TSL biznes – maj 2015

C
[su_button url=”https://tsl-biznes.pl/online/TSLbiznes_2015_05m.pdf” wide=”yes” icon=”icon: file-text-o”]Pobierz PDF[/su_button]

> Logistyka

Od marketów po infrastrukturę
Logistyka w branży budowlanej to wiele wyzwań, nie zawsze zależnych od pory roku – ładunki są duże i ciężkie, niestandardowej wielkości lub w większych wolumenach. Do tego dochodzą wysokie wymagania w zakresie sezonowości i ograniczenia wynikające z konieczności zachowania terminowości dostaw.

PROMOCJA

PROMOCJA

 

Specyfika produktu wpływa na sposób magazynowania
Zasady transportu i przechowywania materiałów wchodzących w skład systemów ociepleń ścian zewnętrznych budynków ewoluowały równolegle z rozwojem polskiego rynku ociepleń – i nadal się zmieniają. Dzieje się tak ze względu na niespotykane w żadnym innym kraju Unii Europejskiej nasycenie rynku, gdzie wyroby do ociepleń oferuje bardzo wielu systemodawców. Polskę wyróżnia też model niezależnej dystrybucji poszczególnych komponentów systemów ETICS.

 

Kluczowym elementem jest transport
Według badań firmy PMR Research w 2015 r. spodziewany jest wzrost wartości rynku budowlanego o 8%. Na ile wzrost ten jest realny? I jak wyglądał miniony rok? – pytamy Mirosława Jopę, dyrektor logistyki Trans Tok.

Okna i drzwi na Skandynawię – specjalizacja logistyczna przez duże „S”
Z umieszczeniem palety na naczepie i przetransportowaniem jej we wskazane miejsce poradzi sobie niemal każdy przewoźnik. Natomiast transport artykułów niestandardowych, np. okien lub drzwi, które mają znaleźć się w stanie kompletnym i nieuszkodzonym na placu budowy w Oslo o ściśle określonej godzinie, to już inny poziom obsługi logistycznej, z którą radzą sobie tylko specjaliści z dużym doświadczeniem.

Stosunkowo lekki materiał
Styropian jest materiałem stosunkowo lekkim – w zależności od rodzaju, metr sześcienny tego wyrobu waży 10-30 kg. Dzięki temu można go łatwo transportować oraz przemieszczać zarówno w magazynie jak i na placu budowy.

Celem – wsparcie e-sklepów
Pod koniec 2014 r. nowe regulacje dotyczące obsługi zwrotów w sprzedaży wysyłkowej były głównym wyzwaniem dla właścicieli e-sklepów. W listopadzie przeprowadziliśmy badania, których celem było sprawdzenie wiedzy na temat nowych wytycznych i stopnia przygotowania do obsługi większej liczby zwrotów w e-commerce.

 > Logistyka – technologia

Nieskończone możliwości
W poprzednim numerze omawiany był temat wózków magazynowych. To nowoczesne i niestandardowe rozwiązania w zakresie transportu wewnętrznego, jednak w dalszym ciągu to wózki czołowe są najliczniejszą grupą spośród wózków widłowych. Korzysta się z nich w każdym magazynie, w każdym większym zakładzie przemysłowym, na placach budowy oraz w sklepach wielkopowierzchniowych. Co stoi za ich sukcesem i popularnością?

 

Druga odsłona hybrydy
Najnowszym produktem firmy STILL wprowadzonym na rynek jest druga generacja wózka widłowego RX 70 Hybrid. Nowy model maszyny, która spopularyzowała napęd hybrydowy w intralogistyce, jest jeszcze bardziej ekologiczny i wydajny niż poprzednik.

 

Palety INKA w formacie kontenerowym
Dwiema paletami o formacie kontenerowym firma Inka Paletten zareagowała
na znany logistyczny problem, polegający na tym, że wymiary kontenerów ISO oraz formaty powszechnie używanych palet Euro nie są dopasowane.

 

> Transport intermodalny

Spowolniony intermodal
Kolejowy transport intermodalny w Polsce powinien w najbliższych latach rosnąć w tempie kilkudziesięciu procent w skali roku – przewidywał Urząd Transportu Kolejowego w obszernym raporcie opublikowanym przed trzema laty. Zastrzegał jednak, że rzeczywiste tempo wzrostu będzie uzależnione od wielu czynników, m.in. od sytuacji gospodarczej oraz działań prorozwojowych. Dziś, kiedy kolejowe przewozy intermodalne osiągają u nas roczny wzrostn maksimum 10-11%, zastrzeżenia te pozostają jak najbardziej aktualne, a realia rynkowe korygują nadmierny optymizm co do przyszłości tej branży..

Transport intermodalny w obliczu zmian
Ostatnie miesiące były dla europejskiej gospodarki łaskawe. Rosnące wskaźniki ekonomiczne dowodzą, że rynki budzą się do życia po trudnym okresie stagnacji. Gospodarcze odrodzenie powoduje większy popyt na usługi transportowo-logistyczne. To jednak nie jedyne zmiany.

Płynnie z H&S
H&S Group jest jednym z największych operatorów logistycznych wspomagających produkcję żywności w Europie. Operując flotą przekraczającą tysiąc cystern spożywczych, zapewnia nie tylko elastyczność usług transportowych, ale również wspomaga je między innymi usługami magazynowania oraz przetwarzania płynnych surowców dla potrzeb przemysłu spożywczego. Rocznie transportujemy miliony ton koncentratów owocowych, płynnych słodów, olei roślinnych oraz produktów alkoholowych.

Zorientowani na kolej
Białoruski operator intermodalny Belintertrans rozważa uruchomienie połączenia kolejowego między portem w Gdańsku, a terminalem Koljadiczi, przez przejście graniczne w Brześciu. Pierwszy pociąg na tej trasie mógłby pojechać już w czerwcu. Informację tę przekazali przedstawiciele Belintertrans podczas III Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2014. Konferencja, której patronowały ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Gospodarki, odbyła się 29 kwietnia, w AmberExpo w Gdańsku.

Olbrzym zawinął do Hamburga
CSCL GLOBE to pierwszy statek o pojemności 19.100 TEU jaki był odprawiany w hamburskim porcie. Ten największy kontenerowiec na świecie obsługuje serwis liniowy na szlaku pomiędzy Europą a Azją.

 > Transport drogowy

Ma być bezpieczniej. Ale czy będzie?
18 maja wchodzi w życie nowelizacja przepisów, zaostrzająca kary dla przekraczających prędkość, szczególnie w obszarze zabudowanym oraz dla osób pijanych, wsiadających za kierownicę. W planach są kolejne zmiany, w wyniku których wzrosną stawki mandatów.

 

Nie przespać szansy na rozwój
Rosnące nasycenie rynku transportowego w Polsce sprawia, że firmy z sektora TSL tną koszty operacyjne. Priorytetem jest odpowiednia diagnostyka potrzeb, a kluczem pozwalającym na otwarcie drzwi redukcji wydatków – informacja.

 

Manipulacje tachografem – nie tylko polski problem
Jak podaje Główny Inspektorat Transportu Drogowego, w 2014 r. kontrole wykryły 12 021 przypadków manipulacji tachografami w ciężarówkach. To dużo, jednakże Polska nie jest niechlubnym liderem pod tym względem.

 

Początek roku budzi nadzieję
Barometr transportowy TimoCom odnotował w pierwszym kwartale 2015 r. większą ilość ładunków
Po nieoczekiwanie trudnym zakończeniuubiegłego roku europejski rynek transportowy zrehabilitował się już w pierwszym kwartale 2015. W styczniu i w lutym odnotowano największą w ciągu ostatnich 3 lat ilość ładunków.

 

 > Prawo

Przewóz drogowy towarów – z czym musi mierzyć się przewoźnik?
Łańcuch dostaw to proces, w którym udział biorą przewoźnicy, spedytorzy, operatorzy logistyczni, dostawcy i odbiorcy oraz zatrudnieni przez nich pracownicy. Główny ciężar odpowiedzialności za przesyłki spoczywa jednak na przewoźnikach, gdyż to w ich gestii pozostają one na długim odcinku tego łańcucha.

 > Edukacja

Być logistykiem bardziej świadomie
Z analiz przeprowadzonych przez firmy doradztwa personalnego wynika, że dostęp do młodych utalentowanych pracowników w najbliższych dekadach będzie nie lada wyzwaniem dla przedsiębiorstw. Wyniki raportu „Trendy w HR” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, potwierdzają, że walka o talenty to kluczowy trend na świecie, także w Polsce.

Być logistykiem bardziej świadomie

Programy nie tylko dla studentów
Wiele firm logistyczny włącza się w kształcenie nie tylko studentów, ale również uczniów szkół zawodowych i średnich. Związane jest to z promowaniem wiedzy, ale także z możliwością znalezienia młodych, wartościowych pracowników z ogromnym potencjałem i motywacją do pracy.

Budowanie kariery w branży logistycznej
Realizując wiele procesów rekrutacyjnych w ciągu ostatnich lat, dostrzegłem że większość ludzi, którzy pracują w branży TSL, cechuje ambicja i chęć ciągłego rozwoju, co niejako wymuszone jest przez niezwykle dynamiczne środowisko pracy. To właśnie permanentne zmiany i konieczność adaptacji oraz relacje z klientami sprawiają, że praca w logistyce jest tak angażująca i pochłaniająca.

Więcej niż e-learning
W zarządzanie zasobami ludzkimi od lat inwestuje FM Logistic. Zespół kompetentnych i doświadczonych pracowników to jeden z najważniejszych kapitałów tego międzynarodowego operatora. Nowe możliwości zdobywania wiedzy i rozwoju zawodowego zyskali oni dzięki uruchomieniu nowoczesnej platformy e-learningowej.

 > Powierzchnie magazynowe

Mocny pierwszy kwartał dla Prologis
Prologis, Inc. podsumował wyniki działalności w I kwartale 2015 r. w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE). Dla firmy, będącej wiodącym właścicielem i zarządcąn  obiektów dystrybucyjnych nie tylko w tym regionie, ale i na rynku światowym, I kwartał zakończył się bardzo pomyślnie.

 > Auto w firmie

Dużo większe możliwości
Na rynku pojawiła się już siódma generacje Golfa. Kiedyś było to małe autko. Z czasem nabrało mocy i urosło w siłę. Wraz z nowym modelem producent z Wolfsburg zaprezentował następcę Plusa, który otrzymał nazwę Sportsvan. Najmocniejszą i najbogatszą wersją tego Volkswagena jest Sportsvan 2.0 TDI BlueMotion Technology.

 

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C