i Portugalii. Tym samym firma kontynuuje realizację strategii rozwoju na Półwyspie Iberyjskim.
Zasady Brexitu nadal niejasne
Minął już blisko miesiąc od konferencji „Łańcuchy dostaw po Brexicie. Konsekwencje dla przewoźników i spedytorów”, zorganizowanej przez Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce i Polską Izbę Spedycji i Logistyki, a wyraźnych postępów w sprawie negocjacji dotyczących Brexitu nie widać. Przypomnijmy, że do „rozwodu” Wielkiej Brytanii z Unią mamy niecałe pięć miesięcy.
Finansowanie i ubezpieczenia
Więcej za mniej Zarządzanie mobilnością i kosztami firmowych aut
Ograniczanie kosztów i dążenie do efektywnego wykorzystania firmowych samochodów to prosta droga do wprowadzenia w przedsiębiorstwie nowoczesnych mobilnych rozwiązań. Decyzję o wyborze firmowego auta warto oprzeć na racjonalnej analizie wydatków na zakup, eksploatację i – na końcu – sprawną zamianę starego na nowy samochód. Pomocna będzie analiza TCO (ang. Total Cost of Ownership), czyli całkowitego kosztu posiadania (ale i użytkowania) pojazdów.
Jak obniżyć koszty ubezpieczeń komunikacyjnych?
Utrzymanie samochodu wiąże się z wydatkami. Dotyczy to zarówno prywatnych pojazdów, tych kupowanych na regon przy jednoosobowej działalności gospodarczej,jak i flot samochodowych. Jednym z obszarów, w których i „Kowalski”, i przedsiębiorca mogą szukać oszczędności, są ubezpieczenia komunikacyjne.
Prawo
Szefie, odchodzę z pracy. Dzisiaj
Branża TSL ma spore problemy związane z brakiem wykwalifikowanej kadry. Nic więc dziwnego, że kierowcy mogąc przebierać w ofertach pracy, decydują się na wybór tych bardziej intratnych, porzucając często obecnego pracodawcę. Nie zawsze jednak odbywa się to z poszanowaniem przepisów.
Zarządzający transportem
Nowe zasady odpowiedzialności po zmianach w prawie. 3 września 2018 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, na mocy której ustalano nowy taryfikator kar dla kierowców, przedsiębiorców i osób zarządzających transportem oraz zmieniono zasady dotyczące nakładania tychże kar. Będzie to miało ogromny wpływ na praktykowany w branży zwyczaj „użyczania certyfikatów kompetencji zawodowych”.
Transport drogowy
W samym środku rewolucji
Zmiany w branży TSL obecnie przebiegają gwałtownie, przede wszystkim za sprawą nowych technologii. Na ile jesteśmy na to przygotowani i jaka będzie jej przyszłość, a przede wszystkim firm przewozowych – mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska
Za drogi w Kazachstanie zapłacisz kartą paliwową
Płatności za tankowanie to tylko jedna z licznych funkcji współczesnych kart paliwowych – zdecydowana większość z nich służy również do uiszczania należności za drogi. Podobnie w przypadku karty emitowanej przez E100. Od niedawna można nią również płacić za autostrady Kazachstanu. Takiej usługi nie oferuje jeszcze żaden inny emitent. Jakie znaczenie ma to udogodnienie w kontekście rozwoju handlu? – Monice Ostrowskiej tłumaczy Światosław Janoczkin, członek zarządu firmy E100.
Bliżej użytkowników
TIMOCOM równolegle do zmiany strategii rynkowej prowadzi szereg inicjatyw jeszcze bardziej zbliżających go do klientów.
Semperit opony dla każdej floty
Wybór ogumienia do transportu dalekobieżnego i regionalnego, do jazdy w ruchu miejskim czy po placu budowy nie może być dziełem przypadku. W tak istotnej kwestii warto polegać na doświadczonych i sprawdzonych producentach.
Transport kolejowy
InnoTrans2018 – kolejowe wektory
Po kilku latach umiarkowanego wzrostu w granicach 1,2% do 2,0%, przed światowym kolejnictwem zapaliło się znów zielone światło. Jak wynika z raportu przygotowanego dla Europejskiej Unii Przemysłu Kolejowego (UNIFE) przez firmę konsultingową Roland Berger i przedstawionego na targach InnoTrans 2018, branża szeroko rozumianej technologii transportu szynowego powinna rozwijać się w latach 2018-2023 w rocznym tempie 2,7%.
Pociągi z wodorowym napędem
Toyota Motor Corporation i East Japan Railway Company (JR East), największy przewoźnik kolejowy w Japonii, podpisały umowę o współpracy w kwestii rozwoju wodorowego transportu kolejowego i drogowego. Ten największy przewoźnik kolejowy w Japonii zbuduje elektryczne lokomotywy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty oraz sieć punktów tankowania wodoru przy stacjach kolejowych.
Lądowy korytarz z Chin oczami AsstrA
Ruch towarów na Nowym Jedwabnym Szlaku stale się zwiększa. W ostatnim czasie intensywnie rozwija się kierunek Chiny-UE, gdzie od kilku lat ma miejsce konsekwentny wzrost kolejowych przewozów intermodalnych.
Auto w firmie
Od podstaw
Podczas tegorocznych targów IAA w Hanowerze Opel zaprezentował piątą generację Combo Cargo. Tam też przyznano nowemu modelowi tytuł Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2019. Czy jury dobrze wybrało? Niewątpliwie nowości zastosowane w tym pojeździe robią wrażenie.