TSL Biznes – listopad 2022

C

Wydarzenia

Kod Innowacji 2022: poznaj liderów logistyki bez papieru

Maspex, Podwawelska Spółdzielnia Spożywców „Społem” oraz Trans Assist zostali laureatami dorocznych nagród Kod Innowacji przyznawanych przez GS1 Polska.

Dzieła sztuki na rzecz ofiar wojny

Podczas corocznej Gali Panattoni, lidera rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zorganizowana została aukcja charytatywna na rzecz osób poszkodowanych przez wojnę w Ukrainie. Cały dochód w kwocie 259 tys. zł (54,3 tys. euro), uzyskany z licytacji dzieł polskich artystów, przekazany zostanie Polskiej Akcji Humanitarnej.

Logistyka

Dostawy e-commerce – Europo, co dalej?

W Europie, która ma 747,8 mln mieszkańców, aż 92% gospodarstw domowych ma dostęp do internetu. Kontynent ten w 2020 r. był trzecim co do wielkości światowym rynkiem e-commerce, z przychodami na poziomie 460,5 mld. Roczny wzrost o 7,3% doprowadzi w 2025 r. do przychodów w wysokości 655,6 mld USD, prognozuje Statista.

Eksperci prognozują dalszy, dwucyfrowy wzrost rynku KEP

Rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych oraz pocztowych (KEP) w Polsce od kilku lat odnotowuje nieprzerwany, dwucyfrowy wzrost, a jego wartość przekroczyła już 17 mld złotych. Tak wynika z najnowszego raportu „Polish CEP Report 2022”, przygotowanego przez Last Mile Experts, 7R oraz agencję doradczą Cushman & Wakefield.

Na rynkach e-commerce innych niż polski

Według raportu „European E-commerce Report 2022” kontynent europejski pełen jest cyfrowych rynków na zróżnicowanym poziomie. Chociaż liczba osób mających dostęp do Internetu i dokonujących za jego pośrednictwem zakupów stale rośnie, to niektóre firmy prowadzące sprzedaż online w dalszym ciągu pozostają w tyle pod względem wykorzystania narzędzi cyfrowych.

Gdy jest się parę kroków przed innymi

Jednym z pierwszych operatorów logistycznych, którzy rozpoczęli obsługę sprzedaży online w naszym kraju był Rhenus Logistics. W Polsce pierwszy projekt e-commerce firma uruchomiła w 2012 roku, co oznacza, że już od dekady prowadzi obsługę logistyczną dużych, międzynarodowych projektów e-commerce, realizujących sprzedaż w całej Europie.

Vesta Polska zmienia podejście do biznesu

Samochody z logo Vesta Polska można zobaczyć w całej Europie. Jednak, od niedawna, firma obecna jest również w przestrzeni powietrznej. Na wdrożenie usługi transportu lotniczego międzykontynentalnego zdecydowała się w związku z obecną sytuacją gospodarczą. Czy w związku z tym zmieniła się jej polityka? ‒ na to i podobne pytania odpowiadają: Munkhtsetseg Tarvaa, analityk rynków wschodnich Vesta Polska i Witalij Rudnicki, prezes zarządu Vesta Polska.

Coraz większy udział kanału e-commerce w obsłudze branży spożywczej

Pandemia, wojna w Ukrainie i recesja wpływają na obsługę logistyczną branży spożywczej. W jakim kierunku ona podąża i co determinuje zachodzące zmiany, mówi Sebastian Plesiński, Senior Business Development Director, FM Logistic.

Odpowiedź na obecne logistyczne wyzwania

Galopująca inflacja, rosnące ceny, braki zasobowe i trudna sytuacja geopolityczna to nadzwyczajne zjawiska gospodarcze, które mają daleko idący wpływ na logistykę i łańcuchy dostaw. Czy optymalizacja i digitalizacja procesów to jedyny klucz do zapewnienia efektywności dostaw w obliczu dzisiejszych wyzwań?

Usługi kurierskie i pocztowe

DPD promuje nowy model logistyczny

DPD Polska od ponad 2 lat wciela w życie kolejne rozwiązania w ramach nowego modelu logistycznego i decentralizacji procesów operacyjnych. Wyrazem tych działań jest intensywny rozwój usług out-of-home (OOH), przede wszystkim sieci DPD Pickup liczącej już ponad 11 tys. placówek uwzględniających punkty w sieciach handlowych, agencyjne, automaty i oddziały miejskie.

Logistyka – technologie

Olbrzymie bramy do futurystycznej zajezdni

Firma Efaflex dostarczyła 22 bramy szybkobieżne do najnowocześniejszej zajezdni w Genewie

Planowanie i realizacja nowego projektu budowlanego „En Chardon” trwała siedem lat. Pół roku temu rozpoczęły się prace w nowej zajezdni tramwajowej i autobusowej Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Genewie (TPG). Do realizacji projektu o wartości 310 milionów franków szwajcarskich zamówiono 22 ponadgabarytowe bramy szybkobieżne firmy EFAFLEX.

Nowa moc intralogistyki

Po dwóch latach przerwy Dni Otwarte Jungheinrich wróciły do magazynu f0rmy w Bielanach Wrocławskich. 5 oraz 6 października br. odbyła się kolejna edycja eventu, tym razem pod hasłem „Nowa moc intralogistyki”. Było elektrycznie, efektywnie, ekologicznie i ergonomicznie, czyli zgodnie z trendami rynkowymi.

Zautomatyzowane systemy opakowaniowe do e-handlu

Zwiększenie wydajności, kontrola kosztów i zmniejszenie wpływu sprzedaży internetowej na środowisko. Ten potrójny cel realizują zautomatyzowane i zoptymalizowane objętościowo opakowania Sealed Air.

Systemy IT

Automatyzacja w e-commerce stała się niezbędna

PWC prognozuje, że do 2027 r. polski rynek e-commerce ma osiągnąć wartość 187 mld złotych1). Handel elektroniczny dynamiczne tempo rozwoju utrzymuje od czasu pandemii i to pomimo, że część klientów powróciła do tradycyjnego sposobu robienia zakupów. Sytuacja na rynku sprawia, że zapotrzebowanie na niezawodne, wydajne i dynamiczne systemy logistyczne ciągle rośnie.

Finansowanie i ubezpieczenia

Ubezpieczenie CMR za pośrednictwem firmy Lutz Assekuranz – dlaczego warto?

Jeżeli jesteś przewoźnikiem posiadającym własną flotę lub pośrednikiem frachtowym, to poniższy artykuł dedykowany jest właśnie Tobie.

Prawo

Nowa rzeczywistość dla firm busiarskich

Minęło już sześć miesięcy od wejścia w życie przepisów obligujących firmy wykonujące międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony do posiadania licencji. Niejeden przedsiębiorca przeżył w związku z tym horror związany z wielotygodniowym paraliżem firmy.

Transport drogowy

E-mobility technologią przyszłości

Rozwój sektora elektromobilności stanowi priorytet w obliczu obecnej sytuacji gospodarczej. Wynika to w znacznej mierze z rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów, uwarunkowań środowiskowych i klimatycznych oraz postępu technologicznego.

Jak zatrudnić kierowcę spoza Unii Europejskiej?

Szacuje się, że w całej Europie brakuje obecnie około 400 tys. zawodowych kierowców. Problem ten jest szczególnie palący w Polsce. Rodzime firmy coraz częściej szukają więc kierowców za granicą, głównie na wschodzie. Jest to opłacalne, ale wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu formalności związanych z ich zatrudnieniem.

Transport morski

Rola spedytorów vs armatorów w czasach niepewności gospodarczej. Jakie czynniki brać pod uwagę wybierając kontrachenta?

Walka o transport trwa, armatorzy zmieniają swoje sposoby działania, nawiązując bezpośrednie relacje z importerami i eksporterami, oferując na swoich wewnętrznych platformach booking dla kontenerów. O tym, kto zwycięży zadecydują klienci. Na co powinny zwracać uwagę firmy decydując się w czasach kryzysu na wybór partnera? Ciężaru tej decyzji dodają stosowane przez armatorów praktyki oligopolistyczne. Brak rynkowych regulacji może sprawić, że wkrótce klienci będą pozbawieni możliwości wyboru – tak wynika z najnowszego raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C