![]() |
[su_button url=”https://tsl-biznes.pl/online/TSLbiznes_2016_02m.pdf” wide=”yes” icon=”icon: file-text-o”]Pobierz PDF[/su_button] |
> Logistyka
Jeszcze większe wymagania
Ceny, rosnące koszty, zmieniające się, coraz bardziej restrykcyjne przepisy i konieczność wzrostu na rynkach wschodzących mają coraz większy wpływ na decyzje firm z sektora medycznego dotyczące wyboru strategii dystrybucji. A jako że branża jest wyjątkowo wymagająca, większość z nich wybiera współpracę z firmami logistycznymi.
Farmalogistyka bezpieczna dla pacjenta
Logistyka dla branży farmaceutycznej, ze względu na stawiane przed nią wieloetapowe, restrykcyjne wymagania i uregulowania prawne, należy do najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych grup procesów. Dlatego warto powierzyć te usługi sprawdzonemu operatorowi, posiadającemu kluczowe kompetencje i doświadczenie w obsłudze tej wymagającej grupy produktów.
Spełniając surowe wymogi regulacyjne
W świadczeniu usług logistycznych dla branży medycznej specjalizuje się spółka UPS® (NYSE: UPS). Wpisane jest to w strategię firmy, która ma na celu rozwinięcie obecności na kluczowych rynkach i sprostanie wymaganiom klientów z branży medycznej. Nastawienie na tę branżę zaowocowało przejęciem paru spółek i wprowadzeniem specjalnych usług.
Logistyka z zasadami
Rok 2015 był czasem zmian przepisów prawnych dla branży farmaceutycznej. Opublikowana w styczniu 2015 r. nowelizacja ustawy Prawo Farmaceutyczne doprecyzowała i umiejscowiła operatorów logistycznych działających na tym rynku w przepisach polskiego prawa. Jakimi zasadami musi się zatem rządzić profesjonalny operator?
Od palet do pojedynczego artykułu
Tradycyjnie logistyka kontraktowa przede wszystkim była ukierunkowana na składowanie i obsługę „dużych jednostek”, przykładowo pełnych palet i skrzyń. Za przygotowanie do sprzedaży pojedynczych sztuk artykułów odpowiadały same sklepy, co było uznawane za najlepszy sposób na obniżenie kosztów w ramach łańcucha dostaw. Jednak w ciągu ostatnich lat zwyczaje konsumenckie drastycznie się zmieniły.
> Logistyka – technologia
Z przeznaczeniem do prawdziwie ciężkich zadań
W technice magazynowania bardzo często zachodzi potrzeba przemieszczania towarów o większej masie i większych gabarytach niż jednostka ładunkowa, jaką jest paleta. Wówczas do akcji wkraczają ciężkie wózki widłowe. Choć koncepcja wózków widłowych jest powszechnie znana, to tę rodzinę wyróżnia ich wielkość.
Palety Inka – idealne rozwiązanie dla eksportu drogą morską oraz lotniczą
Dwiema paletami o formacie kontenerowym firma Inka Paletten zareagowała na znany logistyczny problem, polegający na tym, że wymiary kontenerów ISO oraz formaty powszechnie używanych palet Euro nie są dopasowane.
> Transport drogowy
Najlepszy wynik w historii viaTOLL
251 kilometrów więcej płatnych dróg, 86 tys. nowych rejestracji pojazdów, ponad 1,55 mld zł przekazanych do Krajowego Funduszu Drogowego oraz zmiany prawne i ułatwienia dla branży transportowej – oto bilans działalności systemu viaTOLL w 2015 r.
Z kartą DKV na A4 Katowice-Kraków
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. (SAM S.A.) sukcesywnie zwiększa liczbę kart flotowych i paliwowych, którymi można dokonywać płatności za przejazd koncesyjnym odcinkiem A4 Katowice-Kraków. Od niedawna kierowcy przejeżdżający przez Place Poboru Opłat w Mysłowicach i w Balicach, mogą dokonywać płatności także przy użyciu kart paliwowych marki DKV.
Mniej wypadków niż przed rokiem
To dobra wiadomość – pod względem wypadków drogowych rok 2015 był dużo lepszy niż poprzedni. Było ich o 2269 mniej (blisko 7%). O 298 mniej odnotowano ofiar śmiertelnych (10%) i o 3088 mniej rannych (7%) oraz o ponad 12,6 tys. mniej pijanych za kierownicą (9%).
Negocjacje z Rosją trwają, a przewoźnik traci
31 stycznia wygasły zezwolenia dla polskich przewoźników na przewóz towarów do Rosji i rosyjskich do Polski. Pomimo trwających od miesięcy rozmów stronom nie udało się osiągnąć porozumienia w sprawie ich kontyngentu na 2016 r. Powodem jest przyjęcie przez Rosję rozporządzeń tamtejszego Ministra Transportu z sierpnia 2015 r., które niektóre rodzaje przewozów z Polski traktują nie jako transport dwustronny, ale jako „przewóz z terytorium państwa trzeciego”.
> Transport intermodalny
Intermodal stracił rozpęd
Spektakularny, dwucyfrowy wzrost przewozów intermodalnych w latach 2010-2011 dawał nadzieję na dalszy, szybki rozwój tego rodzaju transportu. Niestety, na nadziejach się skończyło. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego za kilka ostatnich lat wynika, że intermodal stracił wcześniejszą dynamikę. Zdaniem prezesa UTK Krzysztofa Dyla obecnie można mówić nawet o pewnym spowolnieniu tych przewozów.
Intermodal chce odrębności
Poniżej publikujemy obszerne fragmenty Syntezy Raportu z prac Zespołu nr 1 (kierowanego przez prezesa PCC Intermodal, Dariusza Stefańskiego), Rady ds. Transportu Intermodalnego przy Ministrze Transportu i Budownictwa. Raport ten został zaprezentowany podczas Forum Transportu Intermodalnego, zorganizowanego przez TOR Experts, które odbyło się 8 grudnia 2015 r. w Warszawie.
> Prawo
BUS-przewozy, czyli jak ubezpieczać swoją odpowiedzialność cywilną
Ubezpieczyciele niechętnie ubezpieczają odpowiedzialność cywilną BUS-przewoźników, a jeżeli już się na to godzą, takie ubezpieczenie nie daje ani dostatecznego pokrycia, ani dostatecznej ochrony.
Powstaje ustawa o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług
Na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 96/71/WE z dnia 16 grudnia 1996 r. dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/67/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, zmieniającej rozporządzenie (UE) nr 1024/2012 w sprawie współpracy administracyjnej za pośrednictwem systemu wymiany informacji na rynku wewnętrznym („rozporządzenie w sprawie IMI”), państwa członkowskie zobowiązane są do wprowadzenia odpowiednich przepisów wykonawczych w tym zakresie.
> Finansowanie
Kolejny rok pod znakiem wzrostów w branży leasingowej
Związek Polskiego Leasingu pod koniec stycznia ogłosił wyniki osiągnięte przez branżę leasingową w 2015 r. W ciągu 12 miesięcy odnotowała ona 16,3% wzrost wartości nowych kontraktów dzięki sfinansowaniu aktywów o łącznej wartości niemal 50 mld zł. Taki wynik ugruntowuje pozycję leasingu w Polsce, który obok kredytu jest głównym zewnętrznym źródłem inwestycji pracujących w gospodarce.
Z możliwością integrowania produktów
Coraz więcej firm transportowych leasingujących pojazdy decyduje się na finansowanie oferowane przez spółki należące do tego samego koncernu co producent. W czym są lepsze rozwiązania oferowane przez tego typu spółki od rozwiązań firm leasingowych? – odpowiada Marcin Tomaszewski, szef sprzedaży Truck & Bus w MAN Financial Services.