TSL Biznes – październik 2014

C
[su_button url=”https://tsl-biznes.pl/online/TSLbiznes_2014_10m.pdf” wide=”yes” icon=”icon: file-text-o”]Pobierz PDF[/su_button]

> Logistyka

Na rynek krajowy i na eksport
Logistyka branży AGD i meblarskiej
Polska to ważny producent sprzętu AGD. Z kilkunastu milionów sztuk produktów wytwarzanych w naszym kraju zdecydowana większość wysyłana jest na eksport. W połączeniu z dużym popytem ze strony krajowego rynku, stawia to duże wyzwania przed branżą logistyczną – by obsłużyć kilkadziesiąt zakładów produkujących urządzenia, ale i szeroką rzeszę konsumentów.

 

JYSK zostaje z FM Logistic
Duńska sieć supermarketów „JYSK – wszystko dla domu” zdecydowała się przedłużyć i rozszerzyć współpracę z FM Logistic na kolejny rok. Operator uzyskał wyłączność transportu w pięciu regionach i obsługiwać będzie 40 lokalizacji.

 

Zielony Terminal na wschodzie Polski
DB Schenker Logistics uruchomił terminal pod Białymstokiem. Obiekt wyposażono w nowoczesne rozwiązania techniczne przyjazne środowisku. Inwestycja w Białymstoku stanowi ważny element w krajowej i europejskiej sieci dystrybucyjnej DB Schenker. Zwiększy bezpieczeństwo przesyłek i efektywność sieci logistycznej oraz jakość usług.

 

Odpowiedni operator to korzyść klienta
LOXX Polska w branży meblarskiej jest obecny od kilku lat. Na początku firma rozwijała się w kierunku transportu towarów gabarytowych w relacjach międzynarodowych oraz w dystrybucji krajowej. Dzięki wsparciu utworzonego przez Zarząd LOXX w 2004 r. Polskiego Systemu Dystrybucji sam proces dystrybucji krajowej znacznie się usprawnił. Obecnie jesteśmy w stanie wykonać dystrybucję towarów o podstawie do 4m² w przeciągu 24 godz.

 

Nie ma miejsca na złą jakość
Sprzęt AGD nie wymaga składowania w specjalnych magazynach, a największym problemem dla logistyka jest jego podatność na uszkodzenia. Jak temu można zapobiec? Jakie jeszcze inne wymagania stawia ta branża? Odpowiada Tomasz Dudek, wiceprezes zarządu ds. zakupów i logistyki w Amica Wronki S.A.

 

> Logistyka – technologia

Przestrzeń wirtualna przyszłością procesu odpraw celnych
W odpowiedzi na potrzeby klientów DHL Global Forwarding, jako pierwszy w branży, wprowadził do obsługi celnej centralny system zarządzania, usprawniający komunikację wewnątrz firmy
oraz optymalizujący czas odpraw celnych. W tym kierunku będzie podążał rynek oraz instytucje obsługi celnej i w niedalekiej przyszłości fizyczne spotkanie z urzędnikiem będzie należało do rzadkości, a cały proces odpraw przeniesie się do przestrzeni wirtualnej.

 

Monitoring temperatury online
Logistycy działający w branży farmaceutycznej codziennie stają przed ogromnym wyzwaniem: nie wystarczy, że dostarczą produkty lecznicze na czas i w nienaruszonym stanie, ale muszą również zadbać o utrzymanie odpowiedniej temperatury w trakcie całego procesu dystrybucji.

 

Znakomite bramy wyposażone w transparentne lamele zapewniają przejrzystość i bezpieczeństwo
Firma Fill GmbH z Gurten wyposażyła swoje nowe hale montażowe w bramy szybkobieżne EFAFLEX. Dewizą firmy Fill jest efektywność, elastyczność, precyzja i dynamika w budowie maszyn i urządzeń oraz w rozwoju własnej działalności.

 

> Transport drogowy

Rozwiązania IT w modelu Cloud Computing
Rozwiązania chmurowe coraz odważniej wkraczają do biznesu, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Zmieniają jego oblicze, wprowadzając elastyczność i oszczędności na bardzo dużą skalę, choć wielu menedżerów boi się, że oddając dane do chmury, narażają się na ich utratę i łatwiejszy dostęp do nich konkurentów. Na ile to jest prawdopodobne?

 

Terminal mobilny Falcon X3+ już dostępny
Wyjątkowo odporny komputer przenośny
Datalogic S.p.A., firma działająca na rynkach automatycznego zbierania danych i automatyki przemysłowej, ogłasiła dostępność terminala mobilnego Falcon™X3+, będącego następnym krokiem w ewolucji bardzo udanego modelu Falcon X3.

 

Oszczędzić czas i pieniądze
Kontakty biznesowe firm oparte są na wymianie informacji, dlatego tak ważne jest, aby wytworzone przez nie dokumenty operowały tym samym językiem. Rozwiązaniem, które w sposób znaczący poprawia pozycję firmy względem partnerów biznesowych i obniża koszty wynikające z prowadzenia korespondencji jest Elektroniczna Wymiana Danych (EDI). Staje się ono powoli standardowym rozwiązaniem. I nic dziwnego, gdyż ma wiele zalet.

 

> Usługi kirierskie i pocztowe

Nowy rozdział w działalności Fedex-u
Dwa lata po integracji z polską spółką z o.o. Opek, firma kurierska FedEx Express zorganizowała konferencję prasową. Podczas spotkania mówiono o realizacji programu rozwoju firmy, przede wszystkim w Polsce. Jej ekspansję w tej części Starego Kontynentu zapoczątkowało przejecie ww. polskiej spółki w październiku 2011 r.

 

> Transport drogowy

„Szyjemy” na potrzeby klientów
Karta DKV jest jedną z najczęściej używanych kart paliwowych przez przewoźników unijnych. Nic dziwnego, jeśli obecnie, poza Białorusią, można nią regulować płatności we wszystkich krajach Europy posiadających system płatnych dróg. Jakie spełnia ona funkcje? Jakie za nią stoi know-how? – mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska.

 

Ułatwienie, które stało się standardem
W obecnym stuleciu karty flotowe stały się popularnym narzędziem, które umożliwia już nie tylko bezgotówkowe rozliczanie opłat za paliwo, ale także za szereg produktów i dodatkowych usług. Ich rola rośnie w miarę rozszerzania elektronicznego systemu opłat za autostrady, stają się wręcz niezbędne przy prowadzeniu firm transportowych.

 

Pierwsze we Włoszech
Firma IVECO otrzymała pierwsze zamówienie na 50 pojazdów Stralis Hi-Way napędzanych przez skroplony gaz ziemny (LNG). Pojazdy będą eksploatowane przez firmę LC3, która specjalizuje się w transporcie w temperaturze kontrolowanej oraz używa ciężarówek przewożących kontenery.

 

Ewidencja czasu pracy kierowców jako sposób na optymalizację kosztów pracowniczych
Obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy dotyczy wszystkich pracowników, bez względu na podstawę prawną nawiązania stosunku pracy (umowa o pracę, mianowanie, powołanie czy wybór). Powstaje zatem pytanie, co jest ewidencją kierowcy wykonującego przewozy pojazdem powyżej 3,5 tony DMC?

 

Iberyjskie autostrady przynoszą straty
Byłe trasy SCUT mają być kiedyś elementem dróg przyszłości łączących Portugalię z Hiszpanią siecią wspólnych bezobsługowych autostrad. Póki co jednak uciekają przed nimi rodzimi kierowcy, cudzoziemcy ignorują, zaś państwo do nich dopłaca.

 

Monitorowanie czasu pracy kierowcy
Kwestie prawne związane z czasem pracy kierowców są jednymi z najbardziej ważkich tematów branży TSL. Przedsiębiorcy domagają się uproszczenia przepisów, ponieważ nierzadko niedopatrzenia w tej kwestii kończą się dotkliwymi karami dla przewoźników. A ze względu na ich mnogość i zawoalowanie – o pomyłkę nietrudno.

 

Dostawcy kupują paliwo od Biedronki
W kilku polskich centrach dystrybucyjnych należących do Jeronimo Martins detalista prowadzi sprzedaż paliw. Obecnie ich nabywcą są firmy transportowe dostarczające towar do Biedronki.

 

 > Transport kolejowy

Trudny czas kolejowego frachtu
Dane za siedem miesięcy 2014 r. zdają się potwierdzać wcześniejsze, niezbyt optymistyczne prognozy dla polskiego rynku kolejowych przewozów towarowych. W okresie styczeń-lipiec spadły one o 1,01% uwzględniając masę przewiezionych ładunków, do poziomu 128,30 mld ton i wzrosły zaledwie o niecały 1% według pracy przewozowej, do 28,26 mld tonokilometrów. Wyniki te poprawić może nieco jesienny szczyt przewozowy, ale potem przed przewoźnikami stanie kolejne wyzwanie – rok 2015.

 

Kolej musi przyspieszyć
W początkach lipca bieżącego roku, podczas posiedzenia Gospodarczego Gabinetu Cieni Business Centre Club, przestrzegano, że wydawanie unijnych pieniędzy z perspektywy 2007-2013 nie idzie tak szybko jak powinno. O tym czy obecnie, w drugiej połowie września ocena ta jest nadal aktualna, mówi członek tego gabinetu, były wiceminister rozwoju regionalnego i wiceprezes Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości dr Jerzy Kwieciński.

 

 > Prawo

Certyfikat ATP a kary nakładane przez organy kontrolne
Organy kontrolujące przewozy szybko psujących się artykułów żywnościowych często nakładają na przewoźników kary za brak świadectwa ATP w czasie wykonywania przewozu. Powodem jest nieokazanie takiego dokumentu w czasie kontroli, wystawienie go w innym kraju, ale główną przyczyną jest brak świadectwa ATP na dany środek transportu.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C