Logistyka
Przede wszystkim w kanale e-commerce
Firmą logistyczną, która swój rozwój opiera na obsłudze e-commerce jest Arvato. Branżą powierzającą jej najwięcej zleceń w tym kanale jest branża odzieżowa. O tym, co leży u podstaw sukcesu tego ciągle rozwijającego się operatora, mówi Jadwiga Żurek, dyrektor sprzedaży w Arvato Supply Chain Solutions w Polsce.
Jest moda na modę w e-commerce
Branża odzieżowa to niezwykle barwny, dynamiczny i niekiedy również nieprzewidywalny świat. Rhenus od lat realizuje obsługę logistyczną sprzedaży online wiodących marek modowych, zarówno w Polsce jak i w Europie. Oczekiwania naszych partnerów biznesowych w obszarze wydajności procesów magazynowych i jakości świadczonych usług pozostają na niezmiennie wysokim poziomie.
Logistyka w czasach pandemii
DSV to międzynarodowy operator logistyczny, któremu pandemia nie przeszkodziła w rozwoju. W Polsce przejął i przejmuje różne spółki, a tym samym rozwija swoją działalność. Jaką? O tym mówi Wojciech Cipiur, prezes Zarządu DSV Solutions.
New commerce – konsument w nowej rzeczywistości
Rok 2021 jest kolejnym, który upłynął pod znakiem pandemii i umocnił powstałe w jej wyniku zmiany w strukturze handlu. Zakupy coraz chętniej robimy w sieci, a to zachęca przedsiębiorców do tworzenia nowych platform sprzedażowych. Dane Dun & Bradstreet wskazują, że na początku jesieni 2021 r. w Polsce zarejestrowanych było 51 tys. e-sklepów.
Rośnie rola mikrologistyki
W słowniku logistycznym coraz częściej pojawia się pojęcie mikrologistyki. Czym ona jest? Jakie są plusy takiego rozwiązania i do kogo jest skierowane? Poniżej postaramy się odpowiedzieć na powyższe pytania.
Logistyka – technologie
Gwarancja ciszy dzięki 49 bramom szybkobieżnym
Fischer Group w swojej siedzibie głównej, zlokalizowanej w powiecie Ortenau, zastosowało bramy EFAFLEX do ochrony przed hałasem.
Zrównoważony rozwój
Dostawy e-commerce bardziej ekologiczne
Rynek e-commerce, m.in. z powodu wprowadzanych w czasie pandemii lockdownów czy ograniczeń w handlu stacjonarnym, bardzo się rozwinął. Zakupy w dużej mierze przeniosły się do sieci, a samo posiadanie e-sklepu stało się wręcz koniecznością.
Ochrona środowiska w zakresie lotów bez emisji CO2
Prawie rok temu DB Schenker i Luft ansa Cargo wyszły z ofertą cotygodniowych, zeroemisyjnych lotów frachtowych między Frankfurtem i Szanghajem. Ostatnio dołączył do nich kolejny ważny gracz w działaniach na rzecz bardziej ekologicznych łańcuchów dostaw – ogólnoświatowy dostawca technologii komputerowych, Lenovo.
Powierzchnie magazynowe
Potrzeby klienta w centrum uwagi
Prologis na polskim rynku magazynowym jest obecny od 1997 roku. Aktualnie portfolio dewelopera w Polsce wynosi 2 236,2 tys. m2. Firma wynajęła w minionym roku 747 400 tysięcy m2 i odnotowała rekordowo wysoki wskaźnik zajętości na poziomie 96,1%. O dalszych planach spółki, jej strategii i sytuacji na rynku magazynowym mówi Paweł Sapek, Senior Vice President i szef Prologis w Europie Środkowej.
Rok 2021 rekordowym w Polsce dla Panattoni
Panattoni poinformowało o gigantycznym wzroście wynajmowanej powierzchni na polskim rynku w 2021 roku. Przez dwanaście miesięcy deweloper podpisał ok. 300 umów najmu na ponad 3,2 mln m2 powierzchni – o 1 mln m2 więcej niż rok wcześniej! Obiekty Panattoni wybrali tacy klienci jak Zalando, LPP, Media Expert, Carrefour, DHL, DB Schenker, Inpost, Solaris czy Action. W sumie deweloper dostarczył w ub. roku 1,8 mln m2 potwierdzonych certyfikacją BREEAM, a kolejne 2,8 mln2 jest w budowie.
Transport intermodalny
Kompleksowo i optymalnie kosztowo
Perspektywy rozwoju usług intermodalnych w Polsce są bardzo dobre. Operatorzy logistyczni, tacy jak PEKAES, mogą zapewnić kompleksowe usługi przy maksymalnej optymalizacji kosztów dotyczących transportu towarów. Dlatego nie dziwi fakt, że połączenia intermodalne cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów.
Kompleksowe rozwiazania w lądowych przewozach towarowych
O tym, że stworzone w sposób optymalny połączenia intermodalne są opłacalne, przekonało się wiele firm. Do jednej z nich należy CEVA Logistics, która obecnie rozwija globalną ofertę usług transportu lądowego, uruchamiając kolejne połączenia transgraniczne między Europą, Bliskim Wschodem i Azją.
Globalny rynek przewozów kolejowych
Transport kolejowy w latach pandemii jest traktowany jako sprawdzone, zrównoważone i konkurencyjne rozwiązanie, z którego korzystają firmy praktycznie ze wszystkich gałęzi gospodarki – od branży motoryzacyjnej po FMCG. Alice Defranoux, Head of Rail Freight Business z GEFCO wskazuje najważniejsze czynniki jakie wpłynęły na ten rynek w minionym roku oraz na aktualne trendy.
Finansowanie i ubezpieczenia
2021 rekordowym rokiem dla branży leasingowej
Związek Polskiego Leasingu podał, że firmy leasingowe w 2021 roku, w ramach leasingu i pożyczki leasingowej, udzieliły łącznego finansowania na poziomie 88 mld zł. Po 12 miesiąca dynamika sektora wyniosła +30,7% r/r, znacznie przekraczając oczekiwania leasingodawców. Wyniki te można porównywać do rekordowego roku 2019, a są od nich dużo lepsze.
Prawo
Przewozy podlegające pod delegowanie związane z koniecznością rozliczenia płac sektorowych
Przepisy pakietu mobilności wprowadzają szereg zmian w wielu aspektach dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze transportowym. Są one rozłożone w czasie i często powiązane z koniecznością dostosowania wielu uregulowań krajowych do zmieniających się przepisów wspólnotowych. Obecnie firmy transportowe borykają się z prawidłową interpretacją przepisów, które dotyczą konieczności rozliczania tzw. płacy sektorowej.
Kabotaż a transport kombinowany
Jeśli chodzi o przewozy kombinowane to do dziś obowiązuje w porządku prawnym UE dyrektywa nr 92/106/ EWG z 1992 r określająca zasady ich wykonywania. Zgodnie z art. 4 tej dyrektywy, każdy przewoźnik zarejestrowany na terenie UE ma prawo wykonywać drogowe, początkowe lub końcowe części przewozu kombinowanego. Może to dotyczyć przekraczania granicy lub też nie. Nie określono limitów takich przewozów.